27 Reacties

één jaar geleden

Dit is het kussentje

één jaar geleden

Wij hebben er een in bruikleen van de fysio, gratis. Zou eerst daarnaar informeren

één jaar geleden

Wij hebben er een in bruikleen van de fysio, gratis. Zou eerst daarnaar inf ...
Ohhh daar heeft onze kinder fysio niet over gesproken alleen dat ze misschien nog goedkooper zijn! Maar dinsdag komy fysio weer dan zal ik er na vragen!

één jaar geleden

Ik vind €95 wel aan de dure kant. Er wordt wel veel aangeboden dus is lastig zoeken. Ik heb deze toevallig een uurtje geleden besteld voor €26. Heeft goede recensies en ziet er prima uit. Anderzijds heb ik ook gelezen dat het niet altijd helpt, vandaar dat ik prijs kwaliteit wel belangrijk vind. Zou jammer zijn als je zo een dure kussen koopt zonder resultaat. Hopelijk heb je er iets aan, anders beschouw je mijn reactie als niet verzonden :)

één jaar geleden

Deze

één jaar geleden

Reactie op Lucky90

Ik vind €95 wel aan de dure kant. Er wordt wel veel aangeboden dus is lasti ...
Dankjewel voor je reactie! Inderdaad ik vind ook aardig prijzig en daarom vroeg ik ook of er mensen ervaring mee hebben, Maar heb die besteld die jij ook heb besteld kan altijd eerst dat even proberen.😊

één jaar geleden

Mij lijkt 100eu echt veel en veel te duur. En daarbij raden professionels mij af om iets in het bedje te gebruiken, omdat het niet veilig is. Ik heb zelf voor onze baby van 4 mnd gewoon een simpel kussentje met gat erin zoals hier eerder is geplaats. En ik gebruik dit alleen in de kinderwagen. Verder is ze zo beweeglijk in bed en box dat ze er binnen 1 min naast ligt. Ik vraag me ook af of wat zo'n verkoper zelf verkondigd klopt. Als het wordt aangeraden door kinder artsen hoor ik het graag van de kinderarts zelf 😅 en niet van de verkoper.

7 maanden geleden

Heeft iemand het kussen van Mimos ondertussen al geprobeerd?

7 maanden geleden

Reactie op Regenboog2023

Mij lijkt 100eu echt veel en veel te duur. En daarbij raden professionels m ...
Op de website staan wel testimonials van artsen en fysio's.. deze video kwam ik tegen https://youtu.be/Ey_a88fWYA0?si=5PX7GnAqRLbElud0

7 maanden geleden

Ik heb het Mimos Kussen besteld en het was de volgende dag binnen! Kan nog niet zeggen of het werkt dus dat zullen we even moeten afwachten zitten wel hele goeie instructies bij 😌

7 maanden geleden

Zo'n kussentje werd ons juist afgeraden door de kinderfysiotherapeut, omdat ze daar snel te sterk voor zijn en dan gewoon in dat kussentje toch op de voorkeurskant gaan liggen. wij hebben het opgelost met zo'n kussen dat uit twee delen bestaat en waar je de baby tussen legt op de zijkant, de niet voorkeurskant. Alleen overdag, alleen in de box + Kinderwagen en heeft super goed geholpen!

7 maanden geleden

Reactie op tamaraburg89

Ik heb het Mimos Kussen besteld en het was de volgende dag binnen! Kan nog ...
Hoe gaat het dan nu met jouw kindje? Als ze nu niet meer een voorkeur houding heeft waardoor haar hoofdje ging afvlakken, dan zal haar schedel wel weer rond groeien. Dat gebeurt vanzelf door haar groeiende hoofdje dus vanaf de onderkant zal het weer rond bijgroeien. Zo heb ik het mij laten vertellen door fysio.

7 maanden geleden

Reactie op Regenboog2023

Hoe gaat het dan nu met jouw kindje? Als ze nu niet meer een voorkeur houdi ...
Helaas heeft hij nog steeds wel een voorkeurszijde en is de afplatting dan ook meer aan de rechterkant van het hoofdje nu hij meer op die kant draait op het kussen kan het hoofd inderdaad wel meer "rond groeien" heb ook contact opgenomen met de klantenservice en die geven aan dat ik moet proberen om hem wel te blijven her positioneren en weer op de rug leg maar dit kan gemakkelijk na de fles bijvoorbeeld

7 maanden geleden

Zo kregen wij het kussen binnen met instructies en informatie boekje

7 maanden geleden

Wij hadden ook fysio voor voorkeurshouding en afplatting. Zij gaf aan het af te raden gezien het afplatting vaak gebeurd met een reden. bijvoorbeeld stijve nek etc. met een kussentje los je het probleem niet op en kan ook stagneren. Werd ons daarom afgeraden. Onze kleine meid heeft ondertussen weer ene mooi rond bolletje 😊

6 maanden geleden

Reactie op tamaraburg89

Zo kregen wij het kussen binnen met instructies en informatie boekje
Ik zag toevallig jouw topic voorbij komen aangezien ik ook benieuwd was naar het kussen. Hoe bevalt het? Wij hebben nu zo’n zijligkussen maar die mogen we alleen onder toezicht (dus overdag) gebruiken

5 maanden geleden

Reactie op tamaraburg89

Ik heb het Mimos Kussen besteld en het was de volgende dag binnen! Kan nog ...
Ik ben ook wel benieuwd of het heeft geholpen en hoe oud was je kindje toen je het kussen ging gebruiken?

5 maanden geleden

Ik ben ook benieuwd omdat ik er ook aan denk hem aan te schaffen !

5 maanden geleden

Reactie op EsmeeZuur

Ik ben ook benieuwd omdat ik er ook aan denk hem aan te schaffen !
Wij hebben inmiddels op advies van de kinderfysio een zijslaapkussen van Babyjem besteld. Die mogen we wel alleen overdag gebruiken als we hem in de gaten kunnen houden, maar het scheelt wel!

5 maanden geleden

Hier ook zo'n kussentje gehad, toen ze met een paar maanden een voorkeurshouding had en dus een afplatting. Het kussentje hebben we maar een paar keer gebruikt. Voor de rest, alleen maar omdraaien, omdraaien en omdraaien, zodat haar hoofdje, niet alleen in haar voorkeurshouding lag. (Ook in haar bedje, haar andersom leggen, waar normaal haar voetjes liggen, lag nu haar hoofdje) Nu heeft ze een mooi rond hoofdje.