15 Reacties

3 jaar geleden
Ik wil ook niet nog meer afval creëeren, dus koop kleertjes via Vinted tweedehands. Daar is super veel keuze! Tip: zoek op de merknaam die je leuk vindt en de maat. Ik heb bijvoorbeeld kleertjes van Play Up!, Dilling en MarMar. Tweedehands scheelt ook nog eens geld. En de meeste kleding is nauwelijks gedragen.

3 jaar geleden
Het beste wat je kan doen is inderdaad tweedehands. vooral de eerste maten is dat echt super makkelijk, die kleertjes zijn nog als nieuw. Nu mn dochter maat 98 heeft is het iets grotere uitdaging maar nog steeds heel haalbaar!
Bamboe is trouwens ook alweer achterhaalt begreep ik laatst 😕 en eco labels zijn vaak greenwashing. Dus heel lastig. Daarom heeft mijn absolute voorkeur tweedehands ☺️

3 jaar geleden
Bamboe blijkt helemaal niet zo milieu bewust te zijn. Had er een artikel over gelezen. Bamboe is heel sterk en kleding zacht...hoeveel chemische processen er wel niet nodig zijn om zachte Bamboe kleren te kopen.. dat is niet milieubewust 🥲
Mijn tip kijk op vinted. Ik ben niet zo heel erg pro 2e hands(sorry😭) maar vinted vind ik echt geweldig!

3 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Bamboe blijkt helemaal niet zo milieu bewust te zijn. Had er een artikel ov ...
Oh dat wist ik niet! Goed dat je het zegt, dan laat ik bamboe links liggen.
Vinted is inderdaad ook een goede tip. Haal daar voor mezelf ook wel eens kleding vandaan. Dit is allemaal zo nieuw voor me dat ik er niet over na had gedacht dat je daar natuurlijk ook voor je baby kan kijken 🙈
Dankjewel!

3 jaar geleden
Ik ben fan van play up, konges skjold, lil' atelier, marmar kopenhagen, dilling, unaduna, Engel natur, Emile et ida en house of Jamie (en dan vergeet ik vast nog wat 😅) deze zijn wel allemaal wat prijziger, dus als je minder uit wil geven (en dubbel milieubewust bezig wil zijn!) Kan je deze merken heel goed op vinted halen 😊

3 jaar geleden
Zeeman nijntje is allemaal 100% eco katoen. Het hoeft dus niet perse duur te zijn. Hema heeft hele goede bamboe rompers. Zijn ook tweedehands op vinted te scoren

3 jaar geleden
Echt eco dan heb je een keurmerk nodig van GOTS! Dus dan ga je al richting Mini Rodini. Zij hebben dat label wel.
Bamboo is juist niet goed. T word uiteindelijk gemaakt met zoveel chemische troep om t toch een materiaal te krijgen om er kleding van te kunnen maken. Dat wil je niet.
Zeeland heeft oeko tex. Dit is wel bio katoen alleen weet je alsnog niet zeker of het later alsnog met chemische stoffen in contact is gekomen
Zoals ik al zei: GOTS is de keurmerk dat biologisch is EN vrij van chemische handelingen

3 jaar geleden
Gots is een goeie ja!! Er zijn ook leuke handmade merkjes die deze stoffen gebruiken bedenk ik me nu.
En bijvoorbeeld deze shop:
https://www.waschbaer.nl/shop/kinderen/baby/babymode
Oja en echt mooi en unisex is the little hedonist. Wel duurder dus die koop ik zelf ook 2ehands 😆 even gecheckt en heeft alle goede labels: https://www.littlehedonist.nl/sustainable-story/
🥰 (Koop ik alleen