5 Reacties

3 jaar geleden

Ik moest deels wel overstappen van borst naar fles. Reden daarvan was gedoe met CB en stress ervan. Mijn zoontje is 12weken en doet het gewoon goed op KV. Bij hem was het zelfs in 1 keer van borst naar fles overstappen, hij wilde ook geen borst meer en ook niet afgekolfd en accepteerde de fles gewoon gelijk. Krampjes had tie beetje op begin eventjes, maar was daarna weer over. Denk wel dat hij eventjes last had van obstipatie, maar poepen gaat ook gewoon goed. Zelf ben ik gelijk gestopt met borst en kolf ook al niet meer, want productie was toch al heel erg afgenomen.

3 jaar geleden

Ik ben met 5 weken begonnen met combinatie voeden. Met 8 weken moest ik helaas volledig stoppen met borstvoeding geven. In de tijd dat ik combinatie voeding deed was het wel erg belangrijk om het flesje flesvoeding dat je geeft op dat moment ook te gaan kolven (of er iets voor of na natuurlijk), want anders remt dat de melkproductie. Mijn zoontje accepteerde de fles en flesvoeding meteen. Krampjes misschien wel een beetje meer, maar daar heeft hij sowieso veel last van gehad. We zijn begonnen met Nutrilon, maar uiteindelijk toch overgestapt naar Kruidvat. Alles moet je laten wennen ook het overstappen van flesvoeding naar andere flesvoeding en daar zullen de darmen even gevoelig voor zijn, maar dit vermindert na 1 tot 2 weken wel. Obstipatie geen last van gehad, maar hou het gewoon even goed in de gaten want dat kan zeker voorkomen bij overstappen borstvoeding naar flesvoeding

3 jaar geleden

Mijn zoon dronk afgekolfde melk of flesvoeding even graag. Leek niet of hij verschil merkte. Wel was ik gewend met borstvoeding dat hij meerdere luiers per dag poepte. Nu met kunstvoeding poept hij meestal maar 1 keer in de 2 of 3 dagen. Hier moesten zijn darmen wel aan wennen en had toen een paar dagen meer last van krampen.

3 jaar geleden

Ik ben nu aan het afbouwen en baby krijgt gemiddeld de helft van de flesjes KV nu. Ze accepteert het prima en heeft niet meer last van krampjes dan eerst

3 jaar geleden

Morgen is hij 9 weken en ben ook van plan dit te doen. Borstvoeding gaat goed hoor maar merk dat ik onrustig word van het denken over genoeg kolven voor straks oppas en opvang en hij komt nu nog zo vaak voor eten dat er weinig tijd overblijft voor kolven ook. Dus begin ook met eerst 1x per dag kunst voeding. Ben benieuwd