24 Reacties

10 maanden geleden

Wij gebruiken ook Kruidvat voor onze zoon. Ik heb wel dezelfde vraag gesteld als jij aan de jeugd verpleegkundige en zij gaf aan dat het geen verschil zou moeten maken..

10 maanden geleden

Wij gebruiken ook kruidvat n rond de 8 weken kwam ze hier ook vaker maar dronk ook geen grotere flessen. Nu bij 10 weken en ze slaapt door in de nacht. Dus denk eerder fase dan voeding

10 maanden geleden

Kan heel goed een fase zijn. De voedingen moet in principe hetzelfde zijn, maar toch hoor ik wel eens vaker dat kindjes het op Kruidvat niet altijd even goed doen. Wij geven vol tevredenheid Etos huismerk.

10 maanden geleden

Wij gebruiken vanaf de tweede week nutrilon, hij is nu ook 8 weken. Maar hier hetzelfde hoor. Hij krijgt flessen van 120+4, daar laat hij vaak nog een bodempje van over. Overdag komt hij om de 2,5/3 uur. Snachts laat hij er wel een keer 6 tot 8 uur tussen.

10 maanden geleden

Het zou geen verschil moeten maken

10 maanden geleden

Ik denk een fase. Nutrilon voelt wel plakkeriger en dikker, vond ik een vervelende geur en structuur hebben, dat gebruikte ik de eerste weken en begon het toen te duur en vervelend te vinden. Hij dronk met nutrilon al z’n flesjes leeg en ook veel, sliep ook niet door. Met 6 weken overgestapt naar Kruidvat en toen dronk hij ook z’n flesje leeg liet er meer tijd tussen dan nu en nu met bijna 9 weken drinkt hij z’n flesjes niet leeg en komt ook ineens weer vaker voor voeding etc. Van de week bij cb geweest en die gaf aan dat het heel normaal is dat ze vaak van patroon wisselen in het begin en hun darmpjes nu steeds meer veranderen dus andere behoeftes krijgen per weken

10 maanden geleden

Dat is een fase en ligt niet aan de voeding. Je bent alleen maar een dief van je portemonnee om nu over te stappen op nutrilon terwijl het qua voedingsstoffen allemaal hetzelfde moet zijn.

10 maanden geleden

Reactie op Twinmama90

Dat is een fase en ligt niet aan de voeding. Je bent alleen maar een dief v ...
De voeding is in de basis hetzelfde maar de hulpstoffen kunnen weldegelijk verschillen en onze verloskundige geeft aan dit veel te horen bij Kruidvat voeding. Een ander merk (voor ongeveer dezelfde prijs) proberen kan altijd, dus waarom niet.

10 maanden geleden

Hier ook over gehad met Kraamzorg en later consultatiebureau. Wij hebben F1 voeding geprobeerd voor het honger gevoel. Later overgegaan op Extra Care voor krampjes dus kan niet echt zeggen of dit nou hielp. Ze is nu 7 weken en groeit heel goed op Kruidvat voeding.

10 maanden geleden

Hier ook over gehad met Kraamzorg en later consultatiebureau. Wij hebben F1 ...
Wat is het verschil tussen F1 voeding van Kruidvat en de gewone variant?

10 maanden geleden

Reactie op Iefje32

De voeding is in de basis hetzelfde maar de hulpstoffen kunnen weldegelijk ...
Nutrilon en Kruidvat zit allesbehalve in hetzelfde prijssegment.

10 maanden geleden

Er is verschil maar moet allemaal aan de basis eisen voldoen - dus toch eigenlijk allemaal weer het zelfde . Kijk tip: Bekijk Keuringsdienst van waarde: Flesvoeding op https://www.npostart.nl/KN_1725001 Los van bovenstaande zou ik eerder zeggen dat het sprong/fase is.

10 maanden geleden

Reactie op Iefje32

De voeding is in de basis hetzelfde maar de hulpstoffen kunnen weldegelijk ...
Hier dezelfde opmerking van onze kraamhulp toen we kruitvat als bijvoeding gebruikten. Er is niks bewezen maar ze merkte zelf dat de baby’s die kruitvat voeding kregen minder snel groeiden/aankomen. Kleine investering eens een ander merk te geven. Bam bijvoorbeeld nutrilon heb je ook mini verpakkingen. Succes 🍀

10 maanden geleden

Wij gebruiken vanaf de geboorte al Kruidvat, eigenlijk een prima ervaring mee! Met regeldagen/groeispurtjes/sprongen kan het wel eens zijn dat ze iets eerder voor de fles komt, maar over het algemeen laat ze er netjes 3.5 a 4u tussen overdag. Snachts langer! Wij hebben daarom ook geen ander merk geprobeerd

10 maanden geleden

Van mijn kraamhulp begreep ik dat er aan de A merk voeding vaak meer suikers etc worden toegevoegd die voor een meer verzadigd gevoel zorgen. Ik heb daarom de voeding van kruidvat wat eerder opgehoogd met goed resultaat.

10 maanden geleden

Reactie op Tessa-1987

Van mijn kraamhulp begreep ik dat er aan de A merk voeding vaak meer suiker ...
Nee dat mag niet bij volledige zuigelingenvoeding.

10 maanden geleden

Reactie op Twinmama90

Nutrilon en Kruidvat zit allesbehalve in hetzelfde prijssegment.
Er zijn ook andere merken dan alleen Nutrilon en Kruidvat, zoals Hero en Etos die ook een lagere prijs hebben dan de A merken 😉

10 maanden geleden

Kruidvat is gewoon even goed mensen die zeggen dat kruidvat minder voeding of mineralen krijgen is niet waar. Ze moeten allemaal voldoen aan bepaalde keuringsmerken. Het is echter zo dat ieder kind net wat anders reageert zoals ieder mens dat ook heeft. Dus gebruik lekker zeker geen nutrilon die het zelfde is maar waar je dubbele prijs voor betaald.

10 maanden geleden

Hier ook kruidvat en is onze "kleine" toch al 6 kilo (8wk) groeit er als kool op. Bij de 6-7 weken hadden wij ook even dat ons zoontje eerder kwam en we opgehoogd hadden maar dat hij de flessen niet leeg dronk. Maar net 10cc meer dan eerst zeg maar. Maarja zijn maagje moest ook even wennen aan de grotere flessen. Er zijn zoveel eisen aan babyvoeding dat het echt geen groot verschil is in de belangrijke voedingsstoffen. En ja de hulpstoffen kunnen verschillen maar er zijn maar een paar hulpstoffen die er in kunnen dat al die fabrikanten in dezelfde poel zitten te vissen.

10 maanden geleden

Reactie op Mls91

Wat is het verschil tussen F1 voeding van Kruidvat en de gewone variant?
F1 is voor hongerige baby's. Zit een eiwit in die langer duurt om te verteren waardoor ze langer verzadigd zijn.