21 Reacties

2 jaar geleden

Bij mijn dochter had ik een lakentje met deken tot ze ging omrollen... Toen ging ik over naar een slaapzak en dat ga ik nu bij mijn zoontje weer gebruiken

2 jaar geleden

Wij hebben een gehaakt dekentje en een babydekentje van de prenatal. Ik vraag de kraamverzorgster wat t beste is. Ik wilde het liefst alleen slaapzak (is t veiligst) maar kan die niet echt betaalbaar vinden in newborn maten. Dekbed zou ik echt niet doen.

2 jaar geleden

Hi! Een dekbedje zal ik persoonlijk afraden. Je krijgt dan al snel te maken met een oplopende temperatuur/warmte stuwing. Heb dat bij mijn 1e ervaren toen hij savonds een keer half bij mij onder het dekbed lag 🙊 Zelf houd ik erg van wollen dekentjes! Wol zorgt namelijk altijd voor de juiste temperatuur. 100% merinowol of wolzijde zijn echt aanraders en kan je kindje heerlijk onder slapen 🥰

2 jaar geleden

https://youtu.be/9Q5Mfsdu7Oc Zo deden wij het.. een lakentje met daarover weer een dekentje (katoen of wol). Daarna ook over gegaan op slaapzak

2 jaar geleden

Lakentje met gehaakt dekentje erover. Heb ook een puckababy inbakerslaapzak.

MOD

2 jaar geleden

Reactie op LDGS

Wij hebben een gehaakt dekentje en een babydekentje van de prenatal. Ik vra ...

2 jaar geleden

Wij hebben een lakentje met dekentje! Dekbedjes worden idd afgeraden wegens hittestuwing, en omdat ze eronder kunnen raken en dan stikken. Wij hebben 4 dekentjes in verschillende diktes, een wollen, een katoen met fleece, een gewoon katoen en een gehaakte. Zo kunnen we uitproberen wat voor ons kindje het fijnst is, en wat het beste bij de temperatuur past 😊

MOD

2 jaar geleden

Bij mijn eerste had ik lakentjes en verschillende dekentjes. Afhankelijk van de warmte/kou maakte ik de samenstelling. In principe altijd een lakentje en daarboven een dekentje (met laken er weer stukje overheen geslagen. Klinkt raadselachtig of niet zo🤭) Wel gebruikte ik al snel een slaapzak (en die had ik ook in verschillende diktes)

2 jaar geleden

Reactie op LDGS

Wij hebben een gehaakt dekentje en een babydekentje van de prenatal. Ik vra ...
Hema heeft slaapzakken in maat 50/62. Die zijn prima betaalbaar. Je kunt ook cadeaubonnen van je kraamvisite vragen van de Hema bijvoorbeeld en ze daar van aanschaffen. Verder hebben wij de eerste weken alleen maar dekentjes gebruikt en met laagjes gewerkt. Vanaf een week of 3 gingen we ook inbakeren, dat is ook alweer een extra laagje. Vanaf een maand of 4 denk ik, toen ze echt ging rollen, zijn we fulltime over gegaan op slaapzakken. Onze dochter was een hele rustige slaper en het was midden in de winter, dus toen deden we er ook een lakentje en deken (Meyco) overheen. Toen ze ging bewegen in haar slaap (op haar zij liggen en vanaf dat ze een klein jaar was op haar buik), hebben we het hele bed leeg gehaald. Tot op heden slaapt ze alleen in een slaapzak dus alle dekentjes kunnen zo door naar de tweeling.

2 jaar geleden

Ik denk dat er niemand een dekbed gebruikt voor zijn baby.

2 jaar geleden

Dekbed kan en mag niet. Slaapzak en dekentje hier.

2 jaar geleden

Dus beter een lakentje gebruiken met een dekentje erover ☺️

2 jaar geleden

Reactie op sshrnb

Dekbed kan en mag niet. Slaapzak en dekentje hier.
Tuurlijk mag en kan een dekbed. Je beslist zelf waar je je baby onder laat slapen. Maar aangezien het gevaarlijk is zullen ouders er over het algemeen niet voor kiezen nee. Maar niemand die komt checken thuis waar je kindje onder slaapt.

2 jaar geleden

Wij gaan voor een dekentje

2 jaar geleden

Waarom zou je denken aan een dekbed als juist dat wordt afgeraden ivm warmte stuwing... Hier een katoenen gehaakt dekentje en een katoenen fleece achtig deken. Kind lag er heerlijk onder.

2 jaar geleden

Hema heeft slaapzakken in maat 50/62. Die zijn prima betaalbaar. Je kunt oo ...
Van hema inderdaad, hebben ze ook lekker warme...met stugge armpjes. Hierdoor was ze niet ingebakerd, maar ze kon ook niet in haar gezicht slaan. Gaf haar perfect genoeg rust, maar toch ook voldoende vrijheid

2 jaar geleden

Reactie op mamavanzoon

Tuurlijk mag en kan een dekbed. Je beslist zelf waar je je baby onder laat ...
Goh, echt? Komt niemand checken? Je begrijpt me prima he.

2 jaar geleden

Reactie op sshrnb

Goh, echt? Komt niemand checken? Je begrijpt me prima he.
Nee eigenlijk begrijp ik je niet helemaal. Aangezien het zowel kan als mag. Slim is het niet.

2 jaar geleden

Reactie op mamavanzoon

Nee eigenlijk begrijp ik je niet helemaal. Aangezien het zowel kan als mag. ...
Ik denk dat 99,9% van de lezers wel begrijpt wat ik zeg, gelukkig.

2 jaar geleden

Reactie op Minaatje2

Dus beter een lakentje gebruiken met een dekentje erover ☺️
Volgens mij heb je zelf al het antwoord gegeven als je zelf ook zegt dat een dekbed tot 2 jaar afgeraden wordt.