7 Reacties
3 maanden geleden
Wij hebben deze fase net gehad!
De laatste twee weken gaat hij weer zonder tranen!
Dus ik snap helemaal hoe je je voelt maar het wordt straks echt beter!
Hier scheelt het heel veel dat hij nu zijn knuffeltje mee mag nemen en we heel vaak zeggen dat wij hem altijd weer komen halen verder hebben we echt niets anders gedaan
3 maanden geleden
Heel herkenbaar. Ik ben zelf de vader in deze zelfde situatie. Onze dochter was altijd thuis, ging enkel op zondag naar de kerkoppas. Dat ging altijd goed. Maar sinds ze naar de peuterspeelzaal gaat 2 ochtenden is het vreselijk drama. Slaapt slecht, giga verlatingsangst, wordt snachts wakker en wil de andere ouder bijvoorbeeld die niet naar haar toe gekomen is.
Zodra ze de signalen oppakt dat ze naar school gaat begint ze al te huilen. Het is echt wel heel zielig. En bij het wegbrengen moet ik haar ook echt in de jufs handen duwen want ze laat me niet los.
Dus dat klinkt heel erg hetzelfde als bij jou en je kind.
Maarrr, je moet het ook even proberen vanuit een ander perspectief zien. Dit is de leeftijd dat de kids het moeilijk vinden om afscheid te nemen, dat ze gaan realiseren wat missen is enz enz.
Dus voor je kind is deze nieuwe stap met meer afscheid moeilijk vind is dus heel logisch en geeft aan dat het gewoon veel waarde hecht aan lekker dicht bij je zijn. Dus zie dat als iets positiefs.
Het wegbrengen is iets wat wij bewust hebben gepland dat ik dat als vader doe. Ik ben beter in die emoties soort van naast me neerleggen en rust en duidelijkheid geven tijdens het afscheid. Dat is namelijk iets wat heel belangrijk is. Geef je kind het vertrouwen dat ze dit zelf kunnen overwinnen, wees duidelijk als dat lukt door alle emoties heen van haar maar ook die van jou. Ik zeg bijvoorbeeld tegen haar, jij kan dit, ik weet dat je het moeilijk vindt, maar jij kunt dit zelf meisje. En dan zeg ik, ik kom je straks weer ophalen, veel plezier! En dan direct weglopen. Hoe langer of twijfelachtiger het afscheid zal duren, hoe moeilijker het wordt voor je kind.
Ik hoop dat je hier iets mee kan. Deze periode kan even duren, maar gaat vanzelf over. En wij krijgen altijd te horen dat zodra wij uit beeld zijn, ons meisje alweer stil is :)
3 maanden geleden
Inmiddels is het bij ons over. Ze rent het liefst zsm naar binnen zonder afscheid te nemen😂
Verlatingsangst is ook wat minder, nog wel veel onrust snachts.
Hoop dat het bij jou inmiddels ook wat beter gaat!
2 maanden geleden
Reactie op BigProudDaddy
Inmiddels is het bij ons over. Ze rent het liefst zsm naar binnen zonder af ...
Helaas nog altijd veel huilen 😢
Er komt binnenkort ook een zusje aan, dus het zijn natuurlijk ontzettend veel veranderingen.
Ik wil het nog wel even de tijd geven, maar als hij met zoveel verdriet blijft gaan, denk ik toch dat het niets voor hem is..
MOD
2 maanden geleden
Reactie op IngeV1994
Helaas nog altijd veel huilen 😢
Er komt binnenkort ook een zusje aan, dus ...
Mijn oudste was ook heel moeilijk met wegbrengen vanaf einde zwangerschap. Pas toen zijn broertje ook naar de opvang ging was het plots over. Geen idee of dat bij jullie net zo is maar kan zeker verband hebben met elkaar 🙈
Succes! Hoe snel is het huilen over nadat je weg bent? Want meestal is dat heel snel weer klaar als je weg bent (wellicht is dat nog een troost)