8 Reacties

vorig jaar
Het is achterhaalt dat bibsspenen slechter zijn dan andere spenen. Je moet er alleen op tijd mee stoppen, net zoals andere spenen. De adviezen zijn wisselend. Vanaf 12 maanden schijnt het meer gewoonte te zijn dan zuigbehoefte. Na 2 jaar zou het schadelijk zijn voor het gebit. Onze baby krijgt in rap tempo tandjes ( 5 of 4 weken en de 6de komt eraan)en we zijn voornemens om met de speen te stoppen zodra de 8 voortanden door zijn.
Onze baby wil ook alleen bibs...

vorig jaar
Reactie op Ella011
Het is achterhaalt dat bibsspenen slechter zijn dan andere spenen. Je moet ...
Nou ik ken kinderen die heel de dag met een speen in de mond zitten en kinderen die dat deden met de bibsspeen. Zij hebben een ronde mond tanden rond en lip tuit naar voren. Natuurlijk is heel de dag met een speen lopen niet goed en moet je daar als ouder zelf wel voor waken. Maar als je kind echt heel de dag met een speen loopt geeft de kersjes bibs wel veel meer vervorming.
Echter heeft mijn dochter van 3 ook de kers bibs gehad en zie je niets aan, maar zij gebruikte hem dus alleen voor slapen(3 minuten en viel dan uit). Dus als je de speen gebruikt waarvoor het bedoeld is, kan de standaard bibs inderdaad echt geen kwaad,

vorig jaar
Reactie op Mamameisje
Nou ik ken kinderen die heel de dag met een speen in de mond zitten en kind ...
Ja precies. Ik werk zelf in de kinderopvang en kan er zo de kinderen uithalen die een bibsspeen hebben en deze veel gebruiken. Daarom was ik zelf eerst anti-bibs maar hij wil niks anders dus dan ga je toch dingen proberen. Het is niet zo dat hij hier de hele dag met speen in z'n mond zit, alleen de momenten dat het hem troost biedt een paar minuten.

vorig jaar
Wij hebben ook kers bibs. Op aanraden van de logopedist hebben we andere vormen geprobeerd. Maar alle andere spenen wilde hij echt niet.
De dental bibs wel maar valt snel uit zijn mond. Die kers wordt groter en blijft gewoon zo hangen terwijl ze er niks voor hoeven te doen.
Moet eerlijk bekennen wij zijn weer terug op de kersvorm want het was gewoon veel huilen toen hij verkouden werd en de speen ging telkens uit. En normaal gesproken heeft hij maar een paar minuten per dag de speen nodig. Het is niet zo'n tuttert. Alle andere dingen moeten al in zijn mond