27 Reacties

4 maanden geleden

Hoihoi, eventjes geleden maar zie dat er onwijs veel vragen zijn! Mijn zoontje was 14 weken toen we zijn begonnen met het Mimos Kussen en tot nu toe zijn we erg enthousiast. We zijn nu bijna 4 maanden bezig en hebben ook al een grotere maat besteld gezien dit wel wordt aangeraden. Het hoofdje is aanzienlijke ronder geworden dus daar zijn we super tevreden over dat zelfs de fysio dit heeft opgemerkt. Wel begon ons kleintje te draaien en zagen we weleens dat die van het kussentje af is gaan rollen maar dit schijnt niet erg te zijn omdat we hem dan gewoon er terug op kunnen leggen zodat hij zoveel mogelijk uren maakt met het kussen. Dit doen we dus ook 's nachts. Nu weet ik dat vele dit niet aandurven en vond ik het zelf eerst ook wel spannend maar je merkt wel echt een heel groot verschil met de 'normale' kussens en dit kussen. Veel luchtigere stof. Ook hebben we enorm veel aandacht besteed aan 'tummy time' en de oefeningen die we van de fysio hebben meegekregen. Dit raad ik dan ook zeker aan om te doen.

4 maanden geleden

Reactie op Donna2311

Wij hebben inmiddels op advies van de kinderfysio een zijslaapkussen van Ba ...
Bij mij gaf de fysio aan dat kussen ook prima is, maar dan moet je je baby constant in de gaten houden. Dat kussen is niet ademend en er is daardoor kans op verstikking, het Mimos Kussen kan wel door geademend worden. Daarom toch maar het Mimos Kussen gehaald waardoor we ook een beetje tijd en rust voor onszelf hebben.

één maand geleden

Reactie op tamaraburgg89

Hoihoi, eventjes geleden maar zie dat er onwijs veel vragen zijn! Mijn zo ...
Hey Hier ook van plan om de kussen te kopen. We gaan ook naar de kiné maar vraag me af welke oefeningen jullie hebben gekregen. Kan je hier meer uitleg over geven? Grts

één maand geleden

Reactie op xi80

Hey Hier ook van plan om de kussen te kopen. We gaan ook naar de kiné maar ...
Mijn baby wilde er niet op liggen. Heb het op een gegeven moment opgegeven en hem gewoon elke keer zodra hij in diepe slaap was op de “goede” kant gelegd. Toen hij eenmaal op zijn buik kon draaien en kon kruipen is het bijna helemaal goedgekomen. Als je het weet zie je het nog wel, maar hij heeft bijna weer helemaal een rond bolletje. En hij had écht een fikse afplatting. Heb me enorm veel zorgen gemaakt en er alles aan gedaan met de kinderfysio. Misschien stelt dit je iets gerust.

één maand geleden

Reactie op EsmeeZuur

Mijn baby wilde er niet op liggen. Heb het op een gegeven moment opgegeven ...
Bedankt om je ervaring te delen!

25 dagen geleden

Reactie op xi80

Hey Hier ook van plan om de kussen te kopen. We gaan ook naar de kiné maar ...
Ja hoor, voornamelijk om met tummy time te oefenen en verschillende posities daarin aan te nemen om alle spieren daarin te trainen heb een foto met het boekje erbij gedaan. Verder nog 30 minuten per dag onder toezicht in de zijligging op de niet voorkeurszijde

25 dagen geleden

Reactie op tamaraburgg89

Ja hoor, voornamelijk om met tummy time te oefenen en verschillende positie ...
Dankjewel