18 Reacties
2 jaar geleden
Elke baby is anders. Een eigen willetje en een eigen ontwikkelingspatroon. Hetgeen wat je in de app ziet is een gemiddelde … dat wil niet zeggen dat je baby te traag is maar wellicht op een andere ontwikkeling wel sneller is. Mijn baby is nu 16 weken en begint nu pas goed z’n hoofd op te tillen .. maar kon bijvoorbeeld wel al vrij snel babbelen en schaterlachen.
Ik denk niet dat je je druk moet maken of je iets moet aantrekken van moeders ( niet beledigend bedoeld ) die hieronder gaan schrijven dat hun baby het wel snel kon.
Onthoud je baby is uniek en dus niet te meten aan anderen.
2 jaar geleden
Die van mij ook nog steeds niet en is nu 15 weken.. Wel pakt hij het aan als ik het in z’n handen stop en pakt hij letterlijk alles wat dus geen knuffel of speelgoed is. Zolang het maar hydrofiele doeken zijn, z’n babygym, een deken, z’n slabbetjes, ook z’n shirtjes en sokken moeten uit, z’n speen moet de kamer door gegooid worden maar speelgoed ho maar
2 jaar geleden
Hier 12 weken en hij kan het wel, maar werkt het niet. Wel doekjes zijn handjes en zijn knuffel(de haartjes). Een rammelaar ofzo heeft hij 0 interesse in en pakt hij ook niet
2 jaar geleden
Reactie op sylviapeeters
Elke baby is anders. Een eigen willetje en een eigen ontwikkelingspatroon. ...
Zo goed beschreven, dit dus.
Ik werd ook onzeker over die berichten in de app. Ieder echt zijn eigen ritme
Ons zoontje leek met 13 weken nog niet eens bewust zijn armen te bewegen laat staan iets grijpen. Hij is nu 15 weken en kan nu echt gericht iets pakken en houd vaak ook dingen vast en dan nog gaat het soms met een beetje moeite. Bij jullie komt dat ook nog.
Ons zoontje was met 12 weken nog net bezig om te leren hoe hij zijn nekje hoog moest houden. Toen die dat kon ging hij met 13 weken (helaas) omrollen. En in tegenstelling tot wat het internet zegt kan hij niet zelf terugkomen omdat hij op zijn armpjes komt te liggen en alles bij elkaar huilt.
Maar praten en brabbelen kon die als de beste. HEEL de dag door en owee als je stopte.
2 jaar geleden
Reactie op Bdekker
Zo goed beschreven, dit dus.
Ik werd ook onzeker over die berichten in de a ...
Gelukkig maken we allemaal unieke wezentjes met ene eigen willetje en een eigen voortgang.
Bowy ( mijn kleine spruit ) is qua grijpen en doen redelijk op “ termijn” maar als ik kijk naar zoals ik al zei z’n hoofdje is ie ontzettend traag. Rollen doet hij sinds een week.
Mijn oudste van 8 was super snel met alles dus ook tussen mijn eigen nazaten zit verschil hahaha.