15 Reacties

2 jaar geleden

Om de vrede te bewaren zou ik hun keuze accepteren. En zeggen dat jullie het jammer vinden, maar als ze hulp nodig hebben, ze jullie alsnog kunnen vragen. Zo houd je het toch positief, dat ze ook niks achter de rug om kunnen babbelen. En lekker gezellig naar de babyshower gaan alsof er niks aan de hand is. Ik denk dat je niet te veel de nadruk moet leggen op het negatieve hierin, dat is echt voor niemand goed.

2 jaar geleden

Reactie op Lauwwie

Om de vrede te bewaren zou ik hun keuze accepteren. En zeggen dat jullie he ...
Zij willen met zijn 2 iets plannen met de beste vriendin van mijn schoonzusje, ze willen ons er niet meer bij hebben. Dat is een beetje het probleem. Als ze zelf wilden organiseren vond ik het helemaal prima en hoorde ik het graag wanneer, hoe en wat. Ze schreef letterlijk het volgende: "Hallo dames, Huppelepup en ik besloten om voor Gianne iets op onze eigen manier in te vullen. Daarom verwijderen wij ons uit de groep." Ze zijn meteen uit de groep gegaan zonder verdere uitleg. Nemen de telefoon niet op en reageren nergens meer op. Het voelt gewoon erg lullig gezien ze ons zo eruit zetten. Er is verder niets geks voorgevallen of er is geen woordenwisseling ofzo geweest waar wij ons bewust van zijn.

2 jaar geleden

Reactie op JessicaPS

Zij willen met zijn 2 iets plannen met de beste vriendin van mijn schoonzus ...
Ik snap de teleurstelling wel. Vooral als er verder geen uitleg over is gekomen. Maar is het een eigen invulling dat jullie helemaal niet meer welkom zijn? Of is het alleen in de organisatie ervan? Anders zou ik bijna denken dat dit de wens is van jouw schoonzusje. Aangezien je ook zegt dat jouw moeder en zij een moeilijke start hebben gehad. Het zou raar zijn als jullie er niet bij horen. Toch zou ik heel voorzichtig zijn met hier iets van te zeggen. Je kan er beter boven staan en het accepteren en alsnog hulp aanbieden. En gewoon zeggen dat jullie de uitnodiging dan wel vanzelf zien verschijnen! 😁 dat lijkt mij het beste antwoord. Uiteindelijk is het de babyshower van je schoonzusje, niet van jullie zelf. Het is haar familie. Zij is de verbindende factor tussen jullie. Het lijkt mij dat jullie verder niet veel met deze mensen te maken hebben? Het kan heel verkeerd overkomen voor jouw schoonzusje als er negativiteit rondom dit komt. Het komt dan sowieso bij haar terecht en zijn jullie de boosdoeners. Ik zou het echt laten voor wat het is. Vooral ook niet tegen haar zeggen.

2 jaar geleden

Reactie op Lauwwie

Ik snap de teleurstelling wel. Vooral als er verder geen uitleg over is gek ...
Nee wij zijn duidelijk niet meer welkom. En ze wilt ons degelijk erbij. Mijn man is als aangetrouwde familie peetoom van de kleine mup. Mijn schoonzusje heeft hier de deur plat gelopen toen onze kleine man is geboren, dus het zal zeker niet haar wens zijn om ons hierbuiten te houden. Vooral omdat zij nu nog flink met mij appt, fotos en videos deelt van hun kleine meid en allerlei gevoelige medische informatie eromheen. Dus het is zeker wel haar wens ons hierbij te hebben. Haar moeder overigens heeft ook altijd vriendelijk gedaan naar ons, ook cadeautjes gehaald voor onze baby, wij hebben vaker op hun hond gelet want het is hetzelfde ras. Mijn moeder weet ook oprecht niet wat er is voorgevallen. Al met al weet ik zeker dat dit niet vanuit mijn schoonzusje komt en dat het ook niet haar wens is om het zo te doen. Wij wilden het vooral klein en intiem houden en ons beperkten tot een klein groepje die zij zelf altijd uitnodigt, haar moeder wilde het groots en meteen iedereen in een groep zetten. Haar moeder heeft ons ook gevraagd te helpen organiseren, dus vind het gewoon heel vreemd.

2 jaar geleden

Reactie op Lauwwie

Ik snap de teleurstelling wel. Vooral als er verder geen uitleg over is gek ...
Ik was overigens ook niet van plan er "zeik" over te gaan maken. Baal vooral erg dat we haar niet kunnen geven wat ze wel verdiend, en ik ben ervan overtuigd dat ze graag een dagje in de watten wil worden gelegd en iets leuks wilt doen. Dat laat ze uit meerdere dingen blijken. Ik wil niet dat zij de dupe ervan wordt, maar wanneer er een babyshower is georganiseerd waarbij wij niet worden uitgenodigd komt het ook gek over. Een tweede parallel babyshower roept ook vragen op. Anyhow, komt het erop neer dat geen enkele optie momenteel een goede is

2 jaar geleden

Reactie op JessicaPS

Nee wij zijn duidelijk niet meer welkom. En ze wilt ons degelijk erbij. Mij ...
Dan vind ik het inderdaad ook heel vreemd. Ze denken dan niet in haar belang, terwijl het haar feestje moet zijn. Ik zou alleen echt niet veel woorden gebruiken en zeggen dat je de uitnodiging vanzelf wel ziet verschijnen dan. Gewoon doen alsof je neus bloed 🤓 je schoonzusje krijgt vanzelf dan wel vraagtekens als jullie er daadwerkelijk niet bij waren. Kun je het altijd nog laten zien hoe het is gelopen.

MOD

2 jaar geleden

Oh wat lastig! Waarschijnlijk zit hier een heel groot stuk onzekerheid. Onzekerheid doet gekke dingen met mensen. Misschien is haar moeder wel bang dat jouw schoonzusje straks helemaal lyrisch is naar jullie ipv naar hen. Voor nu zou ik alles even laten. Afwachten of je iets hoort over de babyshower. Hoor je straks via-via dat het is ingepland en ben je plots niet uitgenodigd, dan zou ik haar pas informeren. Niet over de datum etc, maar wel dat je niet weet wat er is gebeurd maar jij niet meer bent uitgenodigd. Ben je wel uitgenodigd, zou ik pas op de dag zelf er iets over zeggen als zij ernaar vraagt. Vraagt ze niets, zeg het dan niet op die dag maar later. Hoe moeilijk ook! Je wil niet op voorhand haar uitje gaan verpesten (ook al bedoel je het niet zo)! Koop (met je moeder samen) een mooi cadeau (of vraag eventueel anderen om gezamenlijk een groter cadeau te doen) en maak er een leuke dag van. Als zij t niet groot wil en haar eigen moeder maakt t wel heel groot, zal ze dat vanzelf horen. Die schoonmoeder doet zich hiermee meer tekort dan goed. Houd de eer iig aan jezelf en je moeder 🍀😊

2 jaar geleden

Reactie op Sem_

Oh wat lastig! Waarschijnlijk zit hier een heel groot stuk onzekerheid. Onz ...
Wat n rot situatie!! Echt zuur... want je weet dat de zwangere zelf het heel anders zou willen. Ik vind de reactie van Sem heel treffend maar ik zou dat zelf erg lastig vinden hoor.. echt op m'n lip bijten en op m'n handen zitten.. maar ik zou het denk ik wel proberen.

2 jaar geleden

Ik vind het ook erg lastig om niets te zeggen, zit niet zo in mijn beestje. Ik wil het juist heel graag oplossen en zorgen dat ze een leuke dag beleeft. Ze heeft alles van zo dichtbij gemaakt bij onze familie en ze is altijd zo betrokken, dat het haast voelt als haar in de steek laten ofzo, terwijl dat echt niet het geval is. Ik wil ook niet tussen haar en haar moeder rommelen, dus het voelt alsof ik met de rug tegen de muur sta. Bedankt in elk geval Lauwwie, Sem en Ietjepietje voor jullie advies. Ik hoop dat ze alsnog een hele leuke dag tegemoet gaat 😔 ik gun het haar namelijk zo!

MOD

2 jaar geleden

Reactie op JessicaPS

Ik vind het ook erg lastig om niets te zeggen, zit niet zo in mijn beestje. ...
Heel verdrietig. Maar het komt nog wel uit. Voor jou iig veel sterkte/succes 🍀😘

2 jaar geleden

Reactie op Sem_

Heel verdrietig. Maar het komt nog wel uit. Voor jou iig veel sterkte/succe ...
Dankjewel Sem 🙏

2 jaar geleden

Hee ladies, De kogel is door de kerk, mijn schoonzusje haar moeder heeft besloten om op eigen houtje door te gaan en te organiseren. Ze heeft ook laten weten dat wij daarbij niet zijn uitgenodigd. De gehele schoonfamilie van mijn mans petekind is niet welkom (mijn moeder-toekomstige oma, mijn 2 zusjes en ik-toekomstige tantes). Het mooiste is dat zij de lijst met genodigden (die wij hadden geïnitieerd) in zijn geheel wel heeft uitgenodigd, zelfs de vriendinnen die zij zelf eerder te kakken heeft gezet en toen niet wilde uitnodigen omdat het "geen goede vriendinnen zouden zijn". Daar zijn wij via-via achter gekomen. Ondertussen hebben wij met onze familie een eigen babyshower georganiseerd met ons schoonzusje en ons broertje (mama en papa van ons nichtje) en hopen hun zo nog een leuke dag te kunnen geven. Ik heb iig alle chats in alle volledigheid opgeslagen, mochten ze ooit behoefte hebben om zelf te lezen wat er is gebeurd. Wij betreuren deze situatie enorm en denken dat we alles hebben gedaan om het toch nog goed op te lossen ( voorstellen om te bellen of af te spreken op terras oid ipv appen om het uit te spreken, ook voor de toekomst als de kleine geboren is en er feestjes zijn) helaas is hier nooit op in gegaan. Bedankt allemaal voor jullie adviezen!

2 jaar geleden

Reactie op JessicaPS

Hee ladies, De kogel is door de kerk, mijn schoonzusje haar moeder heeft b ...
Zonder een reden die jullie weten? Heel vreemd en heel onvolwassen. Zijn er vanuit jouw schoonzusje of broertje nog geen vragen hierover gekomen? In ieder geval veel plezier op jullie feestje.

2 jaar geleden

Reactie op Lauwwie

Zonder een reden die jullie weten? Heel vreemd en heel onvolwassen. Zijn er ...
Zonder reden inderdaad, we (ik) had wel aangeboden nog erover te spreken (zonder een of ander te willen erover). Want vind het een nare bijsmaak geven aan de toekomst, t is namelijk niet dat we mekaar nooit meer gaan zien oid. Wil het dan wel graag als volwassenen goed uitspreken en zorgen dat we normaal door n deur kunnen. Mochten we erachter komen waardoor het zo is gelopen zou het helemaal mooi zijn, want bij ons weten is er niet vervelend gedaan of gereageerd (heb de chats meerdere malen doorgelezen, of ik iets over het hoofd zag oid). Mijn broertje en schoonzusje weten het, denk ik, nog niet. Beide babyshowers zijn nog niet geweest. Er zullen uiteraard wel vragen gaan komen vermoed ik. Ik wil ze dan best vanuit mijn perspectief beantwoorden, maar gezien de situatie heb ik dus ook maar alles opgeslagen, mochten ze er behoefte aan hebben en zelf een beeld willen vormen over de situatie. Dankjewel! Wij gaan in elk geval ons best doen om er een leuk moment alsnog van te maken ☺️🙏