16 Reacties

24 dagen geleden

Ik weet dat opvolgmelk niet meer hoeft ma 1 jaar. Ik heb me er nog niet heel goed in verdiept maar ik dacht dat geitenmelk, volle melk en volle yoghurt volgens mij ook als vervanging kan. Ik geef ook af en toe wat volle melk of Griekse volle yoghurt nu tussendoor. Ik weet dat er ook een borstvoedingsgroep op fb is voor dit soort vragen.

23 dagen geleden

Ik geef nog steeds nutrilon 2. Las laatst een artikel waarin kinderartsen aangaven het niet eens te zijn met het advies om kinderen vanaf 1 jaar geen groeimelk meer te geven. Als ze elke dag gevarieerd eten is dat idd niet nodig, maar bijna geen enkel kind eet elke dag gevarieerd genoeg om aan alle benodigde voedingsstoffen te komen. Dusja ik blijf voorlopig nutrilon of groeimelk geven.

23 dagen geleden

Hoe lang doen jullie met 800 gram opvolgmelk bij de 1 jarigen?

23 dagen geleden

Je kan ook combineren toch? Wij doen ochtend en middag koemelk en de avondfles nutrilon 2. Ze eet goed dus zie geen reden helemaal nutrilon te geven.

23 dagen geleden

Reactie op Sher1992

Je kan ook combineren toch? Wij doen ochtend en middag koemelk en de avondf ...
Goed idee! Zal dat indrdaad doen. Nu zie ik wel dat er overal suiker als tweede ingrediënt vermeld staat. Heb een poedermelk gevonden op basis vak geit en die gebruiken dat niet. Maar wel enorm duur! Ken jij toevallig nog een die niet zo duur is? En warm je die koemelk dan op of komt die uit de frigo?

23 dagen geleden

Reactie op Narges2022

Goed idee! Zal dat indrdaad doen. Nu zie ik wel dat er overal suiker als tw ...
Nutrilon toch niet? Ik zie daar geen suiker staan.. Wij warmen koemelk een beetje op, omdat ze haar melk graag warm drinkt. Direct uit de koelkast is te koud hoor. Zou het sws een beetje opwarmen.

23 dagen geleden

Ik blijf voorlopig bv geven maar we geven hem ook wel kunstvoeding. We geven dan geitenmelk en gewoon zuigelingenvoeding. Alleen 1 is gereguleerd en alle opvolgmelk niet, ondanks dat het merk geit geen suiker toevoegt, voelt het voor mij het beste gewoon 1te blijven geven. Wij hebben nooit gewone melk in huis, dus dat ga ik ook niet speciaal kopen. Hij krijgt wel griekse yoghurt en af en toe kaas en roomkaas.

23 dagen geleden

Reactie op Sher1992

Nutrilon toch niet? Ik zie daar geen suiker staan.. Wij warmen koemelk een ...
Ah fijn om weten! Enkel fructo-oligosachariden maar dat is een alternatieve zoetstof. Zal het eens nader bekijken!

23 dagen geleden

Reactie op Prax

Ik blijf voorlopig bv geven maar we geven hem ook wel kunstvoeding. We geve ...
Hoe ging die introductie? Is het belangrijk dat dit gebeurt nu ik nog melk produceer?

23 dagen geleden

Reactie op Narges2022

Hoe ging die introductie? Is het belangrijk dat dit gebeurt nu ik nog melk ...
Ik heb t een paar keer gemengd met gekolfde melk, maar hij leek t al snel prima te vinden. Ik denk dat dat per kindje verschilt.

23 dagen geleden

Reactie op Narges2022

Goed idee! Zal dat indrdaad doen. Nu zie ik wel dat er overal suiker als tw ...
In borstvoeding zit ook een berg suikers. Suikers hebben kindjes nodig ze zitten met een reden in kunstvoeding. Daar zal ik me dus niet zo druk om maken. Het voordeel van kunstvoeding is dat ze daaruit al een deel van de vitamines uit halen

22 dagen geleden

Reactie op Mamameisje

In borstvoeding zit ook een berg suikers. Suikers hebben kindjes nodig ze ...
Er is een groot verschil tussen toegevoegde suiker en "suikers". Brood bestaat uit bloem, water en gist, maar bevat koolhydraten die het lichaam omzet in "suikers", en dáár leeft je lichaam op. Toegevoegde suikers op deze leeftijd zorgen er vooral voor dat je kindje een voorkeur krijgt voor gezoete producten. En dat kan op de lange termijn obesitas bevorderen.

22 dagen geleden

Reactie op Prax

Er is een groot verschil tussen toegevoegde suiker en "suikers". Brood best ...
Exact dit! Bedankt om in woorden te zetten waar ik even de energie niet voor had. Natuurlijk, ieder zijn mening en mijn vraag was niet bedoeld om iemand "slecht" te doen voelen. Toch stelde ik hem omdat ik er gewoon mijn voorkeur in heb en eens bij andere gelijkgezinden wou polsen.

22 dagen geleden

Mijn man ging enkele weken op vakantie met mn dochtertje en toen gaf ik gekolfde melk mee. Toen ze terugkwam wilde ze niet meer van de borst drinken. Dus nu geef ik haar enkele ingevroren zakjes gekolfde melk nog en die wissel ik af met opvolgmelk. Ik heb nu gewoon een kant-en klaar pak gekocht ipv poeder van bij de Aldi. Daar zitten de vitaminen enzo ook al in toegevoegd. Ze vind het lekker dus ik denk dat ik deze nog wel zal blijven gebruiken. En misschien ook eens experimenteren met de alternatieven zoals hierboven vermeld staan.

22 dagen geleden

Ingrediënten lijken me ook ok

22 dagen geleden

Reactie op Heelhappy

Ingrediënten lijken me ook ok
Vanwege de maltodextrine zou ik het persoonlijk vermijden en liever biologische koemelk geven. Als je kindje goed gevarieerd eet is opvolgmelk niet nodig.