22 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter is morgen 11 weken. Sinds enkele dagen geven we haar geen late voeding (23.00 uur) meer en laten we haar zelf komen. Eerste nacht was het 02.30, daarna 3.30, daarna 04.00, daarna 05.00 en vanochtend hebben we haar wakker gemaakt om 5.30 uur. We zijn nu een beetje zoekende naar een fijn (nieuw) ritme. Maar geven haar vanaf de eerste voeding in de ochtend om de 3-4 uur haar fles. Ze is dan vanaf wakker worden 60-90 min wakker en valt dan in slaap, dus brengen we haar bed tot de volgende voeding. Als we thuis zijn, dan leggen we haar altijd in bed voor haar slaapje. 18.30-19.00 uur is haar laatste voeding. En gaat een uurtje later naar bed. Sinds ze zo lang doorslaapt bieden we haar 180+6 aan. Gaat niet altijd op. Wij maken gebruik van de witte ruis. Als ze die hoort, valt ze al in slaap. Heel soms een speentje, maar die blijft nooit lang in.

2 jaar geleden

Ons kleintje van 6 weken slaapt de laatste week door rond 23 laatste fles en 8:30 komt ze dan pas weer 🫣

2 jaar geleden

Onze dochter is morgen 10 weken en weegt ongeveer 5kg! Wij hebben het volgende ritme: 06:15-07:00 200 ml 10:30-11:00 200 ml 15:00 200 ml 19:00 200 ml Ze gaat om 19:45 nog even onder de douche en dan om 20:00 naar bed. Ze komt meestal ergens tussen 05:00 en 06:30. Als ze rond 05:00 komt geven we haar om 08:00, 11:15 en daarna pakken we het ritme weer verder op. Als ze 06:15-06:30 komt, dan drinkt ze dus maar 4 flessen per dag! We houden hier een wakkertijd aan van 75 min. Dan is ze ook wel moe. Slapen als volgt ongeveer: Tussen: 08:30-10:30 (2 uur) Tussen: 12:30 en 14:30 (1,5-2 uur) Tussen: 16:00 en 17:00 (30-45 min) Tussen 17:00 en 19:00 zijn haar onrustige huiluurtjes en slaapt ze meestal nog even op mn arm van 18:30 tot 19:00. Dan krijgt ze dus de laatste fles en na het douchen naar bed! Ze slaapt altijd in haar eigen bed op haar kamer. Tenzij we op pad zijn.. dan de wagen of maxicosi! Soms slaapt ze heel onrustig en moet ik iedere 10-20 min een speentje brengen en soms slaapt ze super rustig uren achter elkaar!

2 jaar geleden

Wat een ritmes 😯 moet het eigenlijk niet meer lezen voor mijn eigen bestwil haha. Mijn zoontje is 10 weken en het is elke dag anders! Vandaag bijvoorbeeld gevoed (borst) om 0.00 - 3:30 - 6:30 - 9:15 - 12:00- 14:30 - 17:30 - 20:00 en dan hopen dat hij ergens tussendoor wat hazenslaapjes doet 😂 en overdag slaapt hij niet in een bedje, eigenlijk alleen in de draagzak.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 10 weken oud en weegt zo rond 5600/5700 gram nu denk ik! Hij krijgt 5 flesjes per dag van 150 + 5 schepjes. ‘schema’ is als volgt (ik moet zeggen dit kan wel eens verschillen): -hij komt in de ochtend rond 5:00/5:30 voor zijn 1e flesje. -na de fles terug in slaap brengen. (lukt soms wel, lukt soms niet!) -2e fles rond 9:00. -slapen rond 11:00. -3e fles rond 13:00. -slapen rond 15 uur. -4e fles rond 17 uur -slapen rond 19 uur -laatste fles rond 21:00, hiervoor moeten we hem wel echt wakker maken (vandaar dat ik twijfel om over te gaan om 4 flessen met meer cc erin) -slapen rond 22:00/22:30 😋

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook nu 10 weken. De laatste tijd zijn er wat dagen geweest dat hij al een beetje doorslaapt (wij zijn al blij als hij tot 5.30/6.00 uur slaapt) en laatst kwam hij voor het eerst om 7.30 uur! Nog beter 🙂 maar goed, dan denk je hij slaapt door en komt er nog is een nacht dat hij om 4 uur komt haha. Dus ook nog lekker wisselend. Hoe het nu een beetje gaat: Wanneer hij dus om 5.30 uur komt, komt hij weer rond 8.00 uur. Dan slaapt hij tot ongeveer 10.00 uur in zn bedje, drinkt dan weer rond 11.00 uur. Dan weer rond 14.00 uur, dan 17.00 uur, 20.00 uur en 22.00/22.30 uur. Hij laat er soms nog geen 3 uur tussen zitten. Ik geef hem borstvoeding. Hij zit nu denk ik qua gewicht tussen de 5,5 en 6 kg.

2 jaar geleden

Onze dochter van 11 weken krijgt 5 keer per dag de fles, en dan 180 cc per keer (180+6 scheppen maar dan afgegoten anders zou t 200 ml worden). Soms drinkt ze het niet op en laat ze 10-30 cc staan. Ons voedingsschema ziet er ongeveer zo uit: 06.00/07.00 wakker en eerste fles 180 cc 10.30/11.00 180 cc 14.30/15.00 180 cc 18.30/19.00 180 cc 22.30/23.00 180 cc De laatste fles moeten we haar echt wakker voor maken en drinkt ze meestal maar 150 cc oid. Ik heb wel getwijfeld om die laatste fles te laten zitten maar consultatiebureau gaf aan dat het echt nog te vroeg was om naar 4 flessen te gaan ook ivm suikerspiegel. Dit is rond n maand of 4 beter. Qua slaapjes was het eerst nogal onvoorspelbaar, en daar begint wat meer ritme in te komen. We houden een wakkertijd van ongeveer 75-90 minuten aan, ligt er ook een beetje aan hoe lang haar dutje daarvoor was. Overdag leg ik haar over het algemeen bij mij in de box (vind ik gewoon gezellig en ze slaapt daar heerlijk makkelijk in. Ik zet muziek op en witte ruis en tut in, verder hoef ik weinig te doen). Savonds brengen we haar na de laatste fles naar bed en dan ook al echt een vast bed ritueel gewoon zodat ze daar aan went (luier verschonen, slaapzak aan, boekje lezen, liedje zingen, in bed leggen, muziekdoosje aan en ik wrijf nog even over haar oogjes) uiteindelijk valt ze dan in slaap (we moeten nog wel regelmatig even teruglopen voor haar speen). Snachts slaapt ze in de wieg bij ons op de kamer. Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben dat ze zichzelf nu in slaap kan brengen, dat lukte namelijk eerst helemaal niet maar is sinds 2 weken ineens gelukt. Denk toch dat dit de leeftijd is, dat ze toch zelf gaan leren hoe ze in slaap moeten vallen ofzo haha.

2 jaar geleden

Ik voed op verzoek , meestal 2-3 uur tussen maar soms ook maar 1 uur. Overdag heeft hij nu best veel wakker momentjes , de ene dag al wat meer dan de andere. Snachts heeft hij zo zijn vast patroon 23 uur laatste keer aan de borst en dan slaapt hij meestal tot 2-3 uur dan voeden en dan slaapt hij tot 5-6 uur en dan meestal nog even tot 8 en dan is hij meestal een hele tijd wakker 🙈

2 jaar geleden

Ik borstvoed ook op verzoek, overdag elke 2.5 uur en met de warme dagen ook vaker kleine slokjes. 'S avonds gaat hij rond 21:00-22:00 slapen en krijgt dan vaak nog om 12u een voeding, maar sinds een paar dagen slaapt hij door tot een uur of 4-5. Dan voeden en slaapt hij verder tot 8 a 9 uur. Het verschilt weleens, hij wisselt meer wakkere dagen ook af met slaapdagen, gaat een beetje om en om. We volgen helemaal zijn ritme, hij valt in slaap als hij moe is. Dit gaat goed, erg blij mee

2 jaar geleden

Gister was hij 10 weken. 23.00 uur laatste fles, dan valt hij daarna ook meteen als een blok in slaap. Hij komt tussen 6.30 en 7.30 voor de eerste fles. Daarna kunnen we hem weer in bed leggen en slaapt hij nog tot 9.30 of 10.00 uur. Overdag meer wakker en nog geen ritme in de slaapjes. Doet hij ook allemaal nog beneden. Hij krijgt overdag nog flessen van 120+4 en komt om de 2,5 a 3 uur. We voeden op verzoek.

2 jaar geleden

Ons zoontje is bijna 11 weken en weegt 6.1 kg. Hij slaapt sinds anderhalve week helemaal door. Dat betekent in ons geval dat hij slaapt van 19.00/19.30 in de avond tot 06.00/06.30 in de ochtend. Rond 06.00/06.30 maak ik hem zelf wakker voor de eerste fles, omdat ik anders niet lekker uitkom met de tijden van de andere flessen. Hij krijgt sinds een paar dagen 4 flessen per dag van 180+6 en drinkt ze allemaal keurig leeg. Ons schema ziet er als volgt uit: 06.00/06.30 10.30 14.30 18.30/19.00 Ik probeer hem zo veel mogelijk in zijn eigen kamer en bed te laten slapen. Sinds een week ligt hij dus ook ‘s nachts op z’n eigen kamer, want ik deed geen oog dicht door alle geluiden tijdens dat hij aan het slapen is. Overdag lukt het niet altijd om hem in z’n bed te laten slapen, omdat het dan gewoon niet goed uitkomt met tijden dat onze oudste ergens moet zijn (opvang, oma oid), dus hij tukt dan ook wel eens even in de maxi cosi of in de kinderwagen. Dit schema bevalt mij prima. Hij slaapt er goed op en heeft ongeveer dezelfde bedtijd ‘s avonds als onze oudste. We hebben de avond nu weer een beetje terug voor onszelf en dat is ook wel heel erg lekker 🤭

2 jaar geleden

Ons zoontje is 10,5 week weegt 6.3 kilo Begint de dag om 0630/0700 dan een flesje van 180 ml Dan rond 1100 flesje en dan slaapt die vaak tot 1300 daarvoor hazen slaapjes Flesje om 1430 ongeveer Flesje om 1900 als laatste want dan slaapt die tot 07630/0700. Als die wat minder voeding heeft gedronken dan geef ik tussendoor nog een klein flesje een keertje. Dat heb ik vandaag toevallig nog gedaan 2 x een klein flesje tussendoor.

2 jaar geleden

Onze zoon van 9,5 weken (wel iets te vroeg geboren) en 4800g heeft nog totaal geen schema. Geven kunstvoeding op verzoek, +/- iedere 3 uur, ook 's nachts. Komt iedere ochtend tussen 5 en 6 en wil dan niet meer slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Bobbelt

Wat een ritmes 😯 moet het eigenlijk niet meer lezen voor mijn eigen bestwi ...
Respect!!!

2 jaar geleden

‘s avonds rond 22:30 de laatste fles, ze wordt dan rond 7:30 wakker. Daarna voeden we elke drie uur 120 + 4 per keer. Slaapjes kan ik geen ritme in ontdekken, behalve een slaapje in de ochtend half uurtje na de eerste fles. En het lijkt een beetje om en om te zijn dat ze de ene dag veel slaapt en dan de andere dag minder. Heb bedacht dat ik na onze vakantie ga proberen meer een ritme in te stellen. Maar voor nu zie ik het wel…

2 jaar geleden

Reactie op Melisssssaa

Ik voed op verzoek , meestal 2-3 uur tussen maar soms ook maar 1 uur. Overd ...
Ik heb precies hetzelfde! Ik lees heel veel geweldige doorslapende. Maar gelukkig ben ik niet de enige dus 😊

2 jaar geleden

Reactie op leeuwac

Gister was hij 10 weken. 23.00 uur laatste fles, dan valt hij daarna ook me ...
Hier echt precies hetzelfde.... Alleen krijgt ze 150+5 om de 3.5/4u

2 jaar geleden

Enige ritme wat ik heb is s’avonds late voeding 22:00 en dan rond 6/7 uur voeding. Derest is op verzoek (bv) meestal met deze warmte om de 2 uur

2 jaar geleden

Jaloers! Zoveel doorslapende baby's! Daar doet mijn zoon echt niet aan. Ook weinig ritme, voed op verzoek elke 2/3u. Ook 's nachts. Geven nu 's avonds afgekolfde melk in een fles zodat hij wat meer drinkt. En hopelijk ook langer slaapt. Wil daarna nog de borst om in slaap te vallen. Nu 21:45 de borst sliep tot 1u en kwam toen weer om 3u. Hij zal nu weer om 5-6u komen. Kan hem ook pas na 20min einde voeding wegleggen.... Overdag slaapt hij heel veel, zolang die maar bij me ligt. Als ik hem wegleg wordt hij overdag binnen 10min wakker. En is dan heel chagrijnig en hartstikke moe. Zonder wegleggen slaapt hij zo 2,5u achter elkaar. Vaak slaapt hij wel tot 10u. Dan leg ik hem na de voeding van 7u in m'n eigen bed en lees ik een boek of iets. Ik moet zeggen dat het allemaal best pittig is. Zeker als ik al die positieve verhalen zo lees... Kun je een baby trainen om overdag langer alleen te laten slapen?

2 jaar geleden

Reactie op mmo

Onze dochter is morgen 10 weken en weegt ongeveer 5kg! Wij hebben het volge ...
Ik kom ook soms uit aan 4 flessen. Normaal 5 flessen 150 maar als ze wat langer slaapt doe ik 4 flessen 180