22 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt helemaal niet alleen 😅 Overdag slaapt ie lekker op me en 's nachts doen we aan co-sleeping, het wordt zelfs aangeraden om tot 1 jaar je kindje bij je in de buurt te laten slapen zodat je wiegendood kan voorkomen.
2 jaar geleden
Natuurlijk, niks lekkerders dan die kleine lijfjes tegen je aan. Ze willen het snel genoeg niet meer.
2 jaar geleden
Reactie op Jinxiepoes
Mijn zoontje slaapt helemaal niet alleen 😅 Overdag slaapt ie lekker op me ...
Exact dezelfde situatie hier! ☺️
2 jaar geleden
Ik snap uberhout niet...dat je een baby zo vroeg en zo jong al helemaal alleen in eigen bed moet leggen midden in de nacht.
De kleine man slaapt altijd bij mij in bed...( heb ik met me oudste ook gedaan...die nu gewoon netjes in eigen kamer slaapt )
Vind zo zielig...zo klein wezen...midden in d'r nacht alleen...zonder mama...
In veel andere landen slapen de kleintjes gewoon bij ouders...heel normaal.
En sex? Kun je ook gewoon hebben op andere plekken....🤣👍geloof mij maar.
Maar je baby alleen laten in d'r nacht...no way
2 jaar geleden
Reactie op Sweethome
Ik snap uberhout niet...dat je een baby zo vroeg en zo jong al helemaal all ...
Hij heeft 3 maanden bij ons gelegen, maar is zo’n drukke slaper! Vanaf 00:00 flink aan het woelen, draaien, sabbelen en dat de hele nacht. Daarom hebben wij gekozen hem in zijn eigen kamertje te laten slapen, aangezien hij ons een hele nacht wakker hield. Daar werden we allemaal niet gelukkig van.
2 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt snachts in zn bedje dat naast ons bed staat. Overdag slaapt hij in de draagzak en soms met ons in bed voor een dutje. Meestal valt mn man namelijk toch in slaap als ze samen liggen. Ziet er dan zo schattig uit!
De kleine heeft niet zoveel behoefte aan contact naps. We hebben het in het begin vaker geprobeerd, maar dan werd hij boos en ging hij huilen. Snachts alleen slapen vindt hij prima, maar wel alleen als wij dichtbij zijn, dus dat doen we ook.
2 jaar geleden
Is toch juist heerlijk.
Vind je zelf ook zo te lezen, maar zoekt naar bevestiging dat het oké is. En geloof me dat is het.
Hier nu in de slaap drama van de 4 maanden - overdag in de draagdoek en in de nacht op papa. Eigen bedje (bij ons op de kamer) is mevrouw niet van gediend momenteel.
2 jaar geleden
Grootste onzin dat dat beter is. Vooral blijven doen als je je er goed bij voelt.
Ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt en waarom dit maar als standaard gezien moet worden(niet persoonlijk naar topic starter, maar over het algemeen, want dit wordt ook als normaal naar topicstarter doorgegeven, waardoor je het gevoel hebt iets verkeerd te doen als je toch je baby bij je legt).
Maar een baby moet asap doorslapen, alleen slapen, nachtvoeding helemaal bizar, zo groot en zo min mogelijk flessen, borstvoeding na 6 maanden is wel apart na het jaar kan bijna niet(melk van een koe is normaal en van een mens is gek). Babys moeten mee gaan in het ritme van de ouders.
Vooral doen wat je moeder gevoel zegt. Wil je je kind troosten doen, bij je in bed leggen doen! Maak je niet druk om anderen omdat je kind nog bij je slaapt.. hoe gezellig is dat.
Mensen vinden mij en beetje raar met mijn dochter van 2.5jaar die bij mij slaapt en savonds voor het slapen nog een slokje meedrinkt. Dat de baby nu bij ons slaapt. Ik kan je vertellen dat wij er heerlijk van genieten en volledig het kind volgen en mijn gevoel erbij.
Als je niet kan slapen met een baby op je kamer en jou kond slaapt goed alleen, prima nachtrust is belangrijk. Maar als jij overdag samen een dutje doet of sochtend samen gaat liggen. Geniet er alsjeblieft van ipv je druk te maken of mensen het wel of niet als "goed" zien.
2 jaar geleden
Vooral lekker van genieten! Mijn dochter van 16 weken slaapt bij mij op de kamer ‘s nachts en als ze erg onrustig is neem ik haar bij me. Overdag slaapt ze gewoon beneden in de box en regelmatig een deel van dr middagslaapje bij mij in mn armen.
Ze valt prima zelf in slaap in box of bed maar soms is bij mama liggen gewoon het fijnste ❤️
2 jaar geleden
Lekker van genieten!
Onze kleine slaapt lekker bij ons op de kamer (met veel commentaar van de buitenwereld maar ik vind het heerlijk)
En als hij onrustig is in de ochtend leggen wij hem ook lekker bij ons in bed.
Laatst was ie ziek en heeft ie de heel nacht lekker op mij geslapen en de volgende dag was zn koorts weg.
Huid op huid is het allerbeste voor je kindje 🤍
2 jaar geleden
Sterker nog.. Onze zoon van bijna 3 komt halverwege de nacht nog steeds tussen ons in liggen. Zo lekker om bij het wakker worden nog lekker samen te knuffelen. We genieten ervan. Stopt vanzelf. Denk dat ie als tiener niet meer tussen ons in kruipt😜
2 jaar geleden
Reactie op Sweethome
Ik snap uberhout niet...dat je een baby zo vroeg en zo jong al helemaal all ...
Als je anders de hele nacht elkaar wakker houdt, heeft ook niemand wat aan.
2 jaar geleden
Zeker en vast! Mijn dochtertje is morgen 18 weken en sinds afgelopen weekend ligt ze om 5u klaarwakker in haar bedje. Wanneer ik haar dan bij ons in bed leg kan ze nog makkelijk een uurtje slapen. Ook overdag doet ze sinds vorige week hazenslaapjes in haar bed, dus neem ik haar na het dutje bij mij om verder te slapen. Voor ons werkt het zo en dat is het belangrijkste. En we genieten er samen heel erg van 😊
2 jaar geleden
Die van mij slaapt overdag enkel nog op mij en als hij 's ochtends net even te vroeg wakker wordt (papa gaat om 7h eruit en mama mag dan nog blijven liggen) laat ik hem nog op mij slapen.
Zelfstandig slapen is een vaardigheid waar ik geen haast bij heb. Alle knuffelhormonen die vrij komen en de hechting die daarbij ontstaat vind ik zelf veel belangrijker dan hem koste wat het kost alleen te leren slapen. Ik ga ervanuit dat t voor z'n 18e wel gelukt is;)