9 Reacties

4 weken geleden

Bij ons is dit ook al lange tijd een probleem. Wij laten hem nu een washandje voor zijn ogen houden tijdens het haren wassen en dan vindt hij het meestal wel oke. Maar het blijft vaak een opgave om hem in dat bad te krijgen. De douche lukt hier al helemaal niet 馃槀

3 weken geleden

Reactie op JKeNH

Bij ons is dit ook al lange tijd een probleem. Wij laten hem nu een washand ...
Toch ergens fijn om te horen dat wij niet de enige zijn met dit probleem 馃槄. Goeie tip van het washandje, ik ga het de volgende keer proberen! 馃

3 weken geleden

Reactie op LinnieT

Toch ergens fijn om te horen dat wij niet de enige zijn met dit probleem 馃槄 ...
Succes! 馃槉

3 weken geleden

Het scheelt hier dat ze een broer heeft die het voorbeeld kan geven. We proberen ze altijd op een positieve manier te overtuigen om hun hoofd achterover te houden. Vervolgens plaats ik mn hand op haar voorhoofd net voor de haargrens om het water soort van weg te houden mocht het er toch overheen komen. Op die manier doet onze dochter het eigenlijk best wel heel goed. Maar als je eenmaal op het punt bent dat het angst/huilen oproept als je erover praat heb je denk ik een situatie die best lastig is. Misschien proberen een keer voor te doen door zelf bijvoorbeeld je partner te haar uit te spoelen. Klinkt miss gek, maar als je dat een beetje grappig aanpakt kan dat miss best goed uitpakken. Succes in ieder geval!

3 weken geleden

Hier ook een ramp. We zijn vergeten hem "watervrij" te maken als baby, met de nieuwe baby pakken we het anders aan 馃槄 door elke keer in bad wel water in het gezicht te doen. We oefenen in het zwembad en laatst ook waren we samen in de douche, mocht ie mij in mn gezicht nat maken met de douchekop en laat ik zien dat ik het leuk vind,en hoe ik ermee omga. Zo mocht ik hem ook een beetje nat maken en langzaam komen we er wel. Probeer er zo een spelletje van te maken.

3 weken geleden

Hier is douchen en badderen al 2.5 jaar ellende zodra er water over haar hoofd komt. Het haren wassen gebeurd gillend en schreeuwend en in die jaren hebben we zo ongeveer alles geprobeerd. Nu dealen we er maar gewoon mee dat het elke week een keertje 10 minuten ellende is. Dus sorry geen tips, wel herkenning helaas.

3 weken geleden

Jaa hier ook al ruim een jaar denk ik. Ze wil absoluut niet douchen, dan krijst ze de boel bij elkaar. In bad gaan wil ze wel maar die hebben we niet dus gaat ze al 2,5 jaar in het baby badje. 馃槀 Wat nu dus een beetje werkt is haar uitleggen dat als ze omhoog kijkt er geen water in haar ogen komt. Mega veel complimenten geven en daarbij zeggen: zie je al je goed omhoog kijkt komt er geen water in je ogen. Maar dan 9 van de 10 keer is het nog brullen want ze doet altijd haar hoofd te snel terug. En nadat ik het grondig heb uitgespoeld mag ze met de grote walvis (het gietding waar ik haar haren mee uitspoel is een walvis) spelen en dan gooit ze dus gewoon zelf water over haar hoofd en in haar gezicht.馃馃敨 schiet mij maar lek. Als ik het doe gaat ze gillen. En wat we ook weleens spelen is dat ze een zeemeermin is en dan gaat ze helemaal met haar hoofd in het water op haar rug liggen (gezicht steekt dan uit) en dan giet ik er gauw nog wat water over en is het ook uit gespoeld. Of gewoon compleet het woord uitspoelen negeren en een verhaal vertellen. Iets met een grote walvis die door de woeste zee zwemt en haar nat gooit en hoe gekker ik doe hoe harder ze moet lachen en dan ineens gooit die walvis zo een bak water over der kop. En dan vergeet ze dat ze eigenlijk drama daar om wil maken. Ik moet zeggen dat het steeds een beetje beter gaat. Maar ik gok dat het al bijna een jaar drama is. Alles is een fase 馃槆

3 weken geleden

Reactie op Tmlk

Jaa hier ook al ruim een jaar denk ik. Ze wil absoluut niet douchen, dan kr ...
Hahahaha ik heb wel even kostelijk moeten lachen om je verhaal. Heerlijk hoe je als ouder soms veranderd in een soort complete cabaretier 馃ぃ

2 weken geleden

Reactie op Prax

Hier ook een ramp. We zijn vergeten hem "watervrij" te maken als baby, met ...
Zo doen wij het ook. Mijn man gaat met onze dochter in bad en zij mag dan eerst zijn haren wassen en uitspoelen, en erna doet hij het bij haar. Het is af en toe nog jammeren, maar meestal lukt het zo wel om haar haren te wassen 馃槃