101 Reacties

één jaar geleden

Ik ben benieuwd hoe het met alle baby’tjes gaat die geboren zijn?💕🤎🤎en uiteraard ook naar de papa’s en mama’s! Lijkt me een enorm zware tijd en ik denk daarom vaak aan jullie. Zijn de kindjes nog stabiel? Sterkte en hou jullie taai!💕🥰🥳

één jaar geleden

Mijn kleine man doet het goed. Alleen zijn zuurstof loopt niet zo lekker. Soms had hij tot 90% zuurstof behoefte. Ze zijn daarom eergister gestart met een kuur van 10 dagen. Hopelijk helpt dat voor zijn longetjes. De dagen dat hij het minder doet ben ik emotioneel een wrak. Als hij het goed doet ben ik oke. Elke avond afscheid nemen blijft zwaar… maar dat is hoe het de komende 12 weken nog zal zijn…

één jaar geleden

Reactie op AQ

Mijn kleine man doet het goed. Alleen zijn zuurstof loopt niet zo lekker. S ...
Ach.. ik begrijp het!! Als t met je ventje niet gaat dan ben je n wrak! Heel logisch 🥳 het is een heel spannende tijd voorlopig. Ik denk aan jullie 💕

één jaar geleden

Klets graag mee 😊 (lees eerst even mee)

één jaar geleden

Reactie op AQ

Mijn kleine man doet het goed. Alleen zijn zuurstof loopt niet zo lekker. S ...
Ik snap precies wat je bedoelt. Als het goed gaat met Milo dan ben ik ook vrolijk en blij maar als het minder gaat voel je je meteen verschrikkelijk. En idd, dat afscheid nemen vind ik zo naar

één jaar geleden

Met onze kleine meid gaat het super. Vandaag is het 5 dagen na de bevalling en ze is van de sprietjes (ademondersteunig) overgegaan op een neusbril. Een echte topper. Hierdoor voel ik mezelf ook heel goed en sterk en we zijn echt aan het genieten van haar

één jaar geleden

Oh meiden ik vind jullie zo sterk he! Echt respect voor jullie en jullie (eventuele) partners! Toppertjes!♡

één jaar geleden

Met onze Milo gaat het nu weer goed. Afgelopen woensdag had hij ineens een infectie van zijn infuus waardoor hij van de high flow naar de cpap (zwaardere adem ondersteuning) moest. Maar vandaag is hij weer overgegaan op high flow en hij doet het zo goed. Ik ben zo trots 💙

één jaar geleden

Zijn er nog dames die hun bevalverhaal willen delen? Ik zou het graag lezen!

MOD

één jaar geleden

Zijn er nog dames die hun bevalverhaal willen delen? Ik zou het graag lezen ...
Hier alleen een bevalling van 2021 waar ik nog over kan praten. Maar dat is niet de meest ideale bevalling geweest 🤭 Heb je bepaalde wensen/ideeën?

één jaar geleden

Reactie op Sem_

Hier alleen een bevalling van 2021 waar ik nog over kan praten. Maar dat is ...
Nee geen bepaalde ideeen hoor! Was benieuwd of de dames die hebben gedeeld dat ze bevallen, ook het bevalverhaal wilden delen😇

één jaar geleden

Zijn er nog dames die hun bevalverhaal willen delen? Ik zou het graag lezen ...
Ik zal binnenkort het hier neerzetten 😊

één jaar geleden

Zondagochtend 15 januari had ik lichte krampen en verloor ik een bloedprop. De avond ervoor had ik ook al lichte krampen. VK gebeld en die constateerde dat ik 3cm ontsluiting had (ik was 25+5). Ambulance gebeld en met spoed naar het LUMC gebracht. Daar had ik inmiddels al 4cm ontsluiting. Er kwamen allemaal artsen aan mijn bed om dingen te vertellen. Wij moesten kiezen of ze er alles aan moesten doen om de baby te redden of niet. Dit omdat ik nog geen 26 weken was. Vanaf 26 weken doen ze standaard alles. Wij besloten van wel en toen kreeg ik direct medicatie (magnesium, weeenremmers en longrijping). Dit moest 48u inwerken dus hopen dat ik niet binnen 48u ging bevallen. Ik mocht niet lopen, alleen om naar de wc te gaan. Maandagmiddag kreeg ik de tweede dosering. Rond 21.00 begonnen de weeën en die werden vrij snel erger. In de nacht van 17 januari rond 05.00 een ruggenprik genomen. Hier heb ik twee uurtjes mee kunnen slapen en toen werd ik weer wakker van de pijn. Rond 09.00 weeën opwekkers gekregen vanwege hartslag baby. Ik heb ongeveer een half uur geperst. Tijdens het persen braken mn vliezen pas. Om 10.52 uur is hij met precies 26 weken geboren. Placenta kwam ik makkelijk uit maar toen kreeg ik hele heftige naweeën. Ik bleek restweefsel te hebben en moest met spoed naar de OK. Daar hebben ze onder narcose mijn baarmoeder met de hand leeg gehaald. Ik had 2,5 liter bloed verloren. Volgende ochtend heb ik nog twee bloedtransfusies gehad en 19 jan ben ik ontslagen uit het zkh.

één jaar geleden

Reactie op AQ

Zondagochtend 15 januari had ik lichte krampen en verloor ik een bloedprop. ...
Jeetje wat een heftige bevalling! Hoe is het met je kleine uk gegaan daarna?❤️

één jaar geleden

Reactie op mmo

Jeetje wat een heftige bevalling! Hoe is het met je kleine uk gegaan daarna ...
Ups en downs. Hij heeft twee x aan de beademing gelegen. Ik mag wel van geluk spreken dat hij alles goed deed, behalve ademen. Dus geen infectie of ietss. Hij krijgt nog steeds zuurstof middels de flow. Hopelijk mag hij voor 1 april naar het ziekenhuis bij ons in de buurt en dan hoop ik voor 1 mei (mijn verjaardag) lekker naar huis. Ik was 25 april uitgerekend.

één jaar geleden

Reactie op AQ

Ups en downs. Hij heeft twee x aan de beademing gelegen. Ik mag wel van gel ...
Wat een sterk ventje! En een rollercoaster voor jullie zeg! Ik hoop met jullie mee dat hij gauw dichterbij mag en snel naar huis mag❤️🥰

één jaar geleden

Reactie op AQ

Zondagochtend 15 januari had ik lichte krampen en verloor ik een bloedprop. ...
Jeetje wat heftig zeg! Hopelijk goed nieuws 1 april en zijn jullie 1 mei lekker thuis🍀

één jaar geleden

Hierbij mijn verhaal. 6maart 2023 belde ik het zkh op omdat ik hele dag vocht verloor. Overdag minimaal en savonds waren het kleine plasjes. Ik twijfelde over afscheiding en vruchtwater. Ik belde dus savonds geboorte zorg en zeiden gelijk dat ze me even wilde zien voor wat testjes. Ik zonder vluchtkoffer in de auto gestapt en na zkh gereden.. en toen was het eerste restje geen vruchtwater, en de tweede wel vruchtwater die was positief! En dus was er ergens al een scheurtje/gaatje waarvan het die dag langzaam liep. Ze wilde me dus houden komende 24uur kijken wat het dan zou gaan doen. Was toen half 12 savonds toen ik na me kamer werd gebracht om te gaan slapen. 7maart 2023 Om 04.10uur werd ik wakker door wat krampjes maar niet pijnlijk. Ik de zuster gebeld, en dat verteld en zei ze meteen even in de gaten houden hoevaak ze toenemen en afnemen de krampen. 04.40u voelde ik een knap in me onderbuik en werd het nat op me bed met bloed erbij en dat was de vruchtzak die was geklapt.. de zuster zei gelijk gefeliciteerd bel je man maar je bevalling gaat beginnen.. ik had echt zoiets nu al?! Ik was 35+2 termijn😳 Ik werd uur later na een beval kamer gebracht en de weeen werden heftiger en had al 3/4cm ontsluiting.. en dat werd elke 2 uur gecheckt hoeveel ontsluiting ik zou hebben. Me man inmiddels gekomen 06.30u en om 08.30u nog steeds 3/4cm ontsluiting.. weeen werd heftiger maar bleven op de 4/5min hangen uren lang.. Nadat het 11.30u was werd het wel pijnlijker maar nog steeds 3/4cm ontsluiting waarbij ik zei ja ruggenprik kom maar! En toen na de OK gegaan en hadden ze uur lang die ruggenprik goed willen zetten maar hij wilde niet.. deed zoveel pijn plus die weeen.. en uit eindelijk na een uur zat die goed.. maar na 20min voelde ik alles nog dus had die geen effect.. HELAAS! Tussen door een check hoeveel ontsluiting ik had.. 5cm toch! terug na me beval kamer en wilde voor de zekerheid een katheter plaatsen en de morfine pomp halen maar ik kreeg het gevoel dat ik moes plassen en kon t niet meer in houden. Plaste ik heel het bed onder😂 en gelijk pers weeen achteraan, gingen ze checken binnen 5min had ik 10cm ontsluiting en kon ik persen.. ik kon niet meer hè! Ik dacht neeeee maar goed 6x kai hard persen 11min en toch zonder pijnstillers gezien de ruggenprik niet heeft gewerkt.. werd Yara geboren met een termijn van 35+2 en een gewicht van 2785gr helemaal gezond en wel. En hopen dat we nu snel na huis mogen. 🥰🥰

één jaar geleden

Reactie op Umm Ummie

Hierbij mijn verhaal. 6maart 2023 belde ik het zkh op omdat ik hele dag vo ...
Gefeliciteerd! 💖

één jaar geleden

Gefeliciteerd! 💖
Dank je wel💕