14 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg 😉

3 jaar geleden

Ik heb 2 tips. - Prettig bevallen, hoe dan? Geschreven door Marlies Galema. In dit boek staat veel uitleg over de verschillende stadia van de bevalling en wat je kunt verwachten. Tevens ook wat je partner kan doen. Ze bieden ook cursussen aan. - positief over bevallen door milli hill. Veel positieve verhalen en ook tips wat te doen en waar aan te denken. De kennis uit beide boeken heeft mij denk ik zeer geholpen tijdens de bevalling van Lara.

3 jaar geleden

Geen tips over boeken maar wat ik zelf fijn vond (ik wilde geen cursus doen), waren de filmpjes van ‘de verlosmoeder’ op YouTube. Ik vond dit echt een fijne en realistische voorbereiding op de bevalling..

3 jaar geleden

Reactie op mb85

Geen tips over boeken maar wat ik zelf fijn vond (ik wilde geen cursus doen ...
Ook een goede tip inderdaad 😃 ze is ook op Instagram te volgen.

3 jaar geleden

Geen boek, wel een cursus en actief op instagram: Niravandijk

3 jaar geleden

Mama´en is een leuk boek. En volg Nira van Dijk op insta 😊

3 jaar geleden

"Aanpakken voor aanstaande vaders" is echt een aanrader !! Super voor de vader maar ik had ook echt het meeste aan dit boek.. Hier staat voor mannen op een fijne manier beschreven hoe het in zijn werk gaat maar überhaupt de bevalling en de fases in de bevalling staan hier echt in hele duidelijke taal uitgelegd! Daarnaast vond ik "12 maanden zwanger" een fijn boek met handige checklisten. Als je van podcasten houdt (zelf ben ik begonnen toen ik zwanger was, luistert lekker weg op weg naar werk ofzo) is " mama'en "een aanrader en vond in " drs mama" heel leuk. Drs mama stellen de rol van de partner heel centraal en het echt samen doen van zowel de bevalling als ook de opvoeding. Gelijkwaardig ouderschap. Heb bij hen ook de zwangerschaps cursus gedaan. Als je nuchter bent en gewoon realistisch wilt weten hoe en wat is dit ook echt een topcursus..

3 jaar geleden

Reactie op Angikeuh

Hier sluit ik mij bij aan! Heb van m’n schoonmoeder haar beval boek geleend, komt uit 1982 en heet ‘bevallen en opstaan’. Misschien dan wel gedateerd en ik ben nog niet zo ver om te zeggen ‘Ja hier heb je nu wat aan’, maar ik vind het heel interessant om de evolutie van het bevallen, de zwangere vrouw, de vroedvrouw, de Kraamzorg en gynaecologen te lezen.

3 jaar geleden

Volg🤗

3 jaar geleden

“Buskruit met muisjes” vond ik een makkelijk boek!

3 jaar geleden

Reactie op Angikeuh

Heee deze heb ik toevallig cadeau gekregen van een vriendin deze week 💕

3 jaar geleden

Positief bevallen! Heb ik super veel aan gehad. Hee fijn positief boek

3 jaar geleden

Zeker goed inlezen en veel video’s kijken. Ik heb aan dit engelse kanaal veel gehad. https://youtube.com/c/BridgetTeyler

3 jaar geleden

Positief over bevallen is echt een top boek!