8 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb ook Anti-Cw, hier van niks gehoord.. morgen afspraak bij de gynaecoloog, zal eens vragen.
3 jaar geleden
Reactie op Rosalie1990
Ik heb ook Anti-Cw, hier van niks gehoord.. morgen afspraak bij de gynaecol ...
Wel gek.. wat nou als we een ongeluk krijgen en bloed nodig hebben..? Eng idee dat ze dan niks hebben..
3 jaar geleden
Ja gek he!! Ik ga dit ook even navragen, loop toch met nog wat vragen merk ik.
misschien hoeft niet iedereen met anti-cw dat speciale bloed? Ze hebben het in artikelen over "klinisch significante anti cw" en "klinisch niet significante anti-cw". Weet niet precies wat dat betekent
3 jaar geleden
Reactie op stefanieamber
Ja gek he!! Ik ga dit ook even navragen, loop toch met nog wat vragen merk ...
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord.. ik heb wel een pasje gekregen dat ik altijd bij me moet hebben waar op staat dat ik anti-Cw heb.. (ze zijn er bij m’n eerste zwangerschap achter gekomen)
3 jaar geleden
Reactie op Rosalie1990
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord.. ik heb wel een pasje gekregen dat i ...
Van Sanquin toch? Dit pasje heb ik ook. Dat betekent dus dat je speciaal bloed moet krijgen
@lotte2204 zeker fijn! ja dat dacht ik ook, maar twijfel nu of dat altijd opgaat! Ik ben ook O negatief en heb dus ook anti-Cw stoffen, die bloedgroep staat los van het ABO systeem. Dus ik ben sws geen universele donor. Bovendien dragen mensen zoals ik dus zo'n speciaal pasje, kennelijk is die wel nodig.
3 jaar geleden
Net even met Sanquin gebeld!
Lab mevrouw zei dat ze in ziekenhuizen het bloed in principe klaar hebben liggen maar dat ze vlak vóór een transfusie altijd even wat testjes met je bloed willen/moeten doen of het reageert met het bloed dat ze willen geven.
En dat dat dus even duurt, voor ze het echt kunnen geven. O negatief bloed is een universele donor voor de meeste mensen maar er zijn nog talloze bekende en onbekende bloedgroepen dus "als je eenmaal die antistoffen hebt" gaan ze toch nog een keer testen of het reageert, want dan kan het zomaar zijn dat je lichaam nog extra anti-cw antistoffen óf totaal andere antistoffen heeft aangemaakt, bijvoorbeeld in reactie op je kindje.
Als je een ongeluk hebt doen ze ook die testjes. Maar ze hebben het dus wel liggen, dat had mijn gyn verkeerd begrepen!