339 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Meer moeders met een slaapregressie die lang duurt icm veel drinken in de n ...
Hier ook, voor mijn gevoel duurt ie al 2 maanden en we zijn echt oppp... speel soms met de gedachte om hopla over te gaan op de fles. Maar toch nog even volhouden. Het is zo zwaar, maar weet dat je niet alleen bent.

7 maanden geleden

Reactie op RietjePadre

Hier ook, voor mijn gevoel duurt ie al 2 maanden en we zijn echt oppp... sp ...
Ohhhh echt!!! Krijgen jullie ook ZO VAAK te horen “dan ga je toch over op flesvoeding?” Hier gingen de nachten net weer ieeeetsjes beter, ‘maar’ 1 voeding per nacht. En nu is ze ziek. Al twee nachten de hel en ik liep al op m’n tandvlees. Sorry klaag klaag maar 😴😴😴

7 maanden geleden

Ik dacht dat mijn kind de regressie over ging slaan maar vandaag al de hele dag wakker.... ik ben nu ook een rondje wandelen met een oververmoeid en overprikkeld kind 😐

7 maanden geleden

Hi, hier een kleintje van 5 maanden. Hij valt nu rond 20:00 in slaap en dan geef ik nog een voeding (dreamfeed) rond 22:00 nu vroeg ik mij af hoe ik daar mee kan stoppen, afbouwen etc. Ik lees vooral dat je minder moet geven maar ja dat kan ik niet echt bepalen 😂 tips?

7 maanden geleden

Reactie op AmandaS

Hi, hier een kleintje van 5 maanden. Hij valt nu rond 20:00 in slaap en dan ...
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar, ook of je dan evt moet afkolven op de tijd dat je normaal de voeding zou doen?

7 maanden geleden

Sorry geen tips over dreamfeed, mijne vraagt daar ook nog om. Dus als ik 'm niet slapend geef heb ik n uur later n huilend kindje. Dan dus liever slapend zodat ik erna ook kan slapen. Wel n vraag: Veranderen jullie tepels ook qua dikte/grootte gedurende de cyclus? Mijne wel lijkt het en frustreert nogal met m'n kolf..

7 maanden geleden

Ik ben op het werk en ben mijn bewaarflesjes voor de melk vergeten… had er toevallig nog 1 in de tas van 150 ml maar dat gaat niet genoeg zijn voor 2x kolven. Iemand tips om de rest in te bewaren… heb de Elvie kolf maar ook geen afsluitdoppen voor die flesjes mee…

7 maanden geleden

Reactie op adh99

Ik ben op het werk en ben mijn bewaarflesjes voor de melk vergeten… had er ...
Eventueel in een ziplock bag die je op werk hebt liggen? Of een bakje als je die even goed uitkookt met gekookt water en afdroogt dan kan het daar ook goed in!

7 maanden geleden

Reactie op adh99

Ik ben op het werk en ben mijn bewaarflesjes voor de melk vergeten… had er ...
Ik weet niet of je een kantine hebt op je werk of een supermarkt in de buurt maar misschien kan je een flesje spa blauw kopen en leeggieten 🤷 Ik kreeg gister middag flink de bibbers en heb vannacht flinke koorts gehad... nu enigszins opgeknapt maar net met kolven toch maar 75cc ipv de 120/150 die ik normaal kolf... 🙄

7 maanden geleden

Reactie op Lelijke_heks

Ik weet niet of je een kantine hebt op je werk of een supermarkt in de buur ...
Beterschap!!!

7 maanden geleden

Ohhhh ik kolf altijd wel prima, maar nu voor het eerst weer met de electrische kolf.... ik vond het lang duren voordat het kwam. Na 1 minuut nog niets. Maar dacht oke ik zie wel wat het oplevert. Na 8 minuten gestopt. Ik heb 2x 120cc voor in de vriezer plus nog een klein oefen flesje. Nou hopelijk gaat het straks op het werk ook zo, dan kan ik een voorraadje maken voor Na die 9 maanden mocht ik dan te kort komen en hoef ik me niet druk te maken als ik ongesteld ben en een dagje of 2 een lagere productie heb.

7 maanden geleden

Ik dacht dat we alles ondertussen handen overwonnen met bv. Was ik even dom - tandjes. Liggen we in bed voor de slaap lekker voeding, bij ze ineens. Niet 1 nee meerdere keren. Heb duidelijk auw gezegd en ben even gestopt en weer verder en dat zo 3 keer. Gelukkig maar niet of je een kat moet aaien en je weet dat hij gaat bijten - dood eng!

7 maanden geleden

Reactie op mamavanevje

Ik dacht dat we alles ondertussen handen overwonnen met bv. Was ik even dom ...
Ohhhh dat lijkt me echt een grens waar ik misschien niet over zou willen hoor, bijten 😩

7 maanden geleden

Vraagje wat ik zo even niet kan vinden op google of hier. Kun je 's nachts afgekolfde borstvoeding gewoon een andere keer overdag geven? Of is dat een andere substantie of minder voedzaam o.i.d.? Iemand die mij hierin kan helpen?

7 maanden geleden

Reactie op Maais

Vraagje wat ik zo even niet kan vinden op google of hier. Kun je 's nachts ...
Dat maakt volgens mij helemaal niets uit.

7 maanden geleden

Even steun of bemoedigende tips nodig Tijdens de sprong(en) drink onze meid op haar slechts, snel afgeleid - muziekje helpt dan of zingen, maar het zijn drinkjes van niks. Vaak maar 1 echt goede drink op de dag waar ik trots op en dat ze zo goed gedronken heeft. Echt goed aangeven dat wilt drinken is ze al geen ster in, maar nu helemaal niet en is het als ik op ze beloop laat ineens keihard huilen. Ik in de stress, want dat kind moet toch eten, dus wel vaker aanleggen (2 en half 3 uur ) maar me productie kakt voor mij gevoel zo ver in. Fles weigert ze sinds week 12 (kma en Pepti was de eerste kv die we probeerde - de fles is nu de duivel) Kolven is dus heel tegenstrijdig want wil dat alles naar haar gaat, en wat ik kolf drinkt ze toch niet. Plus ging in het begin goed, maar de laatste weken komt er niks uit. Handkolf besteld, om te kijken of dat wel werkt en het aan de kolf ligt. Mijn grootste nachtmerrie dat het dus echt weer terug loopt, ik er niet meer bovenop met de productie en dan - hoe geef ik me kind eten. Me man zegt dat het ook dit keer heus wel goed komt, maar ondertussen zit ik even in me eentje in de tuin te huilen. Spanning van de dag moet eruit. Niemand van jullie heeft vast de gouden tip, maar een - het komt wel goed aai over je bol - is meer dan voldoende op dit moment.

7 maanden geleden

Reactie op Maais

Vraagje wat ik zo even niet kan vinden op google of hier. Kun je 's nachts ...
De eerste paar maanden is dat belangrijker om af te stemmen op tijd dan daarna omdat een baby dan zelf nog geen melatonine aanmaakt (hormoon wat slaperig maakt). Nu kan het toch zo zijn dat de melk snachts alsnog een wat andere samenstelling heeft (vetter bijv), maar ik zou je er niet druk over maken en focussen op wat jou goed uitkomt!! Zo doe ik het nu ook steeds vaker.

7 maanden geleden

Reactie op mamavanevje

Even steun of bemoedigende tips nodig Tijdens de sprong(en) drink onze mei ...
Awwww sterkte mama, ik kan me inleven in je onzekerheid en dat je even verdrietig bent 😘. Ik denk idd dat het wel goedkomt, zeker als ik lees dat je ervoor openstaat om extra aan te leggen. Baby’s gaan vanaf 4-5 maanden afgeleider worden, en weten ook heel goed hoe ze moeten eten en wanneer ze willen eten. Dus daarin komt het vaker voor dat ze maar heel kort drinken. Mocht je verder denken het blijft me bezig houden, dan kan ik je het borstvoedingsforum aanraden. Daar kan je je situatie of vraag stellen en daar zitten echt veel vrouwen die veel weten over dit soort dingen, inclusief lactatiekundigen. You got this!

7 maanden geleden

Reactie op tula

Awwww sterkte mama, ik kan me inleven in je onzekerheid en dat je even verd ...

7 maanden geleden

Reactie op mamavanevje

Even steun of bemoedigende tips nodig Tijdens de sprong(en) drink onze mei ...
Even wat steun van deze kant! Nu sinds zaterdag hier ook in sprong 5. Heel onrustig drinken. Veel afgeleid. Alleen maar drinken als hij half slaapt of heel moe is, anders is het niet langer dan 5 minuten. Toch merk ik niet dat mijn productie terug loopt hierdoor! Hij heeft gewoon even wat anders nodig. Het komt echt wel goed! Toch mag je dit ook even voelen en even de spanning er uit laten. Gisteren ook erg emotioneel geweest over het slechte drinken. Veel liefs!