19 Reacties
3 jaar geleden
Heel herkenbaar ik heb er ook last van maar denk dat het bij mij komt doordat mijn schoonzus en miskraam heeft gehad afgelopen mei.
Gelukkig voel ik de kleine af en toe dus dat is weer een opluchting en heel fijn gevoel.
Ben nu 14 week maar dit is mijn 2e zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap had ik hier helemaal geen last van
3 jaar geleden
Reactie op Rosano
Heel herkenbaar ik heb er ook last van maar denk dat het bij mij komt doord ...
Dankje voor je reactie! Heel onlogisch vind ik het ook niet, want het is echt een enorme angst van mij en weet dat ik gevoelig ben aam het voeden van m'n dromen met mijn angsten.
Ik hoop dat ik onze uk ook snel voel en dat dat me wat rust kan brengen (ben nu 11w+3)
3 jaar geleden
Heel herkenbaar, heb helaas ook vaker zulke dromen gehad. Voor mij is het ook een enorme angst geweest, omdat vanaf het begin mij al is verteld dat de eerste weken de kans op een miskraam nog groter bij mij zou zijn.
Ik ben nu bijna 13 weken en op elke echo word ik gelukkig weer gerustgesteld
3 jaar geleden
Ook hier heel herkenbaar. Was door een eerdere mk ook heel angstig, soms nog steeds een beetje. Was dan vaak de hele dag na zo'n droom weer van slag en onrustig. Maar het vertrouwen groeit iedere goede echo weer een beetje extra. Inmiddels 14+5. Wanneer mag je weer voor controle? 🍀
3 jaar geleden
Reactie op lies5678
Heel herkenbaar, heb helaas ook vaker zulke dromen gehad. Voor mij is het o ...
Ben heel erg blij voor jou🫂
3 jaar geleden
Ook hier heel herkenbaar. Was door een eerdere mk ook heel angstig, soms no ...
Leuk om te horen dat de echo's jou rust brengen!
Mijn volgende is 21/10 de 13w echo. Nog even geduld hebben dus
3 jaar geleden
Reactie op Proudboymom
Leuk om te horen dat de echo's jou rust brengen!
Mijn volgende is 21/10 de ...
Ah nog iets meer dan een weekje! Wat je evt ook altijd nog kan doen (heb ik zelf ook een aantal keer gedaan) is zelf een extra echo boeken bij de vk of naar een hartjes spreekuur gaan tussendoor. Betaal je soms voor, meestal rond de 30-40eu. Kan niet in jouw portemonnee kijken, maar mij gaven die momentjes me enorm veel rust. Hoop dat je gauw wat rust en vertrouwen zult vinden 💖
3 jaar geleden
Ik ben nu 15 weken en al een paar keer zulke nachtmerries gehad. Ik wordt er gerust op als ik de plopjes in m'n buik weer voel van de kleine, en het feit dat ik me zelf verder goed voel en er geen alarmsignalen zijn voor gekke dingen.
3 jaar geleden
Jep afgelopen 2 weken nu een paar keer gehad...vannacht nog eentje. Ik ben er de hele dag naar van geweest. Ging het ook nog fout met formulier bij de NIPT test (moest nuchter vroege afspraak, lag lekker vers in het geheugen) kon wel huilen. Gelukkig met hulp van een lieve zuster kunnen prikken uiteindelijk een bakkie gedaan met mijn beste vriendin. Alles er even uitgegooid en daarna met veel gelach fijne afleiding gehad.
3 jaar geleden
Ah nog iets meer dan een weekje! Wat je evt ook altijd nog kan doen (heb ik ...
Wel, heb nu een pretecho geboekt aanstaande dinsdag. Het is maar 3 dagen eerder dan de echo in het ziekenhuis, maar toch😁
3 jaar geleden
Reactie op San Dan
Ik heb dezelfde droom gehad de nacht nadat ik de zwangerschap had aangekond ...
Wauw.. bij mij was het ook exact de dag nadat ik mijn familie op de hoogte had gebracht!
3 jaar geleden
Reactie op San Dan
Oh! Dat zal dan toch te maken hebben met de stress van het al dan niet aank ...
Dankje! Ben blij dat je een goed echo had🤗
3 jaar geleden
Reactie op Nayra1990
Vannacht was hier weer zo’n nacht. 😔 droomde dat de kleine was overleden. ...
Wat naar voor je.. hopelijk heb je het wat uit je hoofd kunnen zetten🫂
3 jaar geleden
Las je topic 2 dagen geleden al en vannacht hetzelfde gedroomd. Komt denk ik ook omdat ik in de zorg werk en heel veel ellende en stilgeboortes ken. Mijn grootste angst is dit kindje verliezen. We hebben 4 jaar zoveel ellende en verdriet meegemaakt, ziekenhuis in en uit. En het voelt te mooi om waar te zijn dat alle 5 de echo’s tot nu toe goed waren.
Ik probeer het maar naast me neer te leggen zolang ik haar dagelijks in mn buik voel (plopjes). Iedere dag zwanger is er 1 dichter bij de bevalling.
Je hoofd kan rare dingen met je doen.
3 jaar geleden
Ik had toen ik net zwanger was dat ook. Alleen in mijn droom kwam er een gek skelet uit me. Toch was ik wel een beetje uit mijn doen.
Niet fijn om te dromen, het zijn "gewoon" je angsten.
3 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Ik had toen ik net zwanger was dat ook. Alleen in mijn droom kwam er een ge ...
Klopt!