10 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij heb je verzwaarde slaapzakjes hier voor! Zodat ze niet zo makkelijk het gewicht van het slaapzakje mee krijgen om te draaien. Ik zag er een op bol.com. Wel prijzig 馃槄

2 jaar geleden

Het nunki lakentje kan hierbij helpen omdat ze hierdoor minder makkelijk kunnen omrollen. Ik snap je angst, maar als ze sterk genoeg zijn om om te rollen dan zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofdje opzij te draaien wanneer ze met hun gezichtje in het matras komen.

2 jaar geleden

Reactie op LNH2023

Volgens mij heb je verzwaarde slaapzakjes hier voor! Zodat ze niet zo makk ...
Aaahh bedankt! Ik ga even kijken :)

2 jaar geleden

Reactie op Momeve

Het nunki lakentje kan hierbij helpen omdat ze hierdoor minder makkelijk ku ...
Daar heb je een punt.. alleen soms zit ze zo met haar hoofd en neus erin en blijft ze zo liggen. Terugrollen kan ze nog niet

2 jaar geleden

Ik zou juist uitkijken met verzwaarde slaapzakken, dit gebruik wordt tot 2 jaar afgeraden. Ze kunnen er misschien moeilijker door op hun buik rollen, maar als het wel lukt dan kunnen ze dus ook een stuk moeilijker terug rollen..

2 jaar geleden

Reactie op Momeve

Ik zou juist uitkijken met verzwaarde slaapzakken, dit gebruik wordt tot 2 ...
Klinkt logisch inderdaad. Dat zou ik ook niet willen

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ze rolde ineens om, en ben dan ook bang dat ze geen adem meer kan krijgen mbt het matras.. ik heb nu een luvion iets gekocht dit is een alarm die afgaat als ze niet meer ademt of beweegt. Voelt voor mij toch iets prettiger馃槄 maar vind het alsnog vervelend馃槤

2 jaar geleden

Fedde & Kees lakentje!

2 jaar geleden

Reactie op Momeve

Het nunki lakentje kan hierbij helpen omdat ze hierdoor minder makkelijk ku ...
Het gaat niet om sterk genoeg zijn. Het gaat om een sein dat naar de hersenen gaat. Op de buik slapen ze dieper, soms hebben babys ademstops en dan komt dus dat sein niet goed door. Ik vertelde de huisarts 2 jaar terug dat onze dochter van toen 8 maanden stopte met ademen, dat ik wakker schrok van de stilte(lag naast me in de cosleeper) en dat ze een paar seconden later naar adem hapte. Toen zei hij dat dat de reden is dat babys niet op hun buik "mogen" slapen. Zij lag op haar rug waardoor ze het sein kreeg. Daarnaast blijft de uitgeademde lucht hangen in een matras (wat voor matras je ook hebt) waardoor ze teveel co2 binnen krijgen en dus ook daardoor kan het fout gaan. Maar natuurlijk allemaal geen standaarden en je kunt t niet allemaal voorkomen helaas. Zelf gebruiken wij het nunki lakentje. Ons zoontje doet daarmee geen rolpogingen.