17 Reacties

10 maanden geleden

Ik zou juist niet naar het strand gaan persoonlijk. De zon is super fel, zand dat overal naar toe waait. Een tentje tegen de zon wordt bizar heet. Je hebt er echt niets aan met een baby. Ik zou eerder iets anders doen. Ik zou de warmste dagen gewoon thuis blijven of ergens in de buurt heen gaan waar het binnen lekker koel is.

10 maanden geleden

Thuis blijven alsjeblieft 🙏🏼 - strand, reis erheen, lopen daarheen , maxi cosi of kinderwagen is echt allemaal heter en slecht in de gaten te houden of het niet te warm word (wat het zeker weten word)

10 maanden geleden

Ik ga waarschijnlijk wel in de ochtend naar een recreatieplasje in de schaduw onder een boom. Maar zo'n druk strand aan de kust zou ik zelf niet doen. Dat is ook niet verkoelend oid als je de zee niet in kan. Als je op pad wil zou ik het sochtends doen en veel de schaduw opzoeken We hebben een dooky voor extra schaduw in de wagen. Moet je ook weer uitkijken dat het niet te veel afdekt want dan warmt je wagen op.

10 maanden geleden

Reactie op Maramae

Ik ga waarschijnlijk wel in de ochtend naar een recreatieplasje in de schad ...
Recreatieplasje is hier trouwens ook op loopafstand, een hele reis zou ik ook niet ondernemen

10 maanden geleden

Naar het strand/ water. Daar zijn we van het weekend geweest en gaan dit weekend weer Tentje mee, zonne paraplu's mee, hoed,zonnebril en zonnebrand ....en genieten maar

10 maanden geleden

Varen 😊 reiswieg mee ( daar zit zon ventilatiestuk in dus kan een beetje doorwaaien) en dooky tegen de zon☀️.

10 maanden geleden

Ik ga wel lekker naar het strand hoor. Vorige week ook gedaan. Zit overigens niet in het zand maar bij een strandtent. Lekker in de schaduw, windje, goed insmeren, alleen een romper aan en in de reiswieg die overigens heerlijk koel blijft bij ons. Af en toe even handjes en voetjes met een beetje nat maken met water. Wat betreft de reis erheen zie ik het probleem al helemaal niet, alle auto's in 2023 hebben toch wel een airco mag ik hopen :).

10 maanden geleden

Ik ga naar een plas dichtbij, doe haar alleen romper aan en neem voor zekerheid hele luchtige “lange” kleding mee. Goed insmeren en goed in de schaduw blijven en evt af en toe af laten koelen met beetje water over de voetjes en handjes heen. Neem ook zo’n half opzet tentje en parasol mee. En als t niks is ben ik ook zo weer thuis. En oja misschien iets vaker wat voeden ivm evt zweten.

10 maanden geleden

Ik breng de kleine dan naar mijn moeder zodat mijn man en ik tijd voor ons zelf hebben. Vind het te gevaarlijk om hem mee te nemen. 🥺 Bovendien zou ik de hele tijd stressen of die het niet te warm vind of last heeft e.d waardoor ik ook niet zou kunnen genieten. (is ook mijn 1e kindje dus misschien dan ook anders)

10 maanden geleden

Zo lastig. Ik kan zelf slecht tegen de warmte, maar zit erdoor ook al dagen binnen… Durf ook niet zo veel met de kleine

10 maanden geleden

Reactie op Ina33

Ik ga wel lekker naar het strand hoor. Vorige week ook gedaan. Zit overigen ...
Vind ik ook tegen woordig kan niks meer en ik vind dat baby ook moet wennen aan de warmte anders krijg je het deze zomer wel heel zwaar. Lekker in smeren romper aan en lekker in de reis wieg🥰

10 maanden geleden

Ik merk dat ons zoontje van 10 weken een beetje naar wordt van de warmte. 3 activiteitjes (wel binnenshuis/rond huis) die ik met 'em doe: 1) Alle kleding uit en enkel de luier nog aanhouden. Nat lapje op z'n voorhoofd en dan de spiertjes ontspannen door een babymassage te geven met Switsal olie. Hij kan ff wat koelen daardoor én ik zie hem smelten van ontspanning in m'n handen. 2) Insmeren met zonnecrème, zonnepetje op en met hem een rondje door onze tuin lopen en ondertussen een beetje praten tegen hem over de bloemetjes in onze tuin, laten zien, enz. Hij kan een beetje wennen aan de warmte en het felle zonlicht en ziet ook even een andere setting. 3) Babybadje opzetten en het kind ondersteunen aan hoofd en schouders. Beentjes laat ik vrij zodat hij in die centimeter water kan trappelen met z'n voetjes (hij vindt water geweldig).

10 maanden geleden

Wij gaan over twee weken kamperen.. Onze dochter is dan 11 weken oud. Zorgen dat ze niet in de zon zit... Erop kleden en goed insmeren... Dan moet dat goedkomen toch 🤷

10 maanden geleden

Ik blijf zoveel mogelijk binnen. Ik heb niet veel zonlicht in huis. Mijn zoon is 10 weken te vroeg geboren dus bijna 17 weken oud. Gecorrigeerd bijna 7 weken. Als ik naar buiten ga is het vroeg in de ochtend of savonds eventjes. Maar met 30 graden vind ik persoonlijk veelste warm laat staan voor een klein baby’tje. Uiteraard smeer ik hem goed ik als ik even naar buiten ga. Ik weet natuurlijk niet hoe oud jouw kindje is. Misschien is het over 2 maanden een ander verhaal hoor. Alles kost veel energie voor z’n kleintje en de warmte helpt daarbij niet mee dus ik wacht er nog mee

10 maanden geleden

Mijn zoon is morgen 7 weken en heeft het heel snel heel warm, dus ik houd hem nu zo veel mogelijk binnen. Als we gaan wandelen doen we dat voor 11 uur sochtends of na 9 uur savonds. In huis draagt hij een luier met romper en als ik hem in de draagzak doe, doe ik er een hydrofiel doek tussen tegen het plakken en zweten. Als hij heel warm aanvoelt, leg ik een vochtig doekje op z'n hoofd of doe ik hem in een lauw badje. Verder doen we gewoon hetzelfde als altijd, maar dan meer binnenshuis. Ik neem hem wel mee naar de supermarkt omdat het daar lekker koel is

10 maanden geleden

Wij zijn gisteren even erop uit gegaan. Kinderwagen mee en lekker door de bossen lopen. Heerlijk onder de schaduw van de bomen. Er is in dat bos een landgoed (nienoord) waar je kunt eten etc. En hier zit ook een vijver bij. Hier ff de voetjes in gedompeld. Daarna even een ijsje eten in de schaduw. We zijn wel dicht bij huis gebleven, zo'n 10 minuten rijden, maar onze dochter vond het water heerlijk. Ze knapte er gewoon van op. Dus ik blijf er niet om thuis, maar denk er wel om dat ze niet te warm word. Zonnebrand, hoedje en zonnebril mee en in de schaduw, dan kun je best wat doen😇

10 maanden geleden

Ik heb lekker 3 uur lang rond gehangen in de supermarkt, lekker koel daar joh! Oke, nee. Grapje. Ik zat met de baby buiten in de schaduw, lekker windje erbij. Prima te doen! Zij is sinds vandaag 8 weken oud.