7 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb blijkbaar een op mijn eileider. Wel véél kleiner dan de jouwe. (1,5 à 2 cm?) Ze maakten zich hier totaal niet druk om en buiten een korte vaststelling hebben we het er niet meer over gehad.. Denk dat het bij jou vooral door de grootte is, nee?

3 jaar geleden

Ja precies, ze willen het bijhouden om te zien of het niet groeit en of het eventueel wegzakt. Maar ik denk niet dat er kans is dat het wegzakt aangezien ik er al mee rondloop sinds mei. Echter heb ik maar sinds 2 weken dat ik het voel.

3 jaar geleden

Ja ik had er eentje in het begin van de zwangerschap op m’n eierstok. Inmiddels is hij verdwenen!

3 jaar geleden

Ik heb een paar jaar geleden 2 cystes gehad, aan beide kanten op mijn eierstokken. Die waren ook zo groot en bleven groeien tot dat ze operatief eruit zijn gehaald (11 cm doorsnede en 8bij5cm doorsnede). Ik ben er toen per toeval achter gekomen en had er ook geen last van. Bij mijn eerste controle bij de vk bevestigde zij dat ik er ook wederom weer een zou hebben. Gezien ik hier verder geen "last" van heb hoef ik niet verder op controle. Ik denk dus dat dit niet iets is om me zorgen om te maken? Ik zou overigens nu ook het risico niet durven lopen weer zo een ok te ondergaan.

3 jaar geleden

Reactie op marieke_2022

Ja ik had er eentje in het begin van de zwangerschap op m’n eierstok. Inmid ...
Oh wow! Wist niet dat dat kon.. misschien later bij mij ook het geval? Wie weet!

3 jaar geleden

Reactie op JessicaPS

Ik heb een paar jaar geleden 2 cystes gehad, aan beide kanten op mijn eiers ...
Ja dat lijkt me niet een kleine ingreep die je zomaar laat doen. Ik ondervind ook geen klachten dus laat ik het idd voor wat het is. Hopen dat het niet groeit ):

3 jaar geleden

Reactie op Narges2022

Oh wow! Wist niet dat dat kon.. misschien later bij mij ook het geval? Wie ...
Ze zijn vaak hormonaal dus logisch dat ze weer verdwijnen. Mijne was 5x5cm.. de verloskundige zei dat ze onder de 10cm er sowieso niks aan kunnen doen. Weghalen zorgt vaak weer ervoor dat het terugkomt.