10 Reacties

2 jaar geleden
Kan het wellicht ook een reactie zijn op bacterien die de hond wellicht aan zijn tong had? Een oog is natuurlijk best wel gevoelig voor oogontsteking etc door vuil.
Ik dacht dat een honden allergie vaak ook ontstaat in de jeugd en dat juist de blootstelling aan een hond voorkomt dat je een allergie ontwikkelt.

2 jaar geleden
Reactie op Zoe___
Kan het wellicht ook een reactie zijn op bacterien die de hond wellicht aan ...
Misschien, ik hoop het eigenlijk wel. Een oogontsteking zal het wel niet zijn, want na een half uur was de zwelling alweer weg. We gaan nu wel letten op andere mogelijke symptomen zoals verstopte neus, jeuk, etc

2 jaar geleden
Mijne heeft ook wel eens een spontaan rode vlek, rood oog of wat ook die later wegtrekt.vind hier niet ook altijd een oorzaak van.
Een allergie bouw je op dus lijkt mij idd erg jong.

2 jaar geleden
Durf het echt niet te zeggen maar wat heeft je kindje prachtige oogjes!!!

2 jaar geleden
Zo’n tong van een hond lijkt me ook vrij ruw voor zo’n gevoelig babyhuidje. Daar kan de reactie ook van komen.

2 jaar geleden
Dit was bij ons vorige week. Rood, dik en tranen. Had niet gehuild oid. Trok ook redelijk snel weg.

2 jaar geleden
Denk inderdaad dat eerder de tong zelf een beetje irritatie heeft veroorzaakt mijn zoontje is allergisch vanaf een hele jonge leeftijd maar bij hem zie je meteen uitslag over zijn hele lichaam opkomen als hij in de buurt was geweest van een hond de hond hoeft hem ook niet eens persee aan te raken in een ruimte zijn met een hond is voldoende om een reactie te veroorzaken.

2 jaar geleden
Durf het echt niet te zeggen maar wat heeft je kindje prachtige oogjes!!!
Dankjewel!

2 jaar geleden
Reactie op ycxlla
Denk inderdaad dat eerder de tong zelf een beetje irritatie heeft veroorzaa ...
Dankje voor je reactie! Behalve af en toe niezen, lijkt hij nergens last van te hebben dus ik denk/hoop ook dat het gewoon door de ruwheid van de tong is gekomen