327 Reacties

7 maanden geleden

Mijn baby bijna 5 maanden. Borstvoeding is vanaf begin goed gegaan, nu nog steeds! Alleen sinds paar dagen pijnlijke ontstoken tepels, borstvoeding doet nu ook zoveel pijn, ook het kolven. Wat kan ik er allemaal opsmeren, behalve moedermelk.

7 maanden geleden

Reactie op MientjeeHa

Mijn baby bijna 5 maanden. Borstvoeding is vanaf begin goed gegaan, nu nog ...
Misschien langs de huisarts als ze echt ontstoken zijn?

7 maanden geleden

Meer moeders met een slaapregressie die lang duurt icm veel drinken in de nacht? Heb er nu zeker al 3 weken op zitten, en ben echt compleet uitgeput 😥 Gisterenavond ging hij 20u naar bed, vlak ervoor goed gedronken. Sindsdien om 22:00, 00:00, 1:30, 4:00, 5:30. Tussendoor steeds onrustiger in z’n slaap.. Hij is nu wakker sinds 7:00 maar wilt nog niet drinken 😅 Overdag drinkt hij om de 2-2,5 uur, soms een keer 3 uur. Voor de regressie was dat wel anders, tussen 23 en 7 kwam hij 1x, overdag om de 2,5-3,5uur, dus ik weet dat hij het kan🥲 Ik ben echt van voeden op verzoek, heb het wel een beetje geprobeerd te sturen: vaker aanleggen in de avond of juist overdag vaker aanleggen, geen succes. Ook geprobeerd om te sussen met een speen of iets in de nacht, maar hij krijst echt om de borst. 🥺 Hij is dinsdag 19 weken. Ik weet dat de regressie 6 weken kan duren.. zijn hier mensen met ervaring van zo’n lange (en intense) regressie? Heb echt even wat herkenning nodig merk ik.. 😅

7 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Meer moeders met een slaapregressie die lang duurt icm veel drinken in de n ...
Hier al bijna 8 weken bezig 😖

7 maanden geleden

Reactie op MientjeeHa

Mijn baby bijna 5 maanden. Borstvoeding is vanaf begin goed gegaan, nu nog ...
Als ze echt ontstoken zijn even langs ha. Als het kloven zijn; tepelcrema had die van Medela en dan tepelbeschermer erover. Zodat het ook beter en sneller kan genezen.

7 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Meer moeders met een slaapregressie die lang duurt icm veel drinken in de n ...
Uhmmmm ik heb dit 2 jaar lang gehad😭. Ja dat ging dus ook uiteindelijk niet goed meer. Maar heb het wel overleefd. Maar ja het is heel zwaar al wen je er uiteindelijk ook aan. Nu ben ik doorslapen gewend sinds 2 maanden en afgelopen nachten is hij veel aan het huilen en onrustig door tandjes. Ik kan er nu heel slecht tegen🙈

7 maanden geleden

Reactie op Mamameisje

Uhmmmm ik heb dit 2 jaar lang gehad😭. Ja dat ging dus ook uiteindelijk ni ...
Oefff 🥲 laten we hopen dat dat echt de uitzondering is 🫣🤞🏻 Het gemene is, ik ben gewend vaker wakker te worden ‘s nachts en altijd moe te zijn vanwege m’n ziektebeeld. Ik hou er ook altijd rekening mee dat ik net wat langer moet “slapen”. Dus dat wakker worden maakt me niet uit, al komt hij inderdaad nog 2 jaar lang voor een nachtvoeding is dat echt niet zo erg. Wat me nu echt breekt is dat ik geen enkele slaapcyclus afmaak. Op die manier kom je echt niet aan rust, ongeacht hoe “lang” je slaapt/in bed ligt. Het maakt me ook zeker geen leuke moeder en dan komen al die emoties weer om de hoek kijken… Ik zeg altijd “het is maar tijdelijk” maar het voelt nu echt eindeloos 😥

7 maanden geleden

Hey mama’s! Ik heb een vraagje. Ik geef enkel nog ‘s avonds borstvoeding. Mijn dochter wil enkel nog uit de linkerborst drinken. Dit lukt goed tot nu toe. Ik kolf enkel ‘s middags nog om productie op peil te houden. Uit de rechterborst wordt er dus niet meer gedronken. Nu kolf ik aan beide kanten nog, maar ik zou eigenlijk enkel nog de linkerkant willen stimuleren aangezien ze de rechterborst niet meer wil. Indien ik het kolven van de rechterborst zou skippen, zal dit dan ook invloed hebben op mijn productie aan de linkerkant? Dankjewel alvast!!

7 maanden geleden

Reactie op charlotte9300

Hey mama’s! Ik heb een vraagje. Ik geef enkel nog ‘s avonds borstvoeding. M ...
Er zijn mensen die alleen maar 1 kant voeden, dus het kan. Of het zo vroeg goed blijft gaan, dat is wat anders omdat het natuurlijk echt wel weinig voedingen zijn. Maar het is een optie om 1 kant te voeden. Houd wel rekening met verschil in de grootte van je borsten

7 maanden geleden

Reactie op charlotte9300

Hey mama’s! Ik heb een vraagje. Ik geef enkel nog ‘s avonds borstvoeding. M ...
Zou denk ik wel kunnen.. maar is er iets , nekje, schouder etc wat haar niet rechts wil laten drinken. Hier is links ook absoluut favoriet, en de hoofd producent 😅 vaak een hele maaltijd maar toch om rechts wakker te houden moest ze ook wel aan die kant. Uiteindelijk de houding, ze ligt op me schoot op haar rug, en ik voorover geleund. Niet fijn, maar dat was de enige manier dat ze het wel accepteerde. Twee weken geleden naar de osteopaat geweest met haar, en de k zeker dat het + oefeningen mee heeft geholpen. Ze vind het nu wel oké. Dus vandaar mijn, zit alles wel lekker bij haar schoudertje. Misschien dat ze daarom die kant niet lekker vind liggen.

7 maanden geleden

Mijn zoontje van 5 maanden is overdag super snel afgeleid tijdens het drinken en dan ook erg onrustig. Voeden lukt dan eigenlijk alleen op bed en is soms alsnog strijd. Ik vind het jammer dat ik hem dan niet zomaar overal kan voeden. Herkennen meer mama's dit? Hebben jullie tips?

7 maanden geleden

Reactie op Joetje

Mijn zoontje van 5 maanden is overdag super snel afgeleid tijdens het drink ...
Herken ik, maar geen tips. Vind het zelf dus ook erg lastig.. nou zijn we niet zo vaak weg, maar daardoor vind ik het ook een uitdaging om wel weg te gaan

7 maanden geleden

Reactie op Joetje

Mijn zoontje van 5 maanden is overdag super snel afgeleid tijdens het drink ...
Heel herkenbaar, mijn kleine man was ook heel snel afgeleid! Ik gebruik nu als we weg zijn een borstvoedingsdoek, die doe je om je nek en dan zit bovenin een halve cirkel verhard zodat je wel je kindje kan zien, en het niet te warm/drukkend is. Niet zozeer voor mijn eigen privacy, als wel voor mijn zoontje, hierdoor drinkt hij namelijk weer een stuk rustiger doordat hij niet door alles om hem heen afgeleid raakt! 😁

7 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Heel herkenbaar, mijn kleine man was ook heel snel afgeleid! Ik gebruik nu ...
Zo'n doek zou ik wel willen proberen. Welke heb jij?

7 maanden geleden

Reactie op Joetje

Mijn zoontje van 5 maanden is overdag super snel afgeleid tijdens het drink ...
Rondlopend voeden misschien?

7 maanden geleden

Reactie op Joetje

Mijn zoontje van 5 maanden is overdag super snel afgeleid tijdens het drink ...
Heb dit twee ‘fases’ gehad, zordra er een sprong begint is het drama met dit. Wat hier helpt al is het de ene moment het ene en het andere moment… het andere. Liedje zingen of neuriën- hier zijn wheels of the bus lievelings. Over de handje wrijven of meer rechtop eten geven (doe ik als ze huilt zodra ze wilt drinken 🤷🏼‍♀️). Doekje over de gezicht heb ik geprobeerd - wordt ze heel boos van 🫢 Die periodes zijn zoooo onzeker, echt vreselijk. En ik plande inderdaad thuis, of in de auto eten geven - en dan snel even ergens heen.

7 maanden geleden

Reactie op Joetje

Zo'n doek zou ik wel willen proberen. Welke heb jij?
Ik heb er twee inmiddels, eentje van ilmaha, die is dun en van muslin stof dus luchtig, en een van yoofoss, die is van wat dikker katoen, met kouder weer prima! Als je zoekt op voedingsdoek vind je er sowieso heel veel, ik vind zelf dus wel die met boog fijn ( je hebt ook zonder)

7 maanden geleden

Reactie op Joetje

Mijn zoontje van 5 maanden is overdag super snel afgeleid tijdens het drink ...
Hier hebben we er ook regelmatig last van en is vooral op t moment dat het niet snel genoeg ( naar mevrouw haar zin ) toeschiet drama... ze word dan vooral heel boos. Wat hier helpt ter afleiding is ook rondlopend voeden... dit helpt ook mijzelf afleiden waardoor t ook weer sneller toeschiet. Als het eenmaal goed loopt kan ik vaak weer gaan zitten 😅

7 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Meer moeders met een slaapregressie die lang duurt icm veel drinken in de n ...
Hier ook al dinds bijna 7 weken bezig en ik voed ook op verzoek...en uit vermoeidheid voed ik in slaap en ga ik er ook maar bij liggen

7 maanden geleden

Reactie op Bridget Buijs

Hier hebben we er ook regelmatig last van en is vooral op t moment dat het ...
Ja dit bedoelde ik dus ook! Rondlopen, even ogen dicht en een paar keer langzaam uit en in ademen. En hoe zwaar het soms ook is voor je armen, het went vanzelf en ik vind het ook altijd wel weer bijzonder en fijn zo rondlopend