22 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb het even (3 dagen) geslikt, maar bij mij hielp het niet. Best logisch, heb HG, maar bij mij had het niet het gewenste effect.
3 jaar geleden
Reactie op Nayra1990
Dit bericht is verwijderd
Ik hoop dat je het niet hebt en dat de emesafene je zal helpen 💗
3 jaar geleden
Ik heb het even (3 dagen) geslikt, maar bij mij hielp het niet. Best logisc ...
Hoezo logisch dat het niet helpt bij HG?
3 jaar geleden
Reactie op mamavanzoon
Hoezo logisch dat het niet helpt bij HG?
Het hielp minder goed, laat me het zo zeggen. Het had niet het gewenste effect en ik bleef maar spugen, ook met emesafene.
3 jaar geleden
Ik heb het nu 2 dagen gebruikt en heb nog niet het idee dat het werkt, kreeg van mensen te horen om door te gaan want verschil zie je pas na een paar dagen. Dus ik ga nog even mee door..
3 jaar geleden
Ik hoop dat je het niet hebt en dat de emesafene je zal helpen 💗
Ik vind het verschrikkelijk hoe jij je voelt, helaas ken ik er zelf voor de tweede keer weer alles van. Maar het is niet echt dat HG aangetoond kan worden ofzo hè? Tuurlijk zijn er symptomen die erbij horen maar het is natuurlijk niet zoals kanker bijvoorbeeld vast te stellen. Ik weet dus niet of het iemand uitmaakt of ze HG heeft of niet (omdat je zegt dat je hoopt dat ze het niet heeft). Maar als je niks binnenhoudt en aan het infuus moet het net zo erg is als iemand die een zwangerschap heeft met die symptomen maar die toevallig een label HG geplakt krijgt.
3 jaar geleden
Ik heb het bij mijn eerste even geprobeerd. Ik werd er heel erg suf van en kreeg ook een heel droge mond. Dus ik voelde me er niet goed door. Toen ben ik ermee gestopt. Maar ik lees op dit forum best veel positieve ervaringen. Dacht er zelfs aan om het nog een x te proberen nu bij de derde, maar de huisarts adviseerde toch om het bij gembercapsules te houden ivm de bijwerkingen. Ik verwacht dat de heftige misselijkheid bij mij misschien nog 2 weekjes zal aanhouden, ik denk dat ik dat nog wel volhoud zonder medicatie. Zeg ik nu, Haha 🙈 later op de dag wordt het steeds erger…. Dus wie weet zeg ik straks weer wat anders 😉 Ik heb nog niet overgegeven.
3 jaar geleden
Ik gebruik nu enkele weken emesafene. Ik kreeg de keuze zwaardere medicatie te gebruiken, maar uiteindelijk gekozen om de maximale dosis emesafene te blijven slikken. Emesafene is het eerste middel dat voor wordt geschreven bij hevige misselijkheid en overgeven en ook het minst zware middel. Hier verschilt het effect erg per dag, maar omdat er ook goede dagen tussen zitten vind ik het redelijk te doen. Daarnaast moet ik ook echt wel de maximale dosis (4x) blijven gebruiken, want zodra ik verminder komen de klachten direct terug. Ook heeft het even geduurd voor ik er gewend aan was..
Over het algemeen ben ik aanzienlijk minder gaan overgeven (op een slechte dag nu nog een keer of 4, op goede dagen 0).
Lang verhaal kort, in mijn ogen zeker de moeite waard om te proberen.
3 jaar geleden
Ik gebruik het nu sinds woensdag en ik ben blij dat dit middel bestaat. Ik kon dinsdag helemaal niks meer. Zo beroerd was ik van de misselijkheid en had al maar dagen totaal niet goed gegeten of gedronken.
Sinds ik het neem kan ik weer beetje eten en drinken. Tuurlijk het is niet weg maar wel vele male stukke minder. Ik kan weer een beetje normaal functioneren.
3 jaar geleden
Nog een aanvulling… je kunt wellicht nadenken of je de orale of rectale versie wil, als je de keuze krijgt. Voordeel van rectaal is dat je het niet kunt uitspugen. Nadeel is wel dat ik er diaree van krijg…
Ik las hieronder van suf worden, dat had ik ook heel erg, maar hoe langer ik het slik, hoe minder ik dat heb!
3 jaar geleden
Nog een aanvulling… je kunt wellicht nadenken of je de orale of rectale ver ...
Ik gebruik inderdaad de rectale vanwege dat ik t dan binnen hou. En ik kon ook niet echt goed meer naar de wc maar nu dus wel weer. Opzich een klein voordeeltje hihi
De pilletjes zijn moelijk vekrijgbaar vernam ik
3 jaar geleden
Ik gebruik inderdaad de rectale vanwege dat ik t dan binnen hou. En ik kon ...
Haha, idd optimistisch blijven denken en de voordelen ervan inzien.
Ah, ik moest idd ook wisselen, maar dacht dat het aan mijn apotheek lag, maar dus kennelijk in heel Nederland een probleem…
Hopelijk hebben we het snel gewoon helemaal niet meer nodig! Heb mijn hoop gevestigd op het 2e trimester…
3 jaar geleden
Bij de eerste zo misselijk geweest, en te eigenwijs geweest om er voor naar de huisarts te gaan; het hoorde we nou eenmaal bij. (Mede) Daardoor een klein traumaatje opgelopen, en heb ik omdat ik bang was voor de eerste maanden de wens voor een 2e een tijdje uitgesteld. Heb vanaf het begin gezegd dat ik het niet meer ga doen zoals bij de eerste; dus vanaf het begin met emesafene gaan innemen. Het is geen wondermiddel; nogsteeds met tijden goed misselijk. Maar overgeven heb ik pas 2x gedaan en het haalt echt wel even de scherpte van de misselijkheid af. Het geeft voor mij in iedergeval “lucht” om te kunnen eten.
Desalniettemin ben ik weer blij als ik in het 2e trimester zit hoor. 🫣Sterkte, en nog even volhouden! Je doet het voor zo iets mooi💙💖
3 jaar geleden
Ik werd bij 6wk ongeveer opeens enorm misselijk en helemaal slap, kon alleen nog op bed liggen en haast niks meer eten. Heb toen emesafene gekregen en na savonds innemen voelde ik me de volgende ochtend al zo veel beter. Het maakte dat ik weer 'door de misselijkheid heen' kon eten en kleine dingen kon ondernemen. Ik was er de eerste 2 ochtenden wat duf/draaierig van maar daarna niet meer. Na een week ben ik gestopt omdat ik me zo goed voelde en nu neem ik er alleen nog één als ik me echt niet goed voel of als ik iets heel belangrijks heb de dag erna (zoals een bruiloft laatst).. ben nu ongeveer 9 weken. Dus ik zou zeker een poging wagen!
3 jaar geleden
Ik heb de rectale variant, maar daar zit lactose in. Ik eet al 3 jaar plantaardig, dus ik word er heel winderig van omdat mijn darmen geen melk meer gewend zijn. Verder helpt het wel echt heel goed tegen misselijkheid. Komende week is voor mij week 10, dus ik wil dan even zonder proberen om te zien of de misselijkheid al is afgenomen.