21 Reacties

3 jaar geleden

Belangrijk is dat je baby niet onder de deken kan glijden.. je baby kan bekneld raken tussen het matras en de zijkant. Ik begrijp niet goed waarom je wel voor een box hebt gekozen en niet een bedje/wiegje? Neemt veel minder plaats in dan een box..

MOD

3 jaar geleden

Persoonlijk zou ik een (pasgeboren) baby niet in de box laten slapen. Een cosleeper of kleine wieg in de slaapkamer is mijn inziens veel veiliger. Ook is de box - als ze wat groter worden - om te spelen. Als ze erin moeten spelen en slapen, kan dat verwarrend zijn. Hier een artikel over de box https://www.24baby.nl/baby/veiligheid/baby-box/ Hier een artikel over veilig slapen van de baby https://www.24baby.nl/baby/slapen/veilig-slapen-baby-basisrichtlijnen/ Veel succes!

3 jaar geleden

Wij wonen ook klein met maar 1 slaapkamer, maar hebben alsnog een ledikant bij ons op de slaapkamer naast het bed en ook een box in de woonkamer. Was even passen en meten en natuurlijk moesten er ook wat meubels naar mijn ouders😂 voor zover ik weet is een box alleen voor overdag als je zelf wakker bent en kan ‘waken’ en in een wieg of ledikant kunnen ze veilig slapen.

3 jaar geleden

Bij mijn dochter hebben we haar eerste 3 maanden in de cosleeper laten slapen. Toen wilden we haar in haar ledikant laten slapen maar dat weigerde ze. Uiteindelijk sliep ze in de baby box wel en niet in haar ledikant. Dus met 5 maanden wanneer ze beetje op kon trekken met haar hoofdje in de box volledig laten slapen en ledikant weg gedaan. En toen ze 1.5 naar was in een peuterbed. Dit gaan we nu weer proberen

3 jaar geleden

Kun je beter geen box doen en wel een ledikant. Bij een box kun je je kind niet instoppen. Daarnaast is het verwarrend... slapen of spelen? Ik vind dat je de veiligheid niet kunt waarborgen.

3 jaar geleden

Reactie op Dimadina

Bij mijn dochter hebben we haar eerste 3 maanden in de cosleeper laten slap ...
Wel consequent geweest was haar baby box geen speelplekje meer. Ze sliep in een slaapzak en had een boxrand geplaatst.

3 jaar geleden

Je kon ook kiezen voor een camping bedje die je wel veilig als box EN bedje kan gebruiken ?

3 jaar geleden

Een box heb je niet per de nodig, een veilig bed wel. Ik zou persoonlijk dus kiezen voor een ledikantje waar je je kleine eventueel ook even in kan leggen als je je handen vrij moet hebben.

3 jaar geleden

Als je nog geen box hebt gekocht: een opklapbare box en een babybedje kan je ook overwegen.

3 jaar geleden

Wij hebben ons eerste ook laten slapen in de box. Uiteraard zonder dekentjes. Eerste maanden in een wikkeldoek. Je kan ook voor een knus babynestje in de box zorgen. Na paar maanden in een slaapzak. En nu is ze 18maanden en slaapt ze er nog in hoor. Onder de dekentjes ondertussen 😄 en met haar knuffels. ❤️

3 jaar geleden

Ik zou een goede slaapplek als een ledikant meer als prioriteit zien als een box. Ik zie het niet voor me hoe mijn kind dag en nacht in een box zou moeten slapen.

3 jaar geleden

Ps boxrand en babynestjes zijn niet veilig als je er geen toezicht op hebt(dus savonds als je slaapt)

3 jaar geleden

Zou prima in de box kunnen als er bijvoorbeeld een reiswieg in past. Ik zou de baby dan daar in laten slapen. Kost niet veel ruimte en overdag zet je hem zo op je eigen bed 😉

MOD

3 jaar geleden

Nog even een extra reactie; er worden reacties/adviezen gegeven over dat het (altijd) slapen in de box prima kan. Evenals het benoemen van babynestjes, omranders en reiswiegen. Het is ieders eigen keuze hoe jullie kindjes laten slapen en wat jullie veilig achten. Toch wil ik nogmaals benoemen dat het door officiële instanties wordt afgeraden ivm wiegendood en onveiligheid. Fijne avond!

3 jaar geleden

Ik zou persoonlijk een bedje doen en dan wieltjes eronder maken. En dat als box en bedje gebruiken. Dan kan je het ook verplaatsen van slaapkamer naar woonkamer is ook smaller past door de deur

3 jaar geleden

Een cosleeper neemt niet veel ruimte in beslag. Ik kan dat echt aanbevelen. Dus mocht je een beetje ruimte naast je bed hebben…

3 jaar geleden

Reactie op Dimadina

Wel consequent geweest was haar baby box geen speelplekje meer. Ze sliep in ...
Ik zou even goed wat artikelen opzoeken over boxranden, want die zijn helemaal niet veilig heb ik begrepen. Dus voor je die nu weer gaat gebruiken, toch heel even de veiligheid controleren met wat artikelen over boxranden. (Een ledikant heeft in principe ook gewoon spijlen zonder boxranden)

3 jaar geleden

Het kan, maar het wordt wel aangeraden om een los matras bij te bestellen

3 jaar geleden

Reactie op Kieksje

Ik zou even goed wat artikelen opzoeken over boxranden, want die zijn helem ...
Bedankt voor je tip. Ik gebruikte de box ook pas als bed bij 5 maanden. Dat ging prima. Je kindje moet het wel kunnen en dat kan je als ouder zelf goed inschatten. Die van mij kon al bij 4 maanden rollen en sliep in een slaapzak.

3 jaar geleden

Reactie op Dimadina

Bedankt voor je tip. Ik gebruikte de box ook pas als bed bij 5 maanden. Dat ...
Rollen maakt het juist gevaarlijk. Kind ligt met de neus in die rand, ademt telkens zijn uitgeademde lucht in en kan daardoor overlijden.