5 Reacties

17 dagen geleden

Ik vind het meevallen. Tsja de opvang is wel duur maar bij een 2e krijg je wel weer meer kinderopvangtoeslag. Voor de rest kun je veel dingen bij een tweede hergebruiken.

17 dagen geleden

Ik deel de mening van wb91. In België valt de opvang beter mee dan in Nederland maar voor de rest is het inderdaad veel hergebruiken. We hebben bij onze 1ste er wel op gelet dat de grote dingen genderneutraal waren gelijk een kinderwagen, een box/park,...

17 dagen geleden

Toen mijn zoontje 1,5 was, kregen we een dochter. De opvang is echt het duurste Gelukkig krijg je bij een tweede kind in verhouding meer kinderopvangtoeslag (en afhankelijk van je inkomen ook nog een kindgebonden budget). Hoeveel dat allemaal precies is weet ik niet, omdat ik ons inkomen bewust te hoog heb weggezet. (Krijg liever terug, dan dat ik moet betalen). Verder is het echt wel duurder ja, maar in verhouding niet net zo duur als kind 1. Volgens mij kun je op nibud een soort berekening vinden. Toch zou ik het voor geen goud willen missen. Het is soms dood vermoeiend, maar meestal echt zoveel leuker. En vooral de reactie op elkaar is echt zo mooi!

17 dagen geleden

Reactie op Bovenbouwjuf1526

Toen mijn zoontje 1,5 was, kregen we een dochter. De opvang is echt het duu ...
Ter aanvulling. Ik heb kleren veel tweedehands of op een kledingbeurs gekocht. Speelgoed en dergelijke krijgen ze al belachelijk veel en heb je echt niet zoveel nodig. Ik weet niet wat het straks financieel gaat doen als ze ook gaan zwemmen en dat soort dingen, maar we zetten in ieder geval nu al geld opzij, wat we iedere maand sparen voor dat soort dingen

17 dagen geleden

Het ligt ook aan je bestedingsruimte op dit moment en wat je eventueel zou willen aanpassen. Wij merken er met een 2e niet gek veel verschil op de opvang na. Scheelt dat de oudste overdag uit de luiers is. Enige is dat we wat meer aan huis gebonden zijn ivm slaapjes van de jongste en dat we minder uitstapjes maken. Ik denk zodra de jongste geen slaapjes overdag meer doet dat we dan wel er meer op uit trekken en dat vaak wel wat kost. Ook vakantie is nu een stuk duurder maar ligt ook aan onze wensen, we willen voor ieder een aparte slaapkamer.. je kunt het zo gek maken als je zelf wil.