12 Reacties

3 jaar geleden

Hmm lastige situatie... Zou er iemand mee kunnen gaan bijvoorbeeld je moeder of een zus/vriendin die tijdens de dienst buiten wacht met je dochter? Dan ben je in plaats van de halve dag alleen tijdens de dienst niet bij haar...

3 jaar geleden

Gecondoleerd met jullie verlies 🥀 ik zou het vooral heel goed bespreken samen, want aanwezig zijn bij het afscheid is niet de enige manier om er voor hem te zijn, neem ik aan. Als je er zelf echt graag bij wilt zijn en niet te lang van jullie dochter, zou ik inderdaad denken aan iemand die met jullie meegaat en gedurende de dienst met haar buiten de ruimte is. Helaas zitten wij zelf ook met een soortgelijke situatie en is mijn oma dit weekend overleden, echter ben ik nu 40+3 en is het de vraag of ik er überhaupt bij kan zijn, afhankelijk van wanneer de baby zich aandient.. Praat erover samen, sterkte!

3 jaar geleden

Ik had dit met mijn dochter van 2. Ik had geen oppas. Maar als ze 2 weken was geweest zou ik ook niet eens aan een oppas denken. Ze is dus mee gegaan en ik ben bij de deur gaan zitten. Het was niet anders. Ze deed het even goed, maar werd heel vervelend(zij snapt het ook totaal niet) ik ben toen weggegaan naar buiten. Mensen watten juist begripvol en vonden het leuk om haar te zien ook heb ik zelf de mensen nog kunnen condoleren. Dus dat was alleenmaar positief. Mijn tip met deze leeftijd. Geef net ervoor een fles(of borst). Dan zijn ze vaak moe en voldaan en heb je dikke kans dat je kindje gaat slapen

3 jaar geleden

Wat akelig! Ik zou de keuze maken om niet mee te gaan. Behalve mentaal, lijkt het me fysiek ook zwaar voor een pas bevallen vrouw. Heel vervelend, maar het is niet anders. En dat je niet zonder haar gaat vind ik vanzelfsprekend. Daar is vast begrip voor!

3 jaar geleden

Allereerst gecondoleerd 🙏 Ik zou er zelf voor kiezen om niet te gaan. Niet mét me kwetsbare 2 weken oude baby en niet zónder. Wellicht kun je je respect op een andere manier betuigen. Thuis een mini-ceremonie met je man? Voel je vooral niet schuldig jij en je baby zijn op dit moment zo kwetsbaar…

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Iemand meenemen die buiten met haar wacht dacht ik ook nog aan alleen mijn familie woont allemaal ver weg dus dat is wat lastiger helaas... mijn vader heeft aangeboden om eventueel op te passen maar ondanks dat ik hem zeker vertrouw voelt het gewoon echt nog niet goed dus om haar nu al zo lang zonder ons te laten. Ik wil dit echt op mn eigen tijd/tempo doen... mn man snapt het maar zei dat hij er zelf helemaal geen problemen mee heeft om haar bij mijn vader te laten. Ik zei tegen hem dat ik denk dat dit komt omdat ik haar 9 maanden heb gedragen en nog vol hormonen zit... maar ik voel me dan ergens toch n overbezorgde gekke mama... ben blij dat jullie zeggen dat je ook niet zou gaan... ik hoop alleen dat zijn familie het ook snapt

3 jaar geleden

Reactie op KDvdW

Gecondoleerd met jullie verlies 🥀 ik zou het vooral heel goed bespreken sa ...
Gecondoleerd :( wat naar zeg... lijkt me ook lastig nu omdat je inderdaad niet weet wanneer je gaat bevallen. Hopelijk kan je er bij zijn en blijft de kleine nog even zitten...

3 jaar geleden

Reactie op druif92

Bedankt voor jullie reacties! Iemand meenemen die buiten met haar wacht dac ...
Overigens zou ik mijn vader dus kunnen vragen mee te gaan maar hij is zeg maar het type die dat dus de grootste onzin vindt. Hij vindt bijv dat ik n overdreven bezorgde moeder ben omdat ik niet wil dat andere mensen mn baby de eerste drie maanden kussen.... terwijl ik toch ook van zowel verloskundige als kraamzorg hoor dat dit helemaal niet raar is.

3 jaar geleden

Ik zou de kleine meenemen in een draagdoek en dan achterin gaan zitten zodat je altijd er uit kunt lopen.

3 jaar geleden

Gecondoleerd! Ik snap jou helemaal, kun je niet samen met je man en kleine die kant op rijden en dat jij met de kleine niet mee gaat maar gaat wandelen of iets in de omgeving gaat doen, zodat je wel samen met je man die kant op gaat en er direct bent om hem weer op te vangen? Zo heb je hem toch gesteund maar blijf jij met je kleintje wachten totdat de dienst is afgelopen. Is maar een idee hè , ik snap ook dat je zoiets hebt dat is teveel gedoe dan blijf ik liever thuis :)

3 jaar geleden

Reactie op druif92

Overigens zou ik mijn vader dus kunnen vragen mee te gaan maar hij is zeg m ...
Ik vind je helemaal niet een overdreven bezorgde moeder. Mijn advies zou zijn om echt je eigen gevoel te volgen hierin, moeder instinct is zo sterk en als je gevoel heel hard roept dat dit niet ok is dan is het niet ok. Daar mag iedereen wat van vinden en jammer als er geen begrip voor is, maar inderdaad wat je zegt, jij hebt haar wel 9 maanden bij je gedragen. Doe aub niet iets waar je zelf niet achter staat om anderen te pleasen. Ik deed dit ook altijd en voel me zo vrij sinds ik het niet meer doe. In het begin moesten mensen er wel aan wennen maar inmiddels zit het goed en ben ik veel minder onzeker als het gaat over mijn eigen gevoelens/wensen. Vergeet niet dat de kraamperiode 6 weken duurt. Je dochter achterlaten of je in allerlei bochten wringen bij 2 weken gaat eigenlijk tegen de natuur in. Niemand heeft het recht om scheve gezichten te trekken…

3 jaar geleden

Ik vind je helemaal niet een overdreven bezorgde moeder. Mijn advies zou zi ...
Dankjewel voor je reactie, je hebt eigenlijk ook helemaal gelijk. Daarom probeer ik ook wel iig bij mijn eigen gevoel te blijven dat ik haar niet achter wil laten, maar ben n beetje op zoek naar n middenweg. Mijn man zei dat er bij zijn achteraf bij de condoleance ook niet perse handig is, dan gaat aandacht naar ons kind + iedereen die boven de kinderwagen gaat hangen. En daar had ik niet eens aan gedacht... dusja waarschijnlijk komt het erop neer dat ik niet mee ga