16 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje was net zo en dat is heel lang zo gebleven. Hij heeft veel uitdaging nodig en speelt het liefst samen en babbelt graag. Stilletjes aan is dat beginnen beteren. Zodra ze dingen kunnen vastnemen heb ik wel als tip om Creatief te zijn met dingen die je in huis hebt. Keukenspullen interesseren hen vaak langer dan speelgoed. Met zilverpapier... Lege petflessen... Er staan veel ideetjes op Pinterest.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook (en ik had het zelf als baby ook heel erg als ik mijn moeder mag geloven). Bij mij werkt tot nu toe goed om hem neer te zetten bij wat ik aan het doen ben (koken oid) en dan tijdens het koken ook veel tegen hem praten/rare dansjes voor hem doen. Is ook erg gezellig samen zo haha! Mijn zoontje is wel nog jong (7 wk) dus misschien werkt dit niet goed bij een oudere baby.

3 jaar geleden

Ja hier ook eentje die zich snel verveelt (en zo zijn mn man en ik ook haha). Maar we leggen dr nu onder een speelboog, speelkleed of iets waarmee ze zichzelf bezighoudt. Vind ze allemaal reuze interessant.

3 jaar geleden

Hier ook! Als ze zich verveelt, begint ze te gillen. Wij hebben zo'n speelboog op haar wipstoel en in het park een mobiel of zo'n openklap-boekje. Hier houdt ze zich wel mee bezig. Op de kinderstoel zit nu ook zo'n babyzit, als we eten of in huis rommelen zetten we er haar soms in. Dan kan ze ons in t oog houden. De vroedvrouw gaf hier echt de tip om haar zo op verschillende plaatsen in huis te zetten, zo gaat ze zich minder snel vervelen. Kan voor jullie misschien ook een hulp zijn!

3 jaar geleden

Onze dochter zit ook zelden alleen, wakker en blij. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat normaal was op deze leeftijd (9 weken), maar blijkbaar zijn er ook babys die zichzelf wel vermaken? Wat lijkt me dat heerlijk! Ze reageert ook niet echt heel enthousiast op speelgoed, het leukste vindt ze als we met haar rondlopen langs dingen in huis met licht contrast of kleur. Of samen op het grote bed. Zij op haar rug, druk aan het trappelen met haar beentjes, kleine gymnastieker <3

3 jaar geleden

Heeft mijn zoontje ook, het ene moment kan hij zich wat langer vermaken als het andere. Ja samen dingen doen werkt voor ons ook goed, als ik tegen hem blijf kletsen en laat zien waar ik mee bezig ben. Maar op sommige dagen werkt dit minder dus is een beetje per moment kijken wat lukt haha

3 jaar geleden

Ik zet me dochter eigenlijk overdag in haar automatische schommelstoel voor de tv en zet dan via YouTube high contrast baby video’s aan. Ze vindt het echt geweldig en is ook nog is goed voor haar ontwikkeling en daar is ze wel even zoet mee en soms merk ik aan haar dat ze er genoeg van heeft en dan zet ik een ander aan 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mommyi

Ik zet me dochter eigenlijk overdag in haar automatische schommelstoel voor ...
Klinkt als een fijne oplossing om je handen eens vrij te hebben, en uit jouw reactie blijkt niet hoe vaak en hoe lang je je baby voor de tv zet, maar vraag me af hoe goed dit daadwerkelijk is voor je baby. Geen aanval dit, gewoon nieuwsgierigheid.

3 jaar geleden

Reactie op HetKomtWel

Klinkt als een fijne oplossing om je handen eens vrij te hebben, en uit jou ...
Ja eigenlijk na de voeding zit ze een halfuurtje voor de tv en daarna valt ze in slaapt eerlijk gezegd of ga ik met haar naar buiten. Maar dat is een goede vraag! Ga het even vragen binnenkort bij het cb.

3 jaar geleden

Mijn zoon kan zich ook snel vervelen als ik even geen volledige aandacht aan hem geef en hem in de stoel zet of in de box. Tv vind hij ook niet interessant. Maar het enige waar hij niet op uitgekeken raakt is een gekleurde lamp, die verspringt naar verschillende kleuren en schijnt op de muur + plafond. Hij kan hier heel lang naar blijven kijken en tegen zichzelf brabbelen. Alleen ook als hij moe wordt, blijft hij wakker omdat het te interessant is. Ik moet echt op die signalen letten en hem dan uitzetten. En zijn handjes en voetjes zijn nu helemaal de bomb 👀😂 lekker wild bewegen. Het wordt hier ook tijd voor een babygym denk ik. Hij vind het leuk om tegen een aantal plastic ringen die aan elkaar zitten te slaan en proberen te pakken. Maar die moet ik ook steeds boven hem vasthouden nu. Ik denk dat de verveling met de tijd wel minder wordt, wanneer ze zich verder ontwikkelen en steeds meer zelf kunnen.

3 jaar geleden

Hier ook een die ging huilen in de box omdat hij het maar saai vond. Nu heeft mijn man de grote hijskraan van de oudste helemaal omhoog gezet met een duplo auto bovenaan de haak. Dit bungelt nu boven de box. Hij blijft er maar naar staren. Verheugd zich vast erop dat hij later ook mee kan spelen. Gaat al 2 dagen goed 😂

3 jaar geleden

Reactie op Mommyi

Ik zet me dochter eigenlijk overdag in haar automatische schommelstoel voor ...
Dit doe ik ook 😂

3 jaar geleden

Hier heeft ons zoontje ook 'last' van. Wat bij ons hielp is om hem zoveel mogelijk mee te nemen in huis. Wilde onlangs de badkamer gaan poetsen, maar hij wilde absoluut niet een uurtje in zijn bedje liggen zodat ik even mijn gang kon gaan. Heb hem dan maar meegenomen naar de badkamer en op zo'n babypoefje gezet. Dan kon hij meekijken. Elke keer ik iets in de prullenbak gooide dan begon hij te lachen (geluid van de afvalbak klep = leuk!) en toen ik om hem heen ging stofzuigen was het al helemaal feest 🤣

3 jaar geleden

Mijn dochter zit na de voeding altijd in de new born stokke stoel. Ook omdat de rechtop moet zitten na de voeding. Bij ons staat er een kast en daarin heb ik het boekje “baby ziet” in open staan. Vind ze super interessant, of ik heb dit speeltje boven haar hangen (van Lamaze) Bekijk Lamaze Trek en Speel Knoop op: https://www.bol.com/nl/p/lamaze-trek-en-speel-knoop/1004004007689832?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Dan brabbelt ze met zichzelf en heeft ze plezier. Of ik leg haar in de box en daar hebben wij deze baby gym in liggen. Vind ze reuze interessant en als ze met de voetjes er tegen aan komt, dan maakt die muziek.

3 jaar geleden

Reactie op lotjedotje

Mijn dochter zit na de voeding altijd in de new born stokke stoel. Ook omda ...
En daarnaast zet ik haar ook bij mij als ik bijvoorbeeld in de keuken bezig ben. Of ik zing een liedje of een boekje :)

3 jaar geleden

Gisteren nog iets nieuws ontdekt waar hij zich tot nu toe goed mee vermaakt. Ik heb een knuffelaapje boven zijn wipstoeltje vastgemaakt. Dat aapje kan hij nu aanstaren, hij zit ernaar te lachen en houdt er hele verhalen tegen ☺️