30 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft 2 namen en voor die nu onderweg is hebben we zowel voor een meisje als voor een jongen weer 2 namen.

3 jaar geleden

Mijn man heeft 3 namen terwijl hij niet gedoopt is en ik maar 1 en ben wel gedoopt. Denk dat je vooral moet doen wat je zelf mooi vind. Ik wil zelf 2 namen geven, maar twijfel bij de doopnaam nog tussen vernoemen naar familie of een mooie Bijbelse naam kiezen. Gelukkig hebben we nog een tijdje om na te denken.

3 jaar geleden

Haihai! Ik ben zelf niet christelijk, maar mijn vriend is katholiek opgevoed. Uit traditie wilt hij onze kleine laten dopen (wat ik helemaal prima vind) en dus doopnamen geven. We zullen tot het einde moeten wachten tot we het geslacht weten, maar willen de naam naar familie laten vernoemen. Als we een meisje krijgen, zal ze vernoemd worden naar mij en mijn moeder en mijn schoonmoeder. Bij een jongen vernoemen we hem naar mijn vader, mn vriend en schoonvader. Uiteindelijk dus 3 namen, waarbij de voornaam eerst komt en de 2 doopnamen er achteraan. :)

3 jaar geleden

Reactie op Perzik

Haihai! Ik ben zelf niet christelijk, maar mijn vriend is katholiek opgevoe ...
Zelf heb ik overigens ook 2 namen naast mijn roepnaam, ondanks dat ik niet gedoopt ben

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook vernoemd naar z’n beide opa’s en heeft dus ook drie namen. Nu zouden we dat in het geval van een meisje graag willen alleen dan beide oma’s plus roepnaam en bij een jongen komen we ook weer uit op drie namen. Denk dat je gewoon moet doen wat voor jezelf goed voelt!

3 jaar geleden

Mijn zoontje is vernoemd naar zijn opa. En heeft 2 namen; Arie Noud en als roep naar Arnoud. Voor nu weten we nog niet. Maar doen waar jullie je goed bij voelen !

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb als tweede naam de 2e naam van mijn peettante en vind het mooi om ons kindje ook twee namen te geven. Namelijk de tweede naam van mijn man evt aangepast als het een meisje is. We moeten het alleen nog eens worden over de juiste combinatie. Als jullie gevoel uitgaat naar drie namen dan moeten jullie dat zeker doen.

3 jaar geleden

Ik heb onze eerste dochter naar mijn oma vernoemd met haar tweede naam: oma Dinie —> Nadine als tweede naam. Nu in verwachting van de tweede en daarbij weet ik het nog niet. Ik wilde écht m’n oma vernoemen omdat die een jaar voor de geboorte van onze dochter overleden is.

3 jaar geleden

Ik wil ook een tweede naam voor ons kindje maar ik vraag me af of je deze dan ook op de doopkaartjes vermeld 🤔😅

3 jaar geleden

Reactie op Lilytje

Ik wil ook een tweede naam voor ons kindje maar ik vraag me af of je deze d ...
Uiteraard, anders geef je ze toch voor niets een tweede naam? Vaak wordt de doopnaam in het groot gezet en daaronder: we noemen hem/haar ……

3 jaar geleden

Zelf heb ik ook 3 namen en voel mij niet super chique haha. Het is natuurlijk wel een enorme eer om een kindje naar je vernoemd te krijgen. Wij willen ons kindje ook laten dopen en vernoemen het kindje naar mijn moeder en zus als het een meisje is, een jongetje vernoemen wij naar mijn opa en man’s beste vriend. Wij hebben verder weinig tot geen contact met de familie van mijn man maar hij heeft een fantastische relatie met mijn familie💕

3 jaar geleden

Mijn partner en ik waren er al snel uit dat we de kleine willen vernoemen na alle 2 vaders of naar onze moeders. Nu zijn we nog druk opzoek naar een roepnaam voor een jonge . Meisje zijn we al uit. Succes met het zoeken naar de naam

3 jaar geleden

Uiteraard, anders geef je ze toch voor niets een tweede naam? Vaak wordt de ...
Ja we gingen de volledige naam aangeven bij de gemeente maar eventueel enkel voor en achternaam op de doopkaartjes

3 jaar geleden

Mijn zoontje heet Levi Dirk ;) eerste naam is hetzelfde als zijn roepnaam (wel zo handig voor zijn paspoort) en tweede naam is vernoemd naar mijn schoonvader. Deze keer hebben we het er nog niet over gehad ;)

3 jaar geleden

Reactie op Lilytje

Ja we gingen de volledige naam aangeven bij de gemeente maar eventueel enke ...
Lijkt me dat je goed hebt nagedacht over een tweede naam en dat je die ook graag wilt delen met de mensen dicht om je heen?

3 jaar geleden

3 namen is zeker niet teveel! Mijn voorletters zijn E M E J en dan de A van mijn achternaam. Ook christelijk opgevoed! Mijn kinderen wil ik ook 3 namen geven naast hun voornaam.

3 jaar geleden

Lijkt me dat je goed hebt nagedacht over een tweede naam en dat je die ook ...
Ja indien we een zoontje hebben zou hij als tweede naam de naam mijn schoonvader krijgen maar aangezien mijn schoonmoeder al jaloers is dat hij ook peter wordt wil ik geen onnodige drama door de tweede naam 😥 de genderreveals moeten we al apart doen door de nodige familiedrama

3 jaar geleden

Reactie op Lilytje

Ja indien we een zoontje hebben zou hij als tweede naam de naam mijn schoon ...
Oh jeetje ja wat een gedoe. Maar dan alsnog denk ik: zullen ze daar niet vroeg of laat achterkomen? Eerlijkheid duurt het langst lijkt me, zeker met een naam die zoveel over je kindje zegt.

3 jaar geleden

Oh jeetje ja wat een gedoe. Maar dan alsnog denk ik: zullen ze daar niet vr ...
Ja daar heb je gelijk in maar de uitbarsting over het peterschap door mijn schoonmoeder is nog niet verteerd 😬 heel vervelend om op de toppen van je tenen te moeten lopen door familieruzies.

3 jaar geleden

Mijn man heeft 4 namen en ik 3, we zijn ook niet super chique en ik heb het eigenlijk nooit echt als teveel gezien 😅 ons kindje zal (zowel jongen als meisje) ook 4 namen krijgen. Je hoort het tegenwoordig minder, maar ik denk niet dat er vreemd van word opgekeken 🤷‍♀️