14 Reacties
2 jaar geleden
Agh jee, moet je eerlijk bekennen dat onze dochter het heerlijk vind in de kinderwagen. Nu nog steeds, alleen slaapt je nu er niet meer in. Dus meestal met wakker tijd even een rondje.
Vind het vervelend om te horen dat je dat niet kan. Als je een kleintje hebt denk je vaak aan veel wandelen. Maar gek dat jouw kleintje het niet fijn vind. Wat ik er eventueel wel over lees, is dat sommige baby’s juist actief worden gehouden door een kinderwagen. En dat ze daarom juist veel huilen, stukje aandacht. Heeft ze het huilen ook in de draagzak ?
2 jaar geleden
Die van ons vond de reiswieg ook vreselijk. En de maxi cosi ook. Wij zijn dus al vrij snel overgeschakeld op het zitje. We zetten dat dan op de bijna platste stand en dan is hij heel ontspannen tijdens het wandelen en valt zelfs in slaap. Ik denk dat het ook met reflux te maken had hier.
2 jaar geleden
Reactie op Kittyverg
Agh jee, moet je eerlijk bekennen dat onze dochter het heerlijk vind in de ...
We hebben een keer een draagzak geprobeerd en toen huilde ze niet. Als ze huilt in de kinderwagen, stopt ze vrijwel meteen nadat ik haar optil. Zodra ik haar weer terugleg, is het weer een feest. Ik durf iets simpels als boodschappen doen niet meer te doen, omdat ze de hele supermarkt bij elkaar krijst
2 jaar geleden
Reactie op JKeNH
Die van ons vond de reiswieg ook vreselijk. En de maxi cosi ook. Wij zijn d ...
Hmm, had jouw baby in de maxicosi ook last van reflux?
2 jaar geleden
Mijn dochtertje vind de draagwieg ook alleen maar goed als ze moe is en wil slapen, en het lukt dan alleen op haar buik. Anders wil ze ook niet in de draagwieg, en enkel gedragen worden. De maxi cosi vind ze echt een martelstoel, het is echt krijsen dan, als we wandelen en ook in de auto. Dan zit ze achterin ( van voor kan de airbag niet uit, al veel op gevloekt) en het is het krijsen van vertrek tot aankomst. Maar mijn mama en vrienden wonen aan de andere kant van de ring van Antwerpen, en met het leuke verkeer ben ik dus snel een uur onderweg met echt een krijsend kind. Niet goed voor de concentratie en op den duur huil je gewoon mee. Ik voel me daardoor ook echt regelmatig echt geïsoleerd. Dus geen tips alleen herkenning srr.
2 jaar geleden
Hetzelfde hier! Nu heb ik de ligbak weggedaan en de normale wagen op ligstand of net ietsjes gekanteld, daar zit een stang aan en daar hang ik speeltjes op die haar gedeeltelijk kunnen vermaken.
En als ik op stap ga met de wagen neem ik altijd de draagzak mee want als ze moe is wilt ze uit de wagen ( kan niet zelfstandig slapen) en ik gebruik de draagzak ook als ze niet stopt met huilen.
De maxi cosi is een hel en daar geef ik mij maar aan over. Mijn vriend woont in Frankrijk dus rijden we daar regelmatig naar toe. Ik zit dan achter in en probeer haar te vermaken en helpen te slapen. Maar voor de rest vermijd ik de maxi cosi tenzij het echt nodig is.
2 jaar geleden
Wat onwijs vervelend voor jullie! Ik herken het deels wel. Ons zoontje bleek verborgen reflux te hebben en een buikslaper te zijn. Toen we dat door hadden na een paar weken vond hij de reiswieg al fijner. Maar de maxicosi was en bleef een hel, altijd huilen de hele rit lang.
We zijn bij een osteopaat geweest en hij bleek een blokkade in zijn nek te hebben (is met een keizersnede wegens stuitligging geboren). Sindsdien heeft hij bijna niet meer gehuild in de maxicosi en is hij zelfs al een aantal keren in de auto in slaap gevallen. Voor ons bleek dat de oplossing
2 jaar geleden
Zo herkenbaar.. mijn zoon wilde ook niet in de reiswieg of kinderwagen. Huilde alles bij elkaar zodra ik naar buiten ging. Ik ben samen met mijn man in huis gaan oefenen door hem in de kinderwagen te zetten als ik ging koken of als ik even ging schoon maken. Toen hij in huis ongeveer 15 minuten kon volhouden ben ik naar buiten gegaan en eerst begonnen met een klein rondje.
Inmiddels kan ik met mijn zoon gewoon boodschappen en een rondje lopen en valt zelfs in slaap (echt een wonder want het is een moeilijker slapen).
Owja en aan de stang heb ik wat speelgoed hangen wat hij echt leuk vindt (dat zijn van die simpele ringen die hij lekker in zijn mond kan stoppen.
2 jaar geleden
Heb je het zitje al geprobeerd en die dan in ligstand? In de maxicosi zitten ze ook een beetje opgekropte misschien heeft t dan ook last. Mijn zoontje gaat namelijk standaard spugen als hij in de auto word gezet
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties lieve dames! Ik ga het zitje proberen, hopelijk vindt ze dat wel fijn en hebben we daardoor iets meer vrijheid. Het gekke is wel dat ze in de auto heerlijk in de maxicosi zit, ze valt zelfs meteen in slaap en verder horen we haar niet. Zodra we gaan wandelen is het echter drama
2 jaar geleden
heel veel herkenning vanuit hier! Mijn dochter is bijna 20 weken en nog steeds krijst ze het uit in de maxi cosi/kinderwagen. Mijn familie woont een uur verderop en ik durf al weken niet daarnaartoe te rijden. Zelfs een simpele boodschappen lukt mij niet, want zij krijst ook de hele winkel bij elkaar.. ik voel me zo geisoleerd en moet bijna weer gaan werken 😔