20 Reacties
3 jaar geleden
6 maanden na bevalling wordt die tijd sowieso doorbetaald, maar volgens mij is die tijd wel echt bedoeld om te kolven/live te voeden en heb je er anders geen recht op.
3 jaar geleden
Reactie op Lysha
Dit bericht is verwijderd
Ik bedoelde die 1/4 deel van je werktijd blijkbaar ;)
3 jaar geleden
Reactie op Kleine Captein
Ik bedoelde die 1/4 deel van je werktijd blijkbaar ;)
Volgens de website van rijksoverheid heb je recht op extra pauzes tijdens het zwanger zijn maar staat er niet bij of dit doorbetaald wordt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap#:~:text=Tijdens%20uw%20zwangerschap%20en%20tot,met%20bed%20of%20rustbank)%3B
3 jaar geleden
Reactie op Momeve
Zijn er veel dames die hier al gebruik van maken trouwens? Hoe heb je dit a ...
Nee, ik werk op een kdv en dat gaat echt niet lukken. Als het werken niet gaat meld ik me ziek en gaat een extra pauze echt niet helpen. Zelf zit ik nu in de ziektewet en ben weer aan het opbouwen, maar als het lukt ga ik weer volledig werken. Een uurtje extra pauze zal het verschil niet maken hier.
3 jaar geleden
Ik heb dit ook aangekaart bij onze HR afdeling, hoor er hopelijk deze week meer van
3 jaar geleden
Ik heb dat overlegd met het team waar ik mee samenwerk, gevraagd of het acceptabel is als ik later op de dag nog even een kwartiertje pauze neem om rustig te zitten en iets te eten. Het is goed zolang ik dat in overleg doe. Vooral bespreekbaar maken. Het word inderdaad doorbetaald volgens mn hr
3 jaar geleden
Reactie op iettt
Wat zouden jullie doen als je werkgever zegt dat je dat maar van je snipper ...
Niet mee akkoord gaan! Dit is gewoon een van de rechten die je in Nederland hebt als zwangere en dat zou je zeker niet zelf voor op hoeven draaien. Probeer het gesprek nog eens aan te gaan (afhankelijk van wat voor je bedrijf je werk misschien de HR afdeling of bedrijfsarts inschakelen) en laat zien op de website van Rijksoverheid wat de voorwaarden zijn voor de extra pauze. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op Isa-lee
Niet mee akkoord gaan! Dit is gewoon een van de rechten die je in Nederland ...
Ik werk in een heel klein bedrijfje, kapsalon. Zo lastig om voor je eigen rechten op te komen als je zo nauw met elkaar samen werkt! Zakelijk veel ellende gehad met personeel dus snap de onmacht heel goed. Bedrijfsleidster had er wel begrip voor maar hoorde ze praatten over de extra pauzes die ik vroeg, en hoorde toen het antwoord van de bazin. Dus nu maar goed voorbereiden voor komende dinsdag, dan zal ik het wel echt te horen krijgen
3 jaar geleden
Reactie op iettt
Ik werk in een heel klein bedrijfje, kapsalon. Zo lastig om voor je eigen r ...
Ah ja dat is lastig inderdaad! Bij een groot bedrijf is het een stuk gemakkelijker om “hard” te zijn dan als je zo’n klein team hebt en nauw samenwerkt. Zorg dat het echter niet ten koste gaat van jou en jouw gezondheid, want dat is prioriteit nummer 1!
3 jaar geleden
Reactie op Isa-lee
Ah ja dat is lastig inderdaad! Bij een groot bedrijf is het een stuk gemakk ...
Klopt. Heel ingewikkeld!
Het gaat gelukkig al 29 weken heel goed, ondanks het vele staan in mijn vak. Dankzij de fysio moet ik wel zeggen. Ik hoop dat de laatste 5 weken nog gezellig blijven 😆🙈