25 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Ik heb zelf yogi tea women’s balance van Holland & Barret gebruikt, daar zit ook frambozenblad in namelijk. Het is niet puur frambozenblad maar ik kreeg er wel echt voorweeën van en voor ik ingeleid werd had ik ook echt ontsluiting. Voor een eerste bevalling liep het ook super snel dus ik geloof er wel in dat het iets gedaan heeft met mijn lichaam. Je kunt het proberen in ieder geval 🥰

2 jaar geleden

Hi! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf week 37 frambozenblad thee gedronken. Je weet natuurlijk nooit of het toeval is maar mijn bevalling was toen slechts 6 uurtjes vanaf de 1e wee tot aan de geboorte. Ik had hele krachtige weeën (weeënstorm eigenlijk) en heb heel weinig bloed verloren. Ook was mn baarmoeder heel snel na de bevalling weer terug naar de normale grootte. Nu drink ik sinds week 34 weer dagelijks een kopje frambozenbladthee in de hoop weer zo’n bevalling te hebben als de 1e keer. Maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit 😊

2 jaar geleden

Ik ben deze thee ook sinds 2 weken aan het drinken (nu 39 weken zwanger). Heb via bol.com een zak besteld van madame Chai. Ga er neutraal in of het gaat helpen voor de bevalling, maar niet geschoten is altijd mis. Ik doe ook dagelijks 4 medjoul dadels door mijn smoothie, ze zeggen dat dat ook kan helpen voor een soepelere bevalling

2 jaar geleden

Ik ben vandaag begonnen met 37 weken, ik merkte wel dat ik vrij snel voorweeen kreeg dus misschien doet het wel iets. Ik heb de frambozenblad thee van jacob hooy 👍

2 jaar geleden

Het blijft natuurlijk gissen of het daadwerkelijk helpt bij de bevalling, omdat er niet genoeg wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Maar mijn ervaring is wel positief. Begon van week 32-36 met 1 a 2 kopjes per week en vanaf 36w bijna dagelijks een kopje. Uiteindelijk was ik ingeleid met 38+4 wegens milde zwangerschapsvergiftiging, maar had ik al wel 2-3 cm ontsluiting voor de inleiding en duurde mijn bevalling 5,5 uur. Nogmaals wil ik benadrukken dat het natuurlijk niet zeker is of dit allemaal te danken is aan de thee😉

2 jaar geleden

Kun je hier al mee beginnen voor de bevalling? Op de verpakking staat nl uitdrukkelijk vermeld pas drinken na de bevalling

2 jaar geleden

Reactie op RachelKJ

Kun je hier al mee beginnen voor de bevalling? Op de verpakking staat nl ui ...
Bedoel je wellicht vrouwenmantelthee? Die is volgens mij wel pas vanaf na de bevalling. Frambozenbladthee mag vanaf 34 à 37 weken zwangerschap gedronken worden. Bij mij op de verpakking staat bijvoorbeeld dat het vanaf 34 weken gedronken mag worden. Wel raden ze aan om niet meer dan 3 koppen per dag te drinken wanneer je nog niet bevallen bent.

2 jaar geleden

Reactie op MichNP

Bedoel je wellicht vrouwenmantelthee? Die is volgens mij wel pas vanaf na d ...
Nee bij mij staat op de verpakking van frambozen blad thee (Jacob hooy) ook dat het tijdens de zwangerschap wordt afgeraden

2 jaar geleden

Ik heb deze gekocht bij Holland en Barret. Mocht Heerhugowaard voor je in de buurt zijn: daar hebben ze er nog genoeg

2 jaar geleden

Reactie op RachelKJ

Nee bij mij staat op de verpakking van frambozen blad thee (Jacob hooy) ook ...
Oh dat is wel gek dan! Wellicht hebben ze een iets andere samenstelling ofzo waardoor ze het afraden. Ik heb de frambozenbladthee van teabar.nl en daar staat op de verpakking vanaf 34 weken 🤷🏻‍♀️
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik heb de frambozenblad thee van De Tuinen gehaald. Ik drink het sinds week 34 en ben nu 37 weken. Het is niet de meest lekkere thee, laat hem niet teveel afkoelen want dan krijg je die zure frambozensmaak er sterk in (vind ik persoonlijk niet lekker). Deze wordt niet afgeraden tijdens de zwangerschap. Ik bekijk het maar zo; frambozenblad thee kan geen kwaad en heeft geen slechte ingrediënten (ligt misschien wel aan de samenstelling qua merk), dus waarom niet 3 keer per dag proberen en als ik dan alsnog veel bloed verlies etc. dan heb ik het in ieder geval geprobeerd en misschien alsnog veel erger voorkomen

2 jaar geleden

Reactie op RachelKJ

Nee bij mij staat op de verpakking van frambozen blad thee (Jacob hooy) ook ...
Ik heb deze ook idd, maar het is ook gewoon 100% frambozenbladthee. Ik drink deze sinds 36+4 dagelijks en ben nu 39+1.

2 jaar geleden

Reactie op Momeve

Ik heb deze ook idd, maar het is ook gewoon 100% frambozenbladthee. Ik drin ...
Oké dan durf ik het ook wel te gaan proberen vanaf zondag, dan 37 weken

2 jaar geleden

Reactie op Jeaninebeen

Ik heb deze gekocht bij Holland en Barret. Mocht Heerhugowaard voor je in d ...
Deze drink ik nu dus ook hoe ervaar jij deze thee?

2 jaar geleden

Ik heb de frambozenblad thee van Tea Bar, gekocht via bol. Ook nog lekker! Staat op bij zwangerschap te drinken vanaf 34 weken, ik ben gister begonnen en bijna 38 weken.

2 jaar geleden

Reactie op PCN

Deze drink ik nu dus ook hoe ervaar jij deze thee?
Ik drink hem nu 3 dagen dus merk nog niets. Smaak is best prima te doen

2 jaar geleden

Hoi Dames, even uit nieuwsgierigheid, wat is de rede waarom er frambozenblad thee gedronken word? Is dat om de bevalling op te wekken?

2 jaar geleden

Reactie op Jeaninebeen

Ik drink hem nu 3 dagen dus merk nog niets. Smaak is best prima te doen
Ja precies ik merk ook niets laat het wel afkoelen en smaak is zeker te doen!

2 jaar geleden

Reactie op Bexx

Hoi Dames, even uit nieuwsgierigheid, wat is de rede waarom er frambozenbla ...
De theorie (waar ik het voor probeer) is dat het je baarmoederspieren zou versterken waardoor de weeën beter verlopen en het bloeden beperkt blijft. Er is geen hard bewijs dat het echt werkt, maar niet geprobeerd is altijd mis. Ik drink nu 3 koppen per dag sinds 37 wk, ben nu 39+5 wk zwanger.

2 jaar geleden

bedankt voor je uitleg! 💜