44 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde. Wij hebben nu ‘gewoon’ een matras gekocht bij de babydump samen met de babykamer. Misschien dat we nog een topper en hoeslaken van Aerosleep kopen. Ik heb geen idee meer 😂
Dus heel behulpzaam ben ik niet

MOD
2 jaar geleden
Veel mensen zweren bij de matrassen van Ikea en komt deze vaak als beste uit de test prijs/kwaliteit.
Zelf heb ik een elektrisch boxspring en vond ik het in mijn hoofd niet matchen om mijn baby een ikea matras te geven. Mogelijk heb ik voor mijn zoontje te veel betaald en gaan we dat nu weer doen. Wij hebben een matras van babypark. Ons ledikant is 70*140 en daardoor meteen een peuter bed. Wij hebben een matras gekocht met een baby en peuter zijde en verharding in de hoeken zeg maar zodat ie niet in kan zakken. Nogmaals, wellicht een enorme marketing actie maar ik vind het een heerlijk matras. We hebben ook een topper erop.
Even gecheckt (matras is zelfs duurder geworden) en ik heb deze
https://www.babypark.nl/pretura-excellent-spring-matras-70-x-140-cm.html
Met deze topper
https://www.babypark.nl/pretura-matrasbeschermer-70-x-140-cm.html

2 jaar geleden
Ik heb zelf wel bij de babydump de aerosleep gekocht voor 111 euro geloof ik. Daar zit ook een aerosleep topper bij. Dus dat vond ik in ieder geval niet duur ☺️
Vind de topper ook wel fijn omdat je die kan wassen op 60 graden, dus dan blijft het matrasje zelf ook schoon.
Heb hem niet persé gekocht omdat hij veiliger zou zijn voor buik slapen. Maar meer omdat er dan ook gelijk een topper bij zit, dus je het matras langer goed houd. En vond de prijs ook niet mega duur, hij is nu in de aanbieding. Mijn zus heeft hem ook, en vind het ook een fijn goed matrasje

2 jaar geleden
Reactie op Sharinah
De ikea drommande staat t beste in de consumenten bond aangeschreven.. Dus ...
Zie wel negatieve revieuws op de website van IKEA…

2 jaar geleden
Reactie op Marit05
Deze zie ik inderdaad vaak voorbij komen.
Alleen lees ik wel ook vaker dat ...
Hier ligt onze kleine eerst een paar maanden in de cosleeper. Tegen de tijd dat de kleine naar het ledikantje gaat kan die de warmte al goed vasthouden en is dit geen probleem meer. Kan me voorstellen dat als je je newborn nu erop zou leggen het door de goede ventilatie/ademendheid ook wat kou kan geven.

2 jaar geleden
Ik ben op dit moment ook volop bezig met het uitzoeken van het juiste babymatras. Ik heb me hier erg proberen op in te lezen. Ervaringen of reviews over specifieke matrassen zijn niet te vinden. Behalve goedkope matrassen van bol.com en de matrassen op de ikea website.
Nu heb ik toevallig ook een (proef)abonnement lopen bij de consumentenbond. Om zulk soort dingen uit te zoeken. Nu vraag ik mij alleen af of de consumentenbond wel betrouwbaar is. Op de Ikea website wordt wel vaker gesproken over inzakking et cetera. Waar volgens de consumentenbond alles goed is van IKEA (op 1 matras na). Alle matrassen van babypark en babydump worden bij de consumentenbond afgeschoten. Vooral op punten waar je baby normaal gesproken niet bij kan. Ik heb babydump gevraagd hoe het kan dat al hun artikelen slecht uit de test komen. Zij kunnen hier geen antwoord op geven, behalve dat zij dit anders zien en waarom. Zij geven aan op de punten waarop zij tekort zouden schieten geen klachten binnen te hebben gehad. Ook online kan ik geen reviews vinden over deze producten. Geen slechte reviews maar ook geen goede. Je zou zeggen dat wanneer deze matrassen onveilig zouden zijn meerdere mensen hierover zouden berichten. Maar niets is minder waar.
Daarnaast wordt de consumentenbond op trustpilot bijvoorbeeld enorm slecht beoordeeld. Dit zal niet zonder reden zijn. Ook zie ik dat er een expert is die deze matrassen beoordeelt (toevallig voor de ene winkel en tegen de andere winkel), ik krijg het vermoeden dat deze persoon niet geheel objectief is.
Ik wilde ook graag af gaan op deze adviezen, maar deze adviezen worden geenszins bevestigd als ik hierover verder onderzoek doe.
Misschien dat ik wat over het hoofd zie. Dus mocht iemand mij meer kunnen vertellen (ervaringen) over bijvoorbeeld het puck tencel matras en de pertura essential Plain. Dan hoor ik het graag. De duurdere varianten lijken mij inderdaad vaak weinig toe te voegen en vaak ergens in tekort te schieten. Ik werk dan liever met de airgosafe topper in combinatie met een degelijk matras.