12 Reacties

22 dagen geleden

Ik ben zelf de eerste 6 maanden thuis geweest en vanaf dat moment ma t/m wo gaan werken en zou niet anders willen. Als ze dadelijk ouder zijn en ook naar school gaan dan vind ik het anders maar nu vind ik het zelf zo fijn dat ik zoveel tijd kan doorbrengen met haar. Tuurlijk is het soms pittig maar ik vind het het allemaal waard. Ze gaat daarnaast 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar opa en oma.

22 dagen geleden

Dit zou voor mij persoonlijk geen dilemma zijn.. als je het geld kan missen, zou ik voor 3 dagen werken kiezen. Tuurlijk is het pittig met periodes, maar ze worden al zo snel groot.. deze tijd komt nooit meer terug dus ik probeer daar echt extra en bewust van te genieten🤭.. maar dat is hoe ik het zie!

22 dagen geleden

Zou je anders niet nog onbetaald ouderschapsverlof in kunnen zetten? Dat je het nog even iets langer kan uittesten oid?😄

22 dagen geleden

Hier idd onbetaald ouderschapsverlof, nu is ze 2 dagen bij de opvang (waar ze het geweldig vindt), 1 dag bij oma en 2 dagen met mij thuis. 500 netto is veel, maar ik zou ook even berekenen hoeveel je voor het kdv betaald. Ik kan bijna beter 1 dag onbetaald ouderschapsverlof opnemen dan gaan werken en haar nog n dag wegbrengen 😉

22 dagen geleden

Ik werkte voor de geboorte 4,5 dag en heb ook het eerste jaar 3,5 dag gewerkt. Hij gaat 2 dagen naar de opvang en berekening bij mij kwam uit op €100 netto per maand wat ik over zou houden na aftrek extra dag opvang.. ik heb nu de keuze gemaakt om voor dat geld lekker die dag thuis te zijn. Ik heb dit nu opgelost met onbetaald ouderschapsverlof omdat ik alweer zwanger ben van de 2e zodat ik straks weer die 4,5 dag verlof heb.

22 dagen geleden

Ik zou vooral voor jezelf kijken wat je het liefst doet die dag. Als jij meer happy bent bij een dag extra werken dan zou ik absoluut daarvoor gaan! Ik snap totaal wat je bedoelt dat het soms pittige dagen zijn met je kindje continue thuis. Als ik te lang of vaak thuis ben met mijn kindjes weet ik soms gewoon niet meer wat te doen 😅 terwijl op de opvang hebben ze de hele dag andere kindjes om mee te spelen en doen ze allerlei leuke activiteiten. Mjjn man en ik willen ook beide werken en worden ook leuker van. Was voor ons juist geen dilemma, want wilden beide max 1 dat thuis blijven, mijn zoons gaan beide 4 dagen naar de opvang en zijn 3 dagen thuis.

21 dagen geleden

Wij werken allebei 4 dagen en hadden in het begin 1 dag opvang en beide oma's 1 dag. Maar we merken dat ze daardoor eigenlijk vanaf 1 jaar het steeds minder goed deed op de opvang. Verlegen sprak bijna niet terwijl thuis kletste ze aan 1 stuk door. 1 oma vond het ook wel war zwaar worden dus toen gekozen voor 2 dagen opvang en het ging zoveel beter! Ze was veel beter gewend daar, beter ritme etc. Mijn ervaring is dus dat 1 dag opvang wel weinig is als ze iets groter zijn, maar dat zal uiteraard per kind verschillen. Dus kijk vooral naar wat je zelf wil en wat je denkt dat voor je kind beter is

21 dagen geleden

Herkenbaar dilemma. 500 euro vind ik persoonlijk veel geld. Heb je bijvoorbeeld al eens berekend wat je kwijt bent voor een dag extra opvang? Evt met toeslag? Wij gaan ook van 1 naar 2 dagen. Ze heeft het ontzettend naar haar zin, speelt met andere kindjes, die interactie, in die omgeving dingen leren. Hier thuis heeft ze "alleen" twee volwassenen en natuurlijk vind ze ons de allerbeste 😉 maar ik zie ook dat ze enorm nieuwsgierig is naar andere dingen en kijkt veel naar andere kindjes. Nou zeg ik niet dat wij niets met haar doen, zeker niet. De nieuwsgierigheid van haar maakt dat we toch bekijken hoe zij het met twee dagen gaat doen. Het is echt iets heel persoonlijks en ergens bekruipt misschien ook een schuldgevoel als je niet thuis met haar bent. Maar als jij je happy voelt krijgt je dochter dubbel zo veel terug op de dagen dat je er wel bent.

21 dagen geleden

Ik heb altijd 5 dagen gewerkt en werk nu 3 dagen. Wij betalen net zoveel aan een dag extra opvang dan dat ik met die extra dag werken zou gaan bijverdienen. Het loont dus letterlijk en figuurlijk niet echt helaas. Plus dit is weer tijdelijk, tot ze naar school gaat (wie weet dan weer andere uren).

21 dagen geleden

Reactie op Bitterbal

Ik zou vooral voor jezelf kijken wat je het liefst doet die dag. Als jij me ...
Precies dit, welke verdeling werkt voor jou het beste? Word je gelukkiger van 3 dagen of 4 dagen werken? Zeker als het financieel geen probleem is dan zou ik kiezen wat voor jezelf het beste past en vol te houden is. Ik ben nu na het 1e jaar weer terug gegaan naar 4 dagen en dat is voor mij de beste balans!

21 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste kindje hetzelfde dilemma gehad. Uiteindelijk de keuze gemaakt om weer 4 dagen te werken. Toen de oudste net twee jaar was, werd ons tweede kindje geboren. Toen besloten wel terug te gaan naar 3 dagen. Doen wat goed voelt! En denk naast salaris ook aan pensioenopbouw e.d.. Financiële onafhankelijkheid vind ik persoonlijk ook heel belangrijk.

21 dagen geleden

Ik ben 4 dagen blijven werken. Ik switch ook enorm van gedachte, van "ik ga minder werken" naar "ik neem ontslag als moeder" 😅 dus heb voor de financiën gekozen! Anders kunnen we bijv ook nooit een huis kopen. Eén dag per week werk ik thuis, dat maakt het extra prima keuze eigenlijk, dan heb ik even een dagje in een stil huis hahah.