37 Reacties

2 jaar geleden
Ja dit heb ik ook sinds enkele dagen! Durf ook niet te zeggen wat het is.. de baby is al enige tijd ingedaald en voel soms ook als of me vruchtwater geklotst wordt 😅 merk dit vooral tussen mijn bekken.. kan het ook niet anders uitleggen maar niemand heeft hier tot nu toe een antwoordt op 🙈

2 jaar geleden
Dank voor jullie snelle reactie! Bij mij voelt het echt alleen van binnen dus echt of de baby een soort epileptische aanval heeft. Dat is vooral mijn angst.
Hoe lang houdt het bij jullie aan?

2 jaar geleden
Bij mij lijkt het echt op trillen, inderdaad de tikjes en hik herken ik ook maar dit is zo ander gevoel wat ik dus ook niet kan plaatsen.. het verschilt enorm hoelang het aanhoudt maar zeker wel een minuut of 2 tot 6 min soms! Werdt er vanmorgen bijvoorbeeld ook wakker van 🤷♀️

2 jaar geleden
Reactie op PCN
Trillen herken ik niet maar meer een soort kleine tik om de 2 seconden ofzo ...
Nee het is niet de hik, die voel ik af en toe ook inderdaad. Dit voelt als echt als een trilfunctie in mijn buik. Het zijn dus ook niet echt bewegingen.

2 jaar geleden
Reactie op Moeder-An
Bij mij lijkt het echt op trillen, inderdaad de tikjes en hik herken ik ook ...
Ja het is niet de hik inderdaad, echt een soort tril aanval dat je denkt hoooo rustig. Maar 6 minuten heb ik het nog niet gehad, langste was denk een minuut. Hoevaak heb jij t per dag ongeveer?

2 jaar geleden
Reactie op EB0302
Jup bij mij ook alleen van binnen. Hier is t vooral vaak, soms wel 5x op ee ...
Ah oké! Nee bij mij zeker wel een minuut! Maar wel minder vaak

2 jaar geleden
Reactie op Moeder-An
Bij mij lijkt het echt op trillen, inderdaad de tikjes en hik herken ik ook ...
Ja precies! Bij mij ook zeker een minuut of langer, dat maakt mij dus angstiger voor een soort echt epileptische aanval

2 jaar geleden
https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/trillende-buik-6OBNzV?utm_source=24Baby&utm_medium=app hier is eerder ook iets over geplaatst. Het getril herken ik ook.

2 jaar geleden
Reactie op Babyapril20
Ja precies! Bij mij ook zeker een minuut of langer, dat maakt mij dus angst ...
Zo heb ik er zelf nog geen eens over nagedacht 🙈 bij ons zit ook geen epilepsie in de familie dus ik denk altijd maar dit hoort erbij (is mijn eerste zwangerschap) alleen vindt ik het frustrerend dat niemand kan vertellen wat het wel is

2 jaar geleden
Reactie op EB0302
Mm snap ik, frustrerend. Wellicht toch even vragen aan je VK of gyn..
Heb ik al gedaan maar dat blijft onduidelijk! Ze weten niet precies wat het kan zijn en in dit stadium kunnen ze het ook niet onderzoeken. Helaas!

2 jaar geleden
Mijn baby had dit ook een tijdje! Niet minutenlang alleen. Ik zou dat wel even laten checken, je vk kan ook de gyn bellen zonder dat je er gelijk langshoeft.
Wss is het onschuldig, ik vond dit artikel toen:
https://momlovesbest.com/baby-twitching#q2

2 jaar geleden
Reactie op stefanieamber
Mijn baby had dit ook een tijdje! Niet minutenlang alleen. Ik zou dat wel e ...
Maar had je het dan echt maar 5 sec? Of wel wat langer?
VK heeft met gynaecoloog gebeld maar ze zeggen dat ze in dit stadium niet iets kunnen uitsluiten. Ze zeggen dat het waarschijnlijk onschuldig is maar het blijft onduidelijk.

2 jaar geleden
Reactie op Babyapril20
Maar had je het dan echt maar 5 sec? Of wel wat langer?
VK heeft met gyna ...
Ja zo kort idd!! Maar wel een week lang vrij vaak op een dag, het viel me wel echt op genoeg dat ik ging googelen wat het was.
Goed dat je even hebt laten bellen, dan heb je alles gedaan wat je voor nu kunt!! Het is vast gewoon een ontwikkelingsding.