11 Reacties

3 jaar geleden

Ik zet haar dan even voor de tv.

VRIEND

3 jaar geleden

Bij mij is de draagzak een lifesaver! Als ik met twee kids thuis ben, slaapt de baby in de draagzak of in de kinderwagen beneden. Ik heb dan inderdaad geen tijd om bij het bedje te staan om hem in slaap te helpen (dan ben ik zo een half uur bezig, of langer). En als ik echt even met de baby bezig moet zijn dan zet ik de oudste van 3 ook even voor de tv..

3 jaar geleden

Tot op heden slaapt onze 2e nog bij mij beneden, bijvoorbeeld in de box. Indien ik echt de handen vrij moet hebben zet ik onze oudste van bijna 2 ook voor de tv.

3 jaar geleden

Hier doet hij vaak beneden slapen. Het zou echt niet te doen zijn tekens omhoog.

3 jaar geleden

Ik kan ook wel wat tips gebruiken! Vond het gister echt lastig.. peuter had te kort geslapen door de warmte, baby wilde vaak drinken en deed alleen hazenslaapjes dus moest ik steeds weer in slaap helpen en peuter was er dus helemaal klaar mee om zo weinig aandacht te krijgen dus ging steeds meer negatieve aandacht vragen. Peuter slaapt gelukkig heel snel dus dat lukt wel, maar ik ben met voeden en in slaap helpen zoveel tijd met de baby bezig, vind het wat zielig voor de peuter

3 jaar geleden

Onze tweeling van 11 weken, gecorrigeerd 6, slaapt gewoon in de box beneden. Ik ga binnenkort beginnen met oefenen met in eigen bedje slapen boven. Onze dochter van 1 jaar 8 maand kan zich trouwens wel goed zelf vermaken. Of ik zet haar even in haar kinderstoel als de jongens m鈥檔 onverdeelde aandacht even nodig zijn. Dan geef ik haar wat te eten. Tv taalt ze niet naar dus dat is geen optie.

3 jaar geleden

Reactie op Diedietje

Ik kan ook wel wat tips gebruiken! Vond het gister echt lastig.. peuter had ...
Precies dit loop ik ook een beetje tegen aan. Ze probeert me een beetje uit omdat ze het idee heeft dat alles om hem draait en ergens heeft ze natuurlijk een punt馃檭

3 jaar geleden

Bij ons slaapt de baby (10 weken) overdag gewoon beneden in de box of de kinderwagen als we achterhuis zijn. En heb ik beneden ook verschoon spullen staan. De oudste van 2 jaar en 3 maanden slaapt smiddags ook nog, vaak slaapt de kleine dan maar het komt ook wel eens voor dat hij honger krijgt. Dan kan ik me niet in twee毛n splitsen en breng ik mijn dochter zo snel mogelijk naar bed. Daarna heb ik weer alle aandacht voor de baby. Soms zeg ik ook tegen mijn peuter dat ze even alleen moet spelen. Andere momenten betrek ik haar erbij omdat ze dat graag wil. Wij maken bijna nooit gebruik van de tv. Soms huilt de een gewoon even omdat ik met de ander bezig ben. Heel vervelend maar dat hoort er denk ik ook een beetje bij.

3 jaar geleden

Reactie op Baby2305

Precies dit loop ik ook een beetje tegen aan. Ze probeert me een beetje uit ...
Ja misschien is negeren van dit gedrag dan wel het beste? Ik probeer ook wel af te leiden door tijdens het voeden samen een boekje te gaan lezen ofzo, maar als ik de baby in slaap moet krijgen lukt dat niet.. ze zal er aan moeten wennen. En was vanochtend toevallig bij het consultatiebureau, kreeg een inbakerslaapzak te leen en boekjes over regelmaat waardoor het hopelijk lukt om de baby zelf in slaap te laten vallen. Dus dit ga ik proberen!

3 jaar geleden

Reactie op Diedietje

Ik kan ook wel wat tips gebruiken! Vond het gister echt lastig.. peuter had ...
Heel eerlijk op een drama dag. Als de peuter heel moe is en niets is goed en de baby ligt constant op me te drinken(zoals bij deze warmte). Dan zet ik de tv aan en gaan we een tv marathon houden. Echt super slecht, maar mijn dochter is juist heel druk waardoor ze soms oververmoeid raakt. Rustig zitten kent ze niet. Ik kan het mezelf heel moeilijk maken met 2 huilende kinderen en dat ik zelf ook wel kan janken. Maar als de tv aan staat is het rustig. En ze gaat eigenijk best snel spelen(en dan juist rustig, lekker koken in het keukentje, pop verzorgen) en kijkt dan nog nauwelijks tv, maar ik moet niet proberen hem uit te zetten馃槄

3 jaar geleden

Ik heb morgen voor t eerst met de twee. En precies deze dagen is de baby meeega onrustig en is de draagzak best wel te warm. Maargoed 馃槄 voorlopig de enige keer (mn vriend neemt echt mega veel verlof op en ook bijna vakantie) dus ik overleef het vast. Desnoods idd de hele dag tv aan 馃檲