1004 Reacties

één jaar geleden

Ik zal hier starten: is er nog iemand die gek wordt van de lekkende borsten? 🥴 Ik heb nog 8w te gaan en kan al niet meer zonder borstcompressen of alles moet na enkele uren de was in.. Ik zàg het er net gewoon spontaan als een druppel uitkomen. Vind het dan ergens zonde het niet op te vangen om te gebruiken achteraf. Maar, dat is ook zo'n gedoe.. zijn er misschien mensen die daar wel ervaring mee hebben?

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ik zal hier starten: is er nog iemand die gek wordt van de lekkende borsten ...
Ik had dat bij mijn eerste. Heb er weken niets mee gedaan. Pas op het einde heb ik het opgevangen. Als je nu al veel lekt heb je straks helemaal veel. 1x vooraf wat kolven is dan voldoende om wat colostrum te hebben mocht de baby dit nodig hebben voor bijvoeding als jij er niet bent(stel je krijgt een keizersnede of op de ok voor een reptuur). Maar babys drinken dit maar een paar dagen, dus het heeft geen zin om bergen op te vangen, dat ga je nooit gebruiken(persoonlijke ervaring :p )

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ik zal hier starten: is er nog iemand die gek wordt van de lekkende borsten ...
Ik lek blijkbaar alleen snachts haha, als ik wakker word steeds natte plekken in mijn shirt/nachthemd, vind het dan ook niet meer fijn om zonder iets aan te slapen 😅 overdag valt het hier gelukkig nog mee! Heb nog geen ervaring met opvangen, maar ik heb voor als de kleine er dalijk is wel van die lekschalen,.die je in je bh kan stoppen, is het eventueel een idee om die te dragen? Dan kan je t van daaruit met een spuitje opzuigen en bewaren geloof ik 😊

één jaar geleden

Iemand ervaring met kunst en borst? Bij mijn 1e 9 maanden bv kunnen geven. Toen overgegaan op kunst ivm ziektes en er niks meer kwam. Vind het na 9 maanden ook prima. De 1e week kwam het slecht op gang, dochter viel te veel af. Toen hebben we die kleine zakjes van nutrilon gehad. Zo kwam er geen hele dure pot om. Dit was voor mij de perfecte oplossing en ga dit voor de zekerheid weer in huis halen. Maar nu de vraag, iemand ervaring met de standaard nutrilon of deze variant van nutrilon? Ja ik ben op de hoogte dat kv niet merk afhankelijk is qua goedheid, maar nutrilon is de enige die kleine porties aanbied.

MOD

één jaar geleden

Reactie op Ama21

Iemand ervaring met kunst en borst? Bij mijn 1e 9 maanden bv kunnen geven. ...
Volgens mij is dit gewoon marketing.... Bij mijn eerste heb ik 3/4 agen ook met pipet wat kunst bijgevoegd. Door veel bloedverlies kwam mijn borstvoeding wat lastig op gang. Maar ik heb de gewone gebruikt.

één jaar geleden

Reactie op Ama21

Iemand ervaring met kunst en borst? Bij mijn 1e 9 maanden bv kunnen geven. ...
Hi! Ja zeker. Ik heb een meid van 1,5 die dit dronk in het begin dit maar dan een grote pot (rete duur) want borstvoeding kwam niet opgang. Nu ik heb een kleine van 3 dagen oud (prematuur) geef ik borstvoeding wilde ook niet opgang komen helemaal dus ze krijgt afgekolfde fles bv. En kreeg 1e dag bijvoeding van nutrilion (vanuit ziekenhuis) of Kruidvat nummer 1 en kraamzorg gaf ook geen opmerking erover verder Dus kortom inderdaad marketing. Zal gewoon normale nutrilon halen

één jaar geleden

Ah ja.. was er al bang voor. Had eerst het idee dat het misschien rustiger zou zijn voor de darmen. Maar dan halen we de normale. Maandag avond heb ik nog een bv opfriscursus op de planning staan, zal die lactatiekundige ook nog even vragen wat haar input erover is. Ik ga er vanuit dat het vast weer goedkomt zoals bij onze eerste dochter. Maar een back up is altijd een fijn rustgevend idee! 😊

één jaar geleden

Reactie op Ama21

Ah ja.. was er al bang voor. Had eerst het idee dat het misschien rustiger ...
Is het misschien een idee om te kijken voor donormelk? Lijkt me rustiger voor de darmpjes dan een combinatie van kv en bv, maar weet niet of je daar voor open staat natuurlijk 🙂 ik ben hier zelf eea over aan het uitzoeken omdat ik liever geen kv geef maar het is mijn eerste dus ik heb geen idee hoe mijn borstvoeding op gang zal komen 😅

één jaar geleden

Reactie op Eeneneen

Is het misschien een idee om te kijken voor donormelk? Lijkt me rustiger vo ...
Je kunt ook proberen vandaag 37 weken in je borstvoeding op gang te brengen en in spuitjes te bewaren. Dan heb je geen kunstvoeding nodig

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Je kunt ook proberen vandaag 37 weken in je borstvoeding op gang te brengen ...
Daar heb ik ook wat over gelezen idd, lijkt me ook een interessante optie 🙂 ik lek snachts al best regelmatig wat melk en nu sinds gister ook in de avond, dus denk dat dat wel zou moeten lukken 😅

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Je kunt ook proberen vandaag 37 weken in je borstvoeding op gang te brengen ...
Klopt! Volgende week vrijdag ben ik 37 weken, de lactatiekundige had het daar ook over. Kan a.s. maandag daar nog even over navragen, gezien ik op dit moment er echt geen druppel uit krijg nog. Zou mooi zijn als ik op die manier een nood voorraadje heb. Waar zijn jullie van plan om de spuitjes met dopjes te halen? Verder sta ik er vrij positief in gelukkig. Bij onze eerste was ik zelf te gestrest. Heb het idee nu beter te weten wat te verwachten en voor ons is een keer eventueel kunst voor nood geen probleem. Heb geleerd dat ik mezelf niet voor de gek moet houden.. toen ik dat eenmaal doorhad had ik een top productie 🤩 Dus mijn tip ook voor de 1e keer mama's volg je eigen gevoel maar wees alsjeblieft lief voor jezelf en niet te streng.

één jaar geleden

Heeft iemand hier ervaring met het geven van borstvoeding, met een ingetrokken tepel? Ik ben namelijk een beetje onzeker hierover, of het wel gaat lukken. Kan ik me nog voorbereiden hierop of gewoon straks na de bevalling met kraamhulp kijken wat werkt? Of bijv sowieso al tepelhoedje aanschaffen?

één jaar geleden

Reactie op Svt19898

Heeft iemand hier ervaring met het geven van borstvoeding, met een ingetrok ...
Geen ervaring maar zag dit voorbij komen bij de verlosmoeder: https://www.mamaloes.nl/lansinoh-latch-assist-voor-ingetrokken-tepels-70180 Kan je blijkbaar al voor de bevalling mee starten.

één jaar geleden

Reactie op Svt19898

Heeft iemand hier ervaring met het geven van borstvoeding, met een ingetrok ...
Ik had ook ingetrokken tepels, ik had het geluk dat mijn dochter er mee overweg kon en na een paar slokken kwamen ze langzaam tevoorschijn. Na een paar weken kon je je niet voorstellen dat ik ooit ingetrokken tepels had🙈🙈🙈 De tip van die lansinoh is dus denk ik wel een aanrader, als je die op tijd gebruikt heb je misschien niet of minder last van ingetrokken tepels zodra je baby er is en anders kun je er voor zorgen dat de tepel er is voordat de baby aanhapt.

één jaar geleden

Reactie op Svt19898

Heeft iemand hier ervaring met het geven van borstvoeding, met een ingetrok ...
https://mijnkraamshop.nl/product/lansinoh-latch-assist-tepelvormer/ Hier staat een kort filmpje van hoe je het gebruikt. Lijkt mij prima zo op het oog. Als ik dit kende had ik het vooraf aangeschaft bij de eerste

één jaar geleden

Hoi! Ik ben vandaag begonnen met handkolven van colostrum, nu 37 weken zwanger. Zijn er hier nog meer dames die ermee begonnen zijn? Hoe vaak/lang doen jullie dit?

één jaar geleden

Vraagje, ik heb van mezelf al redelijk veel tepelhaar. Dit scheer ik altijd weg alleen vraag ik me af of dit ook handig is straks met het ook op bv, kan me zo voorstellen dat doorkomende haartjes/stoppels niet fijn zijn voor de kleine.. 🤔. Iemand hier ervaring mee ?

één jaar geleden

Reactie op Sorayah97

Vraagje, ik heb van mezelf al redelijk veel tepelhaar. Dit scheer ik altijd ...
Ik doe het zelf epileren, vind ik helemaal geen pijn doen, wenkbrauwen veel pijnlijker. Er blijft (helaas) wel haar groeien, maar dan zijn het niet harde stoppels!

één jaar geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik doe het zelf epileren, vind ik helemaal geen pijn doen, wenkbrauwen veel ...
Epileren doe ik ook! Kan me voorstellen dat korte geschoren haartjes idd niet zo fijn zijn.

één jaar geleden

Thanks dames 😘