8 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat dit heel normaal is hoor en in ieder geval de eerste twee jaar zal het wel het ergst zijn. Het is vervelend, maar houd als kleine troost in je achterhoofd dat het goed is voor hun afweersysteem. Mijn zoontje gaat pas sinds vorige week naar de opvang, maar ook daarvoor was hij al regelmatig ziek via via en is al vanaf dag 1 verkouden geweest. Buikgriep is gewoon heel besmettelijk en je kunt elkaar de hele tijd opnieuw blijven aansteken. Misschien tijdens buikgriep niet alleen jullie handen, maar ook zijn handen vaker wassen?
2 jaar geleden
Hi, heel herkenbaar. Onze middelste was ook maandelijks ziek de eerste 2 jaar, virusje met wat verhoging. Een goede werkgever heeft hier begrip voor, is overmacht.
Onze dochter is inmiddels 4 en gelukkig nog maar zelden ziek ;)
2 jaar geleden
Herkenbaar, oudste was ook vaak ziek in begin. Nu zit die bijna 2 jaar op de opvang en gaat het gelukkig een stuk beter 馃檭 .. het hoort erbij. Ze moeten hun weerstand nog opbouwen. Probeer ook misschien iets met familie te regelen? En probeer afspraken hierover te maken met je partner en werk. Op de donderdag blijf ik in principe thuis en op vrijdag me man als een van de kids ziek is. (Of die gene regelt iets anders) Scheelt al hoop discussie bij ons.
Even volhouden het word beter ;)
2 jaar geleden
Hier ook idem, wordt gek van het braken en alle andere vervelende bijkomstigheden.(het is uiteraard goed om het immuunsysteem goed op te bouwen) Onze zoon gaat al maar 1x per week naar de gastouder maar voor mn gevoel gaat hij nu maar 1x per maand aangezien hij elke keer op en af ziek is馃槕 en wat je zegt..met werk is het ook drama, zo kun je gewoon niks. Je betaalt wel de volle mep ook.nog eens 馃ぃ ik denk er zelfs soms overna om die dag maar zelf te gaan doen aangezien het amper nut heeft voor mijn gevoel.
2 jaar geleden
Jups dat krijg je.. wij kiezen er daarom ook voor om pas na 1 jaar te starten met opvang. Mijn oudste dochter is met 1 jaar gestart en was toen precies om de 3 weken ziek. Dit heeft geduurd totdat 2.5 was. Heeft nu genoeg weerstand opgebouwd en is haast nooit meer ziek. Dus deze fase duurt ff maar het wordt beter!
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft een dubbele oorontsteking al te pakken waarvoor antibiotica. Duurde drie weken voordat hij er weer bovenop was.
Twee weken goed en nu weer ziek. Ik probeer al weken een afspraak in te plannen voor z鈥檔 prikjes van 5 maanden bij consultatiebureau maar die worden maar telkens uitgesteld door alle ziektes.
Ik heb hem ook weleens even thuis gehouden zodat hij er bovenop kan komen en iets meer op kracht is, want anders is het elke week bingo bij kdv.