11 Reacties

10 maanden geleden

Je zou fietsbewegingen kunnen maken met haar beentjes, buikje met de klok mee wrijven, zachtjes kloppen op de darmpjes, knietjes tegen de buik drukken, anus massage, wanneer ze perst erop letten dat ze niet met haar benen strekt, maar met de knieën opgetrokken is.

10 maanden geleden

Onze zoon had eerst ook moeite met poepen. Wij hielpen hem door tijdens het verschonen met de thermometer te masseren. Vannacht heeft hij het helemaal zelf gedaan. Trotse mama hier. 🥰

10 maanden geleden

Fietsbewegingen maken met beentjes of anus massage

10 maanden geleden

Onze dochter poept sowieso weinig, maar 1x per 2 dagen. En nu toevallig ook al drie dagen niet gepoept…. de afgelopen keren was het wel gewoon dunnig. Draag haar al veel in de draagdoek voor de beweging, maar helpt niet voldoende. Ik lees eventjes mee :)

10 maanden geleden

Nou zowaar heeft ze net een flinke luier gepoept! De bekende fietsbewegingen etc had ik inderdaad geprobeerd. Nu had ik haar net met haar buik om mijn buik/borst liggen. En knieën van haar opgetrokken onder haar eigen lichaam. En op der billen getrommeld en in eens begon ze te duwen 🙏

10 maanden geleden

Hoi hoi, Geef je volledig borstvoeding pf krijgt ze de fles? Bij volledige borstvoeding is het helemaal niet erg namelijk en kan ze zelfs veel langer zonder te poepen. Schijnt dat ze dan de ontlasting om kunnen zetten naar urine met witte vlokjes erin. De witte vlokjes is dan de ontlasting. Ik heb het toevallig vanmorgen bij het cb gevraagd 😊

10 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Hoi hoi, Geef je volledig borstvoeding pf krijgt ze de fles? Bij volledige ...
Nee ze krijgt flesvoeding. Is dat echt alleen met borstvoeding zo of kan dat als of met flesvoeding ook zo zijn?

10 maanden geleden

Reactie op Mamavos

Onze zoon had eerst ook moeite met poepen. Wij hielpen hem door tijdens het ...
Dit is niet goed en kan zelfs gevaarlijk zijn. Het wordt mij ten strengste afgeraden door arts en cb ondanks hele moeizame poepluiers

10 maanden geleden

Reactie op Mamavos

Onze zoon had eerst ook moeite met poepen. Wij hielpen hem door tijdens het ...
Dit kan kloofjes veroorzaken wat erg pijnlijk is voor je baby, dus dit advies zou ik zeer zeker niet opvolgen. Dit is erg slecht voor de anus.

10 maanden geleden

Als het niet lukt gewoon een druppel of 2/3 olijfolie extra vegan in de fles melk erbij doen, schudden en je hebt dezelfde dag nog een poep luier

10 maanden geleden

Reactie op Ramona lily

Nee ze krijgt flesvoeding. Is dat echt alleen met borstvoeding zo of kan da ...
Nee volgens mij alleen met volledige borstvoeding helaas. Maar als je flesvoeding geeft, kan je volgens mij een paar druppeltjes olie bij de fles doen. Maar ik denk dat je dan beter even bij de huisarts kan informeren voordat je misschien iets gaat doen wat helemaal niet goed is. Succes