18 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou hem meenemen, draagzak/ buggy mee en ze kijken hun ogen uit!

2 jaar geleden

Wij gaan toevallig zaterdag met ons zoontje van 5.5 maand naar de efteling veel positieve verhalen over gehoord. Neem wel een slot mee voor je kinderwagen 😅 in veel kunnen ze gewoon mee in wij zelf nemen kinderwagen mee en in attracties en wachtrijen nemen we de draagzak

2 jaar geleden

Wij zijn pas met de baby ook naar de Efteling geweest, en wij doen als we weer naar pretpark gaan sws wel een oppas regelen. Ze dronk ontzettend slecht in die drukte (bv). Savonds was ze oververmoeid of overprikkeld. En snachts de voedingen inhalen. En het beperkt je zelf ook om in de attracties te gaan. Dat vind ik misschien nog de minst ergste reden. Maar het is ook niet leuk om om de beurt soms 60 min te moeten “wachten”

2 jaar geleden

Wij zijn onlangs nog geweest met de baby. Hij vond het wel heerlijk heel de dag rondgereden worden. Bij sommige attracties heb je een mogelijkheid voor Babyswitch. Op de website kun je uitleg vinden. Deze dagen is het vaak niet heel druk in de Efteling en er zijn genoeg rustige plekjes bijv. Sprookjesbos bij de Zes Zwanen. Veel plezier!

2 jaar geleden

Wij zijn er een paar weken geleden geweest, toen het zo heet was, met onze dochter van 4 maanden. We hebben in de ochtend de attractie gedaan (kinder carnaval) en smiddags wat rustiger dingen zoals sprookjesbos. Ze lag gewoon in de kinderwagen, soms zelfs een dutje gedaan. En in de auto ook. We planden het ook expres zo, zodat ze in de auto kon slapen (uur rijden). Bij ons was het dus helemaal prima en leuk, maar gewoon doen wat voor jullie goed voelt. O ja! Wij hadden oma mee. Ideaal want zo konden wij in 2 achtbanen en bleef zij even bij de baby.

2 jaar geleden

Ik ga meerdere malen per maand naar de efteling, voor het eerst met 3 weken oud. Ik doe hem lekker in de wagen en daar slaapt hij heerlijk in. Of ik doe hem in de draagzak, slaapt hij ook lekker. In bepaalde attracties mag hij mee. Zoals droomvlucht. In de carnaval festival geef ik hem gehoorbescherming op. Hij vond het de laatste keer al waanzinnig leuk. Moest lachen en keek zijn ogen uit.

2 jaar geleden

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wij willen binnenkort ook gaan. Efteling heeft ook de babyswitch optie. Dan hoef je geen 2 keer in de rij te staan als jullie wel samen met jullie zoontje in een attractie willen gaan. https://www.efteling.com/nl/park/informatie/babyswitch Vraagje voor de dames die wel al zijn geweest: neem je de baby in bijvoorbeeld carnaval festival mee in de draagzak? Of op schoot?

2 jaar geleden

Reactie op Elvira-y

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wij willen binnenkort ook gaan. ...
In de draagzak!

2 jaar geleden

Ik denk dat het heel erg per kindje verschilt of je dit wel of niet moet doen. Ik zou mijn zoon zelf niet meenemen, omdat hij na de slaapregressie niet makkelijk buitenshuis in slaap komt. De wandelwagenbak is te krap geworden en hij slaapt alleen nog maar op zijn buik. Hij is gevoelig voor prikkels, veel te nieuwsgierig. Dus ik zou een oververmoeid kind 's avonds dan in bed leggen, waarbij het in slaap komen dan een drama is. Je kent je eigen kindje het beste. Als hij flexibel is in slapen buitenshuis, kan het denk ik wel prima.

2 jaar geleden

Wij zijn 1.5 week geleden geweest met onze dochter van 5 maanden. Overdag ging het heel goed, maar 's avonds in de auto was ze erg overprikkeld en zondag en maandag merkte je het ook nog wel. Toch wel veel prikkels voor zo'n kleintje, maar ook erg leuk zo'n dag!!

2 jaar geleden

Reactie op iljaaaax

Wij zijn pas met de baby ook naar de Efteling geweest, en wij doen als we w ...
Wij zijn ook al een paar keer geweest, voedden deed ik in de kolfruimtes.. daar heeft efteling er 3 van 😀

2 jaar geleden

Reactie op Pingeltje

Wij zijn ook al een paar keer geweest, voedden deed ik in de kolfruimtes.. ...
Ohh haha dan heb ik me niet goed ingelezen

2 jaar geleden

Wij komen er minstens 1 keer per week. Nog nooit problemen gehad.

2 jaar geleden

Wij gaan ook wel redelijk vaak(abbonement) nog nooit problemen gehad. Soms is t wat lastig wie gaat waarin. Want die van 2 mag wel in bepaalde dingen maar andere ouder moet dan bij de baby blijven

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. We gaan het morgen gewoon proberen 😊

2 jaar geleden

Reactie op maddyyyy

Wij zijn er een paar weken geleden geweest, toen het zo heet was, met onze ...
Dat is wel een goed idee om het sprookjesbos voor de middag te bewaren. Bedankt voor de tip!

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik ga meerdere malen per maand naar de efteling, voor het eerst met 3 weken ...
Doe je de gehoorbescherming tegen het geluid of eventuele overprikkeling?

2 jaar geleden

Reactie op Bluebell14

Doe je de gehoorbescherming tegen het geluid of eventuele overprikkeling?
Ik vind de carnaval festival met tijden behoorlijk hard. Maar geloof niet dat hij er meteen gehoorschade van krijgt, maar vind het gewoon te hard voor zo'n kleintje.. dus eigenlijk te veel prikkels