26 Reacties
2 jaar geleden
Langzaam opbouwen en kijken welke speeltje hij leuk vindt.. onze zoon wilde eerst ook nooit in de box liggen.. maar elke dag opnieuw in de box gelegd.. eerst even samen spelen, daarna alleen spelen en nu vermaakt hij zich prima..
2 jaar geleden
Oh oh oh ik had kunnen weten dat ik weer negatieve reacties zou krijgen 🥲 snap dat nooit alsof ik niet om mijn zoontje geef en geen aandacht wil geven ofzo, dat zeg ik niet? Ik vraag alleen om wat tips. En ik snap dondersgoed dat het een baby is en hij natuurlijk nog aandacht wil en bij me wil zijn. Maar soms lijkt het me gewoon heerlijk om ookal is het maar ff gewoon even niet met hem bezig te hoeven zijn en mijn handen vrij te hebben.
Zelfs als hij bij me op schoot zit is hij nooit echt tevreden behalve als ik maar blijf bewegen en lopen etc met hem..
Slapen wil hij overdag ook niet in zijn eigen bed (‘s nachts wel) en als ik hem in de box leg ofzo is hij vaak ook weer na 15 min wakker. Alleen als hij echt bij mij ligt kan hij ietsje langer doorslapen.
Dit is vast nog een fase maar ik hoop dat jullie mij ookwel ergens kunnen begrijpen? 😊
2 jaar geleden
Wat is 'snel' als je zegt snel klaar mee? Ik snap het wel hoor, ik vind het ook fijn als ik 'm even een kwartiertje in de box kan leggen zodat ik kan douchen of een kopje koffie kan zetten. Maar veel meer dan 10-15 minuten is dat ook niet. Mijn zoontje vindt het bv leuk om naar de mobiel te kijken, of naar buiten, of in een spiegeltje. En we hebben wat speelgoed voor deze leeftijd (zoals de Oball, dat is een succes hier!) Ik ga dan eerst samen spelen, de bal aangeven en als hij m heeft ontdekt, kan hij er wel een paar minuten zelf mee spelen :)
2 jaar geleden
Grote kans dat dit nog zeker 3 jaar zo is 🙈 het is even wennen.
Ik zet m als hij wakker is vaak in wipstoeltje zodat hij naar me kan kijken terwijl ik ff de was doe of ga douchen. Dit kon eerst heel kort maar steeds wat langer geduld voor. Verder spelen ze nog niet echt met iets dus idd lastig. Probeer gewoon zo hard mogelijk te chillen als hij slaapt!
2 jaar geleden
Heb je berichtje hieronder nu ook gelezen. Voor t slapen: heb je draagzak wellicht geprobeerd? Heb je soort van handen vrij en hoef je hem niet neer te leggen .
Of een ander idee, ik ben nu bijv met de kinderwagen door de woonkamer aan het lopen ;) zodra hij diep slaapt blijft ie meestal prima doorslapen als ik stop. Als ie beetje wakker word kan je ook makkelijk terug in slaap wiegen
2 jaar geleden
Ik vind de reactie van amandas en nicolettha niet zo negatief hoor? Je geeft in je reactie iets meer informatie over de situatie. Ik denk dat we allemaal begrijpen dat het soms frustrerend is dat je niet even 15 minuten wat voor jezelf kan doen. Dat is het ook. Maar aan de andere kant: het is een fase, het gaat ook weer over (probeer stiekem misschien ook wel een beetje te genieten. Zet lekker een filmpje aan, pak wat te eten en te drinken en geniet dat je baby nog zo lekker bij je ligt. Kan soms lastig zijn iknow)
En als je partner er is? Heb je dan wel die tijd even? Of vraag of een vriendin of familielid even langskomt zodat jij even je ding kan doen. Iedereen begrijpt dat!
Verder leg ik hem tegenwoordig wat vaker in de box met een boekje naast m en er hangt een mobile die kan draaien. Vindt ie helemaal de bom. Maar echt een half uur zoet issie niet hoor 😉 ik hoop dat je hier wat aan hebt. X
2 jaar geleden
Oja ter vermaak van mezelf naast de baby, zet ik nu gewoon nog series op. Ze kijken toch nog niet mee. En ondertussen kan je m lekker knuffelen en aandacht geven Ik zit meestal met mn knieën opgetrokken en hem tegen mn benen aan. Of hem op een kleedje voor me. Dus daar zeker even van genieten nu het nog kan 👍 dat mistte ik heeeel erg toen ik ermee moest stoppen omdat mn eerste kindje mee ging kijken 😂
2 jaar geleden
Dankjulliewel voor de reacties😊
Ik geniet ook nog zeker van hem als hij lekker bij me ligt hoor moet er ook weer niet aan denken als hij dat straks niet meer wil haha.
Mijn vriend helpt gelukkig wel goed mee hoor als hij thuis komt van zijn werk dus dat scheelt wel. Maar ergens wil ik hem dan ook weer niet teveel “tot last” zijn omdat ik dan denk van hij heeft al een hele werkdag achter de rug..
Volgende week begin ik weer met werken en dan passen allebei de oma’s een dag op dus ben nu ookal zo benieuwd hoe dat ze afgaat. Denk dat ik vandaag gewoon ff een minder dagje heb en ff mn frustratie kwijt moest, sorry🙈
Lopen met de draagzak heb ik idd ook weleens geprobeerd en meestal valt hij dan binnen no time in slaap. Maar als ik hem dan heeeel voorzichtig in zn box of bed leg voelt hij dat meteen en is hij direct weer wakker. Ben allang al blij dat hij de nacht wel goed slaapt maar ook dat is nog een dingetje waar we mee bezig zijn. Hij slaapt meestal rond half 11. Lijkt wel of er een vaste klok in zijn hoofd zit die dat weet haha. We proberen sinds kort steeds al rond half 9/9 de laatste fles te geven en hem naar bed te doen maar wil nog niet helemaal lukken. We moeten gewoon blijven proberen want hoe lekker zou het ook zijn als mijn vriend en ik straks in de avond weer samen een filmpje kunnen kijken😊
2 jaar geleden
Mijn dochtertje vindt de babygym heel leuk, ik heb er extra dingen aan gehangen waar ze ook goed bij kan. Lekker met allerlei felle lelijke kleuren 😂. Ze kan zich dan best eventjes er mee vermaken. Soms met koken leg ik dr bij mij in de buurt, zodat ik dat wel kan doen maar bijv tussentijds haar ook aandacht kan geven en ze mij gewoon kan zien (en ik haar 😃). Wipstoeltje vindt ze ook voor eventjes wel fijn, ook met fel speelgoed om dr heen. Verder als ik echt even lekker mezelf wil verzorgen of bijv uitgebreid wil douchen, wacht ik gewoon tot m’n vriend thuis is of doe ik als ze slaapt
2 jaar geleden
Reactie op Bobbelt
Wat is 'snel' als je zegt snel klaar mee? Ik snap het wel hoor, ik vind het ...
Oh wat een goede tip ook die oball! Zo leuk dat je uit de reacties dan ook weer dingen haalt😃
2 jaar geleden
Snel als in paar min? Hier al blij dat ik 10 min mijn eigen ding kan doen - dat is dus precies even naar de wc en wat te drinken maken 😅
Hier vermaakt die dame zich wel zelf af en toe, maar doet dat het leukst als ik er wel bij zit - dan vind ze het prima.
Of bedoel je wel een uur? 🧐 als je daar behoefte aan hebt, wat absoluut mag. Wellicht dat er even iemand kan oppassen ?
2 jaar geleden
Hier idd op n boxkleed op de grond en dan met de babygym, dan vermaakt ze zich echt wel 15min vaak (tenzij ze haar dag niet heeft 😜). Wat ze ook leuk vindt is op n boxkleed oid op eettafel en dat ik ernaast zit, dan ben je met gezicht op dezelfde hoogte. Dan doe ik gelijk tummy time en beetje met n bal/rammelaar heen en weer, liedje erbij zingen. Ze vermaakt zich dan niet zelf, maar je kunt wel ff n kop koffie drinken en n boterham eten 😉 je kunt haar ook op Aankleedkussen leggen alleen heeft ze dan minder vrijheid.
Blijf er wel bij als je dit doet!!!! Want op tafel begon ze bij ons ook ineens te rollen, dan rolt ze dus van tafel als je ff niet oplet 😅
2 jaar geleden
Is helemaal niet raar dat je je zo voelt hoor.
Ik heb dit ook gehad. Maar opeens is hier verandering in gekomen. Rond 8/9 weken. Per kindje zal dit anders zijn. En zelf was ik er toen ook echt helemaal klaar mee en klaar voor verandering. Dus ik begrijp je gevoel zeker wel.
Misschien heb je er niet veel aan, maar er zijn een aantal dingen waarmee hij zich vermaakt. Dat is de babygym, een rammelaarbal die hij van de ene naar de andere kant smijt, een pratende cactus, en hij kan heel lang kijken naar een lamp op de muur die verspringt in verschillende kleuren. Dan brabbelt en lach hij en zit ie helemaal in zijn eigen wereldje. Ik heb er even een foto van gemaakt, zodat je begrijpt wat ik bedoel.
Voor het slapen gebruik ik 's avonds white noise, maar overdag niet. Wanneer hij speelt en voor een 2e keer gaapt of in de ogen wrijft leg ik hem weg. Hij heeft een speen en een knuffeldoek (van happy horse). Die knuffel is een slaapassociatie voor hem. Geeft hem ook een soort gevoel van geborgenheid. Duwt hij helemaal tegen zijn gezicht aan. Maar de eerste dagen dat ik die gebruikte deed hij er nog niet veel mee. Ik heb hem dit wel aangeleerd om naast hem te hebben met slapen. En wanneer hij slaapt kan ik gerust gaan koken, douchen enz.
Kon ik voorheen ook absoluut niet hoor. Hij wilde alleen maar in mijn armen, wakker of slapend. Toen hij opeens 2 dagen wel in de box kon liggen langere tijd en ook zelfstandig ging slapen, heb ik mijzelf gelijk hierin veranderd door hem niet meer steeds alleen maar vast te houden zonder eerst te proberen hem weg te leggen.
Succes, het komt wel goed!

2 jaar geleden
Reactie op Frelu
Oh oh oh ik had kunnen weten dat ik weer negatieve reacties zou krijgen 🥲 ...
Nou ik snap je prima hoor. Natuurlijk is het een baby en heeft ie zeker aandacht nodig maar het is ook fyn dat je 'm zo af en toe even weg kan leggen zonder dat hij huilt...
Hier was dat eerst ook zo... Moet zeggen dat het nu steeds beter gaat.. Ook opbouwen... Steeds weer in de box ofzo leggen, samen spelen, box mobiel aan... En op ten duur denk je hee, ik heb hem al een tijdje niet gehoord 🤭