23 Reacties

2 jaar geleden

Dit is echt niet altijd zielig hoor. Kinderen/ baby’s mogen best even huilen, bijv voor het verwerken van de dag. Nu ze 5 maanden zijn, heb je zelf vaak wel in de gaten of er wat is, of dat je het gewoon even moet laten ‘want het mag er zijn’. Hoop voor jullie dat dit werkt en de oplossing is. Elk kind is anders, jullie dochter vindt het misschien gewoon fijn om alleen te zijn en rustig in te slapen door te huilen (hebben veel kids dus is niks geks).

2 jaar geleden

Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen....maaaaaaar ik heb dit ook nooit meegemaakt. Juist dat ze goed op mij sliepen en snachts getroost worden aan de borst en daarna verder sliepen. Ik zeg niet dat het makkelijk was, want de oudste is nogal veel eisend geweest. Maar Ik kan me voorstellen dat je het niet meer weet na 5 maanden. Denk dat je het goed zegt, dat het een laatste redmiddel moet zijn. Niet bij een newborn etc.

2 jaar geleden

Laten huilen en laten huilen... Zit verschil in he... Zoals ik lees heb je haar niet langer dan 5 min laten huilen... En in mijn ogen is dat prima, maar wie ben ik.. Ik heb gelezen en gehoord dat als je max 5 min aanhoud dat prima is en je je kind daar geen kwaad mee doet... Zo kunnen ze ook hun prikkels verwerken hoe doen ze dat immers anders... Als je het hebt over uren laten huilen, daar ben ik het zeer zeker niet mee eens... Maar net wat ik zeg, er zit wel degelijk verschil in

2 jaar geleden

Ik snap je tegenstrijdige gevoelens wel.. Hier precies hetzelfde.. Elke avond 1 a 2 uur bezig met naar bed brengen. Steeds huilen, troosten (wiegen helpt soms niet eens) en weer terug in bed.. Ik doe nu 1 min laten huilen, troosten, dan 2 min, dan 5 min en de 5 min steeds opnieuw totdat hij slaapt.. Niet leuk, maar ik weet het ook niet meer.. Of ik hem nou troost of in bed leg, hij huilt toch.. Soms nog even een extra voeding. Dit helpt vaak wel iets..

2 jaar geleden

Volgens mij heb je je kindje toch juist gegeven wat ze nodig heeft. Je was er voor haar. 5 min is niet lang. Zeker niet als je tussendoor langs kwam voor n speen of aai. Fijn dat dit nu ook goed voelt voor jezelf omdat je alles gedaan hebt wat voor jouw gevoel nodig was. Top toch!! Dank voor het delen want dit helpt andere mama's in jouw positie zeker. Klinkt niet als de cry it out methode zoals ik die voorbij heb zien komen waarbij een kind echt fors huilt en je minstens 5 min weg weg blijft. Waar ik zelf ook niet happig op zou zijn. (Zonder te oordelen naar een ander)

2 jaar geleden

Mijn eerste zoontje had dat echt even nodig om in slaap te kunnen vallen. Hij werd ‘lastig’ door het wiegen en vasthouden. Hij wilde gewoon zelf in alle ruimte in zijn bedje in slaap vallen haha! Geen schuldgevoelens nodig!

2 jaar geleden

mijn dochter slaapt echt zo slecht! nooit een nacht doorgeslapen en sinds een week elke uur wakker.. Het lukt mij gewoon echt niet om haar 'even' te laten huilen🥹 Had het vanacht geprobeerd, omdat ik echt helemaal kapot was, maar het lukte mij niet eens een halve minuut om door te bijten😔

2 jaar geleden

Ik ben ook tegen het onnodig laten huilen van een baby, maar toen ik hoorde dat bij kvd mijn zoontje vaak paar min jammerde/huilde voor het slapen gaan ben ik het thuis ook gaan proberen. Als hij op kdv zelfstandig in slaap kan vallen kan hij dat thuis ook was ons motto. Een paar weken geleden startte wij door hem meer wakker in bed te leggen (ipv wiegen wat we daarvoor deden), hij moest dan direct jammeren maar meestal geen grote tranen. Na paar min ging een van ons naar binnen en troosten we hem. Wij pakten hem wel op omdat hij daar het meeste comfort uithaalde (afhankelijk natuurlijk van de baby) en meestal viel hij dan in slaap op ons. Na een paar dagen lukte het hem ook soms na het oppakken en troosten om in zijn eigen bedje in slaap te vallen. En sinds een week leggen wij hem neer in zijn bedje en hij valt nu zonder jammeren in slaap. We hoeven meestal niet meer terug om hem te troosten, daarnaast slaapt nu ook langer. Ook in de nachten leggen we hem na zijn voeding wakker weg en hij valt gewoon zelf in slaap, wat een verademing na maanden ploeteren. Snap je helemaal dat je er klaar mee bent, het is echt zo pittig een niet slapende/huilende baby. Maar ik ben er echt van overtuigd dat hij er klaar voor was om deze skill te leren en dat we daarbij hebben geholpen. Hij heeft echt meer gejammerd dan in tijden dat we hem wiegden maar heb geen moment gedacht dat hij te overstuur was. Het voelde als een hele gentle slaaptraining die voor ons/hem werkte. Iedere baby is anders en sommige leren makkelijker om zelfstandig in slaap te vallen dan anderen, dus als dit nodig is zeker doen!

2 jaar geleden

Wij doen dit al een paar maanden zo eigenlijk. De eerste 5-10 minuten huilt hij altijd en dan laten we hem ook even. Dan weer even kijken en vaak een paar minuten slaapt hij ineens. Als we om de 5 minuten aan zijn bed blijven staan ben je straks uren verder slaapt hij nog niet. Als hij langer dan 10 minuten blijft huilen dan is er vaak wat anders aan de hand. Deze manier werkt voor ons heel goed

2 jaar geleden

Wij hebben dit gedaan twee weken lang in nu leg ik hem in z’n bedje en weg is ie. Vijf minuten laten huilen, troosten, weer neer leggen, en uiteindelijk het maximale wat we hebben gedaan is 10/15 minuten. Was heel lastig maar heeft wel goed geholpen. Elk kind is anders en ook elke ouder dus vooral doen wat goed voor jou lijkt :)

2 jaar geleden

Hier ook eens ‘per toeval’ achter gekomen toen ze echt een stuk jonger was (10/12weken). Ik moest haar toen nog wiegen, ze moest toevallig tegelijk met haar broer naar bed en ik was alleen thuis. Dus ik dacht ik leg haar in bed, doe dan haar broer in bed en dan ga ik terug naar haar om te wiegen. Toen ik haar broer in bed had gelegd (denk 5/10min) ging ik zijn kamer uit en sliep ze 😂. Nu kan ik er wel mee lachen maar ik voelde me ze zo schuldig dat ik haar ‘perongeluk’ had laten uithuilen. Sindsdien kan ze geheel zelfstandig in slaap vallen.

2 jaar geleden

Hoi, ik wil vanacht de cry it out methode toepassen... maar hoe weet ik of zij huilt omdat ze echt honger heeft en niet mijn borst wil als speen? ik vind het echt zo lastig 🥺

2 jaar geleden

Reactie op hope22

Hoi, ik wil vanacht de cry it out methode toepassen... maar hoe weet ik of ...
Ik volg ook even mee met BV is dit echt moeilijk als ze de borsten gebruikt als speen 🥲

2 jaar geleden

Ik snap je wel. Maar eigenlijk moet je proberen kindje zoveel mogelijk “te laten” Wegleggen en weglopen Haar/zijn in eigen energie laten zijn voordat ze slapen. Heb ik ook gemerkt hier bij mn zoontje. Ik zat er te veel bovenop. “Slaap nou, slaap nou” etc Althans zo voelt dat voor mij. Sinds ik het vertrouwen heb dat het okay is en hem alleen laat bij wegleggen vind hij zelf de rust en valt hij in slaap. Sterkte en succes Ik vind dat je het super doet zo hoor :)

2 jaar geleden

Reactie op beertjecolargol

Ik snap je wel. Maar eigenlijk moet je proberen kindje zoveel mogelijk “te ...
Je hebt een punt, inderdaad. Ik gaf mijn dochter zelf precies niet de kans om zelfstandig te leren slapen en van zodra ze gwn al geluidjes maakte dacht ik ik help maar even zodat ze rapper in slaap valt. Nu merk ik echt dat ze in bed zelf zoekt naar haar slaap al lukt het niet altijd. Ik heb me er vaak op betrapt dat ik dan weer naar de baby wil grijpen om haar te helpen uit gewoonte.😆 moet wel zeggen dat die gewoonte ook kwam doordat ze sinds de geboorte continu dag en nacht huilde. 😐

2 jaar geleden

Reactie op Appelbloesem

Hier ook eens ‘per toeval’ achter gekomen toen ze echt een stuk jonger was ...
Ik ben sinds paar dagen bezig om haar wakker in bed te leggen van zodra ze slaap heeft. Ik moest nog even iets voor mijn zoontje doen en toen ik terug naar de kamer ging snurkte ze al. Dan leg ik haar gewoon even op haar buikje omdat ze precies toch beter slaapt. Ze sliep 3 uurtjes rond de middag. Ik hoop dat dit een begin is van doorslapen, je wil echt niet weten hoe we de voorbije maanden hebben afgezien.🥲

2 jaar geleden

Reactie op Jm2023

Wij doen dit al een paar maanden zo eigenlijk. De eerste 5-10 minuten huilt ...
Ik vind 10 minuten best heel lang, of het lijkt voor mij heel lang. Ik blijf het echt zielig vinden. Ik vind wel dat ze de eerste dag (paar dagen terug) heel hysterisch huilde tot ze in slaap viel, maar wordt met de dag minder. Hooguit 3-4 minuutjes gehuil met een stopje tussen en af en toe huilt ze terug voor een paar minuten en valt ze in slaap. Vind je dat je zoontje het al gewoon is ondertussen of huilt hij nog als hij slaapt? Aangezien je toch al maanden bezig bent op deze manier?

2 jaar geleden

Reactie op Lilim89

Ik ben ook tegen het onnodig laten huilen van een baby, maar toen ik hoorde ...
Ik kreeg de klik om dit toe te passen doordat het wiegen haar tegenwoordig ook niet kalmeerde. Ze overstrekt haar soms en wilt niet eens in mijn armen liggen. Dus ik dacht nu is het genoeg geweest ik leg haar weg en wacht af. Ik heb ook gemerkt dat ze beter en dieper slaapt dan dat ik haar in slaap wieg en wegleg. Heel raar! Mijn zoontje was geen moeilijke slaper maar ik wiegde hem wel altijd in slaap en sliep gewoon door. Tot hij eens bij mn ouders logeerde en blijkbaar kon hij zelfstandig slapen. Ze is 1 keer hysterisch geweest waardoor ik haar opnam kalmeerde en wakker terug heb weggelegd toen viel ze in slaap maar vandaag luktte het echt prima!

2 jaar geleden

Reactie op hope22

mijn dochter slaapt echt zo slecht! nooit een nacht doorgeslapen en sinds e ...
Hoe zijn haar slaapjes overdag? Ik probeer nu de focus te leggen op de dutjes overdag want dat heeft invloed op de nachtslaap ook. Gaan de voedingen goed? Heeft ze reflux of allergieën dus medisch iets aan de hand of alles uitgesloten? Als de bovenstaande puntjes inorde zijn zou ik toch proberen de dutjes overdag aan te pakken en snachts te blijven proberen. Het is voor ons heel lastig om een baby huilend te laten liggen maar zet de timer aan vanaf je haar weglegd en probeer echt 5 minuten aan te houden. Da motiveerde mij om haar toch ni direct op te pakken en toe te geven

2 jaar geleden

Ik vind 10 minuten best heel lang, of het lijkt voor mij heel lang. Ik blij ...
Ik troost hem vaak weer tussen de 5-10 minuten dus vaak al na 5 minuten en meestal is het daarna meteen goed en slaapt hij. Het is ook zielig, maar ik weet ondertussen dat als ik zijn kamer in blijf lopen hij veel langer door blijft huilen. Inmiddels slaapt hij steeds vaker meteen zodra ik hem in bed leg. Af en toe zitten er nog slaapjes tussen dat hij blijft huilen, dan troosten we hem gewoon wat vaker.