Hey allemaal,
Mijn zoontje van 11 maanden krijgt een antibiotica kuur omdat hij al even ziek is en ze voor de zekerheid nu toch maar een kuurtje geven. Volgens mij helpt het, we zitten op dag 2. Maar nu zagen we net toen hij in bad zat dat hij uitslag op buik en rug heeft. Wat rode bultjes. Ik lees wel dat het inderdaad een effect kan zijn van de antibiotica, maar ik twijfel of ik een huisarts moet bellen of dat het geen kwaad kan. Het is lang paasweekend dus mijn huisarts is dinsdag pas weer open. Heeft er iemand ervaring mee?:) hij lijkt er overigens geen last van te hebben, nog.
Alvast bedankt!!☺️
Klinkt inderdaad als een bijwerking van de antibiotica. Zolang hij er geen last van heeft zoals jeuk bijvoorbeeld en het breidt niet verder uit op het lichaam. Zou ik het observeren maar bij twijfel kan je altijd eventjes telefonisch overleggen!
Toevallig amoxicilline?
Hierbij is dit een veel voorkomende bijwerking.
Zolang het niet over gaat in grote rode plekken die gaan jeuken, kan het geen kwaad.
Hoe ziek is hij afgelopen periode geweest? Als hij afgelopen week veel hoge koorts heeft gehad en dat nu weg is, en dus die rode bultjes, kan het ook nog 5e ziekte zijn. Dit heeft mijn dochtertje ook gehad en het ziekteverloop is wel echt bijna precies zoals op internet te vinden is.
Kan natuurlijk ook bijwerking van de antibiotica zijn. Je kan voor de zekerheid met de hap bellen voor advies.
Hoe ziek is hij afgelopen periode geweest? Als hij afgelopen week veel hoge ...
Oh ja dat is ook nog een optie, idd veel koorts gehad. Blijft toch een beetje gissen met die kleintjes. Maar goed om dit ook als optie te hebben! Dankejwel