15 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar... Ben ondertussen ook al 4/5 keer doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm minder leven. Ctg was elke keer gewoon goed. Gisteren nog een 'snelle' groeiecho in het ziekenhuis gehad en ook die was goed. Mar dit hoeft van mij niet nog 7 weken zo door te gaan 😅

3 jaar geleden

Reactie op Grietjez94

Herkenbaar... Ben ondertussen ook al 4/5 keer doorgestuurd naar het ziekenh ...
Heb nu een week lang elke dag een ctg inclusief de weekenden maar om dit inderdaad nog 7 weken lang vol te houden ...

3 jaar geleden

Reactie op Kever

Heb nu een week lang elke dag een ctg inclusief de weekenden maar om dit in ...
Het is natuurlijk wel goed dat ze je zo in de gaten houden en dat alles tot zover goed lijkt. Laten we hopen dat we niet meer te lang op onze kleintjes hoeven te wachten 😊

3 jaar geleden

Al 2 maanden elke dag 7 dagen in de week ctgs weet er alles van 35 weken nu hier

3 jaar geleden

Hoeveel weken ben je nu?? Ik heb een stuiterbal in mijn buik die groeit maar sinds afgelopen week zijn de bewegingen toch anders geworden. Meer schuiven en ook wel wat minder dan voorheen. Ik ben nu 37 wkn en hij is goed ingedaald. En van mijn 1e zoontje herken ik dit ook wel. Rond deze tijd werd het wat minder. Ook omdat ze meer slapen en minder ruimte hebben. Zou me geen zorgen maken als de gyn dat ook aangeeft. Maar wel alert blijven natuurlijk. Succes!

3 jaar geleden

Had ik 1.5 week geleden ook. Bleek ik ineens een zwembad aan. VRuchtwater te hebben dus alles veel minder te voelen. Had om de dag ctg. Je kunt thuis monitoring aanvragen dan komen ze thuis scheelt een hoop gestress en gesjouw heen en weer.

3 jaar geleden

Ben zelf 33+2 vandaag, en we liggen er weer. Vind het fijn dat de controle er is, het kost alleen heel erg veel energie om elke keer weer naar het ziekenhuis te moeten. Kan zelf niet refereren naar mijn vorige zwangerschap omdat ik toen ook om de haverklap aan de ctg heb gelegen vanwege minder leven, wellicht heb ik gewoon hele rustige kinderen .. wel vreemd want in het begin leek mijn buik wel een stuiterbal en sinds dinsdag is dat ineens niet meer. Woensdag komt er als het goed is een plan de campagne, maar hoop eigenlijk dat alles weer normaal wordt

3 jaar geleden

Hey! Ik ben 1,5 week inmiddels dagelijks aan de ctg scan. Ik zeg alleen 1 ding als het voor jou gevoel niet goed aanvoelt dan klopt er ook iets niet. Mijn moeder gevoel had het goed er werd telkens gezegd het is normaal en oke terwijl het in mijn hoofd niet klopte. En vandaag zijn er ineens wel alarmsignalen af gegaan waardoor ze me morgen inleiden en meteen een ballon hebben geplaatst. Een ctg-scan van 40 minuten wilt namelijk ook niet veel zeggen

3 jaar geleden

Hey! Ik ben 1,5 week inmiddels dagelijks aan de ctg scan. Ik zeg alleen 1 d ...
Wellicht dat ik dan toch moet aandringen ofzo op een nader onderzoek ipv alleen ctg .. voel mezelf al een paar dagen ook heel slecht steeds misselijk, bloeddruk is goed, suikers zijn goed..

3 jaar geleden

Reactie op Kever

Wellicht dat ik dan toch moet aandringen ofzo op een nader onderzoek ipv al ...
Bespreek het ook met je verloskundige, mijn verloskundige heeft mij zelf gebeld met ik merk dat er meerdere alarm signalen zijn. Zij heeft contact opgenomen met het ziekenhuis en ineens kwamen er meerdere artsen met inderdaad er zijn meerdere alarmsignalen dus we leiden je in. Als er een afbuigende groeiachterstand is, is dit zeker niet iets goeds en dit werd mij ook verteld. Het werd zelfs genormaliseerd waardoor ik twijfelde aan me zelf en inleiden wilde uitstellen. Sommige verloskundige in het ziekenhuis spreken dingen uit alsof bepaalde factoren normaal zijn maar spreek je ongerustheid uit dat helpt 😊

3 jaar geleden

Hier ook om de haverklap aan ctg om minder leven en zorgen. Zelf veel onverklaarbare klachten als in misselijk, duizelig, hoofdpijn, pijn tussen schouderbladen. Nu is mn hartslag ook ineens in rust gestegen naar over de 140. Bloeddruk is prima laag en zwangerschapsvergifitiging uitgesloten. Wel ijzertekort. Hartslag van de baby blijft ook constant tussen de 160&180 of hoger. Merk dat ik me erg zorgen maak, heb ook een naar gevoel erover. Maar elke keer wordt gezegd dat alles oké is. Woensdag weer ctg, benieuwd wat er dan uit komt….

3 jaar geleden

Reactie op peanut1713

Hier ook om de haverklap aan ctg om minder leven en zorgen. Zelf veel onver ...
Je hartslag kan verbeteren als je ijzer omhoog gaat, vraag dit na ik heb na maanden modderen een ijzer infuus gehad en scheelde heel veel. Daarvoor 2x ambu gehad hartslag 220 en daalde niet. Dus vraag erom geeft je miss rust

3 jaar geleden

Reactie op peanut1713

Hier ook om de haverklap aan ctg om minder leven en zorgen. Zelf veel onver ...
Ik heb hetzelfde ! Mijn hartslag in rust is 140+ die van de baby schommelt steeds tussen de 160 en 180, en het ctg apparaat vandaag kreeg steeds alarm met de melding coïncidentie, heb gevraagd wat het betekende, en ze vertelde me dat de baby gewoon ontzettend druk was. Heb mijn zorgen geuit en ben zo naar huis gestuurd door een verloskundige? Gynaecoloog? Geen idee wat deze voor functie heeft op de afdeling, moest namelijk afwachten tot de echo woensdag 😪 vind woensdag erg lang duren .. ondanks dat het over 2 dagen al is. Morgen trouwens weer een ctg

3 jaar geleden

Reactie op Kever

Ik heb hetzelfde ! Mijn hartslag in rust is 140+ die van de baby schommelt ...
Ik heb hetzelfde hoor. Zelf hele vage klachten en echt heel beroerd ervan. Al de derde ctg dat de baby zo’n hoge hartslag heeft en elke keer weggestuurd met dat het prima is. Mn onderbuik zegt dat er iets aan de hand is met mij of de baby, maar ja leg je vinger er maar eens op 😅

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde als jij op dit moment, ben nu 37+3 en ben met 35 weken doorverwezen naar het ziekenhuis voor ook minder leven voelen en een groei achterstand, ik moet nu ook elke week naar het ziekenhuis. Blijkbaar heb ik een verouderde placenta. Ik voel mijn baby ook weinig maar op de ctg is inderdaad ook alles goed. Heb morgen weer een afspraak om de groei bij te houden.