16 Reacties

5 dagen geleden

Mijn zoontje eet het liefst eenpansgerechten; dus pasta, rijst of ovenschotels met saus en dat het gewoon wat smeuïg is. Als wij aardappel-groente-vlees los eten wil hij ook alleen het vlees en dan is het klaar. Groenten wil hij dan al helemaal niet, terwijl hij verwerkt in lasagna of whatever echt álles eet. Dus misschien eens experimenteren met meer sauzige gerechten ipv losse ingrediënten?

5 dagen geleden

Reactie op Anem

Mijn zoontje eet het liefst eenpansgerechten; dus pasta, rijst of ovenschot ...
Zodra hij groente ergens in proeft tuft die dat dus uit hahaha ik verstop het wel eens in aardappelpuree en dan appelmoes erboven op maar zodra die het proeft tuft die het gelijk uit

4 dagen geleden

Wellicht handig om de Groenten en tomatensaus in blender te doen? Zo hou je alleen rode saus over, maar wel vol met groenten.

4 dagen geleden

Is dit altijd al geweest of van de laatste tijd? Ons zoontje eet ook minder dan hiervoor. Eet ook graag het vlees. Denk dat het ook even een fase is

4 dagen geleden

Reactie op Liesjee12

Is dit altijd al geweest of van de laatste tijd? Ons zoontje eet ook minder ...
Begon ongeveer iets ouder als een jaar duurt nu wel even het is me gewoon niet bekend. Me Dochters hadden wel een moeilijke fase maar neit zo

4 dagen geleden

Begon ongeveer iets ouder als een jaar duurt nu wel even het is me gewoon niet bekend. Me Dochters hadden wel een moeilijke fase maar niet zo

4 dagen geleden

Ik heb het zelfde probleem en hier eet ze ook geen vlees, wel vind ze vis lekker. Ik maak elke week vriezer voorraad van gepureerde groente en vlees. Ik doe die dan erbij als sausje over de pasta of met rijst, aardappel eet ze helaas niet mits ik er frietjes van maak🤣. Eten we iets was ze wel lekker vind dan eet ze gewoon mee.

4 dagen geleden

Wat hier enorm helpt, is echt hetzelfde aan te bieden als wat wij eten. Vaak doe ik er dan ook nog iets extra bij waarvan ik zeker weet dat ze het lekker vindt. Bijv extra wat stukken avocado of cherry tomaatjes. Ze heeft hier ook duidelijk der voorkeuren hoor, maar eet over het algemeen goed. Eet ze niet goed, maken we er ook geen ding van.. dan geven we der vaak nog pap of wat meer yoghurt met fruit erdoor. Ik merk de laatste tijd dat ze ook soort van der speelgoed gaat ‘voeren’ en dat ze dan ook weer dooreet, terwijl ze klaar leek🤭 (miss is dat nog wat?)

4 dagen geleden

Reactie op jotiada

Ik heb het zelfde probleem en hier eet ze ook geen vlees, wel vind ze vis l ...
Haha rijst eet die ook niet echt mega lastig dit.. ik heb vanmorgen een smoothie gemaakt met spinazie die ging er wel in! Ben dit gedrag van mijn meiden niet gewend. Hij eet alleen pasta en vlees hahah

4 dagen geleden

Reactie op lieeesg1707

Wat hier enorm helpt, is echt hetzelfde aan te bieden als wat wij eten. Vaa ...
Hier werkt mee eten helaas ook niet niet voeren niks hij word dan alleen maar boos

4 dagen geleden

Reactie op Priss

Hier werkt mee eten helaas ook niet niet voeren niks hij word dan alleen ma ...
Heb gister het eindelijk een paar happen bloemkool na binnen gekregen gecoverd in appelmoes haha en had stoofvlees gemaakt dat eet die dan weer wel snap er niks van😂

4 dagen geleden

Ik geef haar tussen de middag een soepje met lekker veel groente erin. Met rietje drinken vindt ze leuk. Als ze dan in de avond slecht eet, heeft ze de groente vast binnen. De basis is een uitje bakken (hoe langer je bakt, hoe zoeter de ui wordt, dus bv ruim 10 min is prima), water en één of twee soorten groenten erbij, bv 500 gram tomaat. Dan heb ik soep voor een week. Half bouillon blokje erbij, 25 min laten koken en dan alles goed glad pureren. Naar smaak klein beetje zout en/of suiker toevoegen. Ik maak het vaak iets te dik, dan neemt het minder plek in in de vriezer, meer water erbij kan altijd nog. Qua groenten doe ik bv tomaat-wortel, broccoli, prei-pastinaak of zoete aardappel. Spinazie a la creme was ook een succes.

3 dagen geleden

Mijn kind eet de hele dag groenten. Misschien heb ik gewoon geluk. Zelfs koud eet ze het 🥹.. Ik bied het vaak aan als snack en ook voordat ze het ontbijt krijgt en voor het avond eten knabbelt ze wat groente weg. Ik zet haar hiervoor niet in de stoel aan tafel maar ik zet het bordje op een laag tafeltje waar zij dan vrijblijvend voortdurend langs loopt om de groente te grazen. Of soms fruit. Bijvoorbeeld: Wat stukje broccoli gekookt, of erwtjes en wortel gekookt die zijn favoriet. Die erwtjes zijn ook heel leuk om te eten. Stukjes komkommer kan ook. Staat allemaal klaar in de koelkast. Het hoeft maar een paar minuten gekookt en dan heb ik voor 2 dagen klaar staan. Als avond eten dan minder goed gaat vind ik dat geen zorg.

3 dagen geleden

Reactie op Regenboog2023

Mijn kind eet de hele dag groenten. Misschien heb ik gewoon geluk. Zelfs ko ...
Hier doet die dat niet helaas. Vandaar dat ik ook tips vraag. Of dat iemand het herkent. Hij eet wel fruit maar geen groente op welke manier dan ook.

één dag geleden

Reactie op Priss

Hier doet die dat niet helaas. Vandaar dat ik ook tips vraag. Of dat iemand ...
Snap ik dus mijn tip was het niet in de stoel geven maar meer vrijblijvend onder het spelen. En het voor de andere maaltijden aanbieden. Dat werkt hier.

één dag geleden

Reactie op Regenboog2023

Snap ik dus mijn tip was het niet in de stoel geven maar meer vrijblijvend ...
En ik hoop voor jou misschien ook! Maar elk kind is anders. Sorry voor de korte toon van mijn bericht, was juist behulpzaam bedoeld 🥸 hoop dat je goede tips krijgt hier! ☺️