6 Reacties
3 jaar geleden
Heb je al bloed laten prikken om je ijzergehalte te checken? Dat is namelijk bij mij de reden voor de duizeligheid, dus ik moet extra ijzer bijslikken van mijn vk.
En verder gewoon zo veel mogelijk rusten, lekker in bed netflixen met een warme kruik in je rug bijvoorbeeld.
3 jaar geleden
"Heel duizelig" bij je rugpijn zeg je, als je echt heel duizelig bent zou ik even de verloskundige bellen.
3 jaar geleden
Duizelig kan passen bij de 'mid pregnancy dip' halverwege je zwangerschap is je bloeddruk op zijn laagst. Wellicht heb je daar last van. Tip: rustig opstaan. Wat zouts eten.
Rugpijn kan 'gewoon' passen bij het groeien en zwaarder worden van je baarmoeder en het veranderen van je lichaamshouding. Tip: Let goed op je houding. Gebruik bij lang lopen of zwaardere werkzaamheden eventueel een buikband (let op het is niet goed deze heel de dag te dragen) Geen energie kan er ook wel echt bij horen. Je lichaam verbruikt veel energie nu.
Neem aan dat rond 12 weken je ijzer is geprikt. Was deze toen goed? Anders kan dat ook nog een oorzaak zijn van de vermoeidheid en duizeligheid.
Mocht je het niet vertouwen kun je natuurlijk altijd je verloskundige bellen.
3 jaar geleden
Wellicht een afspraak maken bij een fysiotherapeut gericht op zwangere vrouwen? Ik heb hier zelf ook last van en aan mijn verloskundige gevraagd of zij iemand wist. Nu 3 keer geweest en mijn rugpijn is zoveel minder geworden!