20 Reacties

één jaar geleden

Mag ik vragen welke symptomen je probeert te bestrijden?

één jaar geleden

Reactie op tesselina

Mag ik vragen welke symptomen je probeert te bestrijden?
Mijn dochtertje heeft verborgen reflux. Ze drinkt heel onrustig (soms huilen) en vooral na 40/50ml daarna kan ze niet meer drinken. Het probleem is ook echt tijdens het drinken. Daarna of daarvoor heeft ze er geen last van. Ik zie haar wel tussendoor als ze ligt dat ze de melk terugslikt. Maar door het ongemak tijdens de fles drinkt ze heel weinig en valt in slaap. Nu drinkt ze per keer best weinig en duurt een fles van 90ml (45-60min)

één jaar geleden

Wij hebben een tijdje die met bananensmaak aan ons zoontje gegeven. Vlak na elke voeding. Dit was omdat hij duidelijk pijn had van de reflux op sommige momenten maar niet tijdens het drinken zelf. De gaviscon hielp bij ons wel maar neemt de oorzaak natuurlijk niet weg. Hij had dus geen pijn meer maar was wel nog altijd onrustig door de reflux. In het begin trok hij trouwens altijd een vies gezicht als hij het kreeg maar op het einde vond hij het volgens mij zelfs lekker. Wij zijn gestopt omdat we overgeschakeld zijn op anti koemelkallergie voeding en hierdoor hebben we de gaviscon precies niet meer nodig.

één jaar geleden

Reactie op JKeNH

Wij hebben een tijdje die met bananensmaak aan ons zoontje gegeven. Vlak na ...
Had hij nog andere klachten dan pijn van reflux? Wij gebruiken geitenmelk en ze heeft verder nergens last van. Het is echt alleen tijdens het drinken. Ik moet de fles bijna inproppen. Ze slaapt ook echt goed en best veel vind ik. Ik moet haar zelf wakker maken , omdat ik anders niet aan de hoeveelheid melk zou komen einde van de dag

één jaar geleden

Reactie op M.E.O

Had hij nog andere klachten dan pijn van reflux? Wij gebruiken geitenmelk e ...
Nee, bij ons is het eerder omgekeerd. Hij slaapt heel slecht en weinig doordat hij heel ongemakkelijk is van de reflux. Drinken doet hij net heel goed en hij is precies onverzadigbaar soms omdat de melk zijn slokdarm net verzacht denk ik.

één jaar geleden

Reactie op JKeNH

Nee, bij ons is het eerder omgekeerd. Hij slaapt heel slecht en weinig door ...
Jaa ik vind het zelf ook een beetje raar. Ik zou juist ook denken dat je bij reflux na eten last zou hebben. Of juist niet plat kunnen liggen. Daar heeft ze totaal geen last van en kan zo goed slapen. Maar de kinderarts geeft aan dat dit ook kan bij veborgen reflux. Maar echt een oplossing hebben we nog niet al 4/5 weken lang. Ik wil dat ze gewoon rustig normaal haar flesje opdrinkt en niet elke keer bij 60ml blijft . 😞

één jaar geleden

Reactie op M.E.O

Jaa ik vind het zelf ook een beetje raar. Ik zou juist ook denken dat je bi ...
Ja dat snap ik! Je kan die gaviscon dan misschien gewoon proberen en kijken of het helpt. Als het niet helpt zal de kinderarts jullie hopelijk verder helpen met het zoeken naar een oplossing.

één jaar geleden

Reactie op JKeNH

Ja dat snap ik! Je kan die gaviscon dan misschien gewoon proberen en kijken ...
Waar heb jij de gaviscon banaansmaak gekocht? En toen je ermee begon zag je dan gelijk verschilV

één jaar geleden

Reactie op M.E.O

Waar heb jij de gaviscon banaansmaak gekocht? En toen je ermee begon zag je ...
Wij hebben die gewoon bij de apotheker gehaald. Ik wist zelfs niet dat er nog een andere smaak was. En ja we zagen wel snel een verschil na een tweetal voedingen.

één jaar geleden

Reactie op JKeNH

Wij hebben die gewoon bij de apotheker gehaald. Ik wist zelfs niet dat er n ...
Jaa de anijs smaak is voor volwassenen en kinderen vanaf 10 jaar ( maar las ergens dat t ook aan baby’s gegeven kan worden). De banaansmaak is echt voor baby’s

één jaar geleden

Wij gebruiken die met banaan. We zijn dit beginnen gebruiken omdat onze baby na elke voeding begon te krijsen en ontroostbaar werd. De kinderarts zegt dat hij verborgen reflux heeft. Sinds we het gebruiken is het krijsen opgehouden. Hij vindt de gaviscon niet lekker/fijn, want er is telkens wat verdriet als we het hem geven, maar dit duurt meestal maar een 2 à 3 minuutjes. Erna is er niks meer te merken. Als bijwerkingen heeft hij jammer genoeg de ene keer last van verstoppingen en de andere keer van diarree.

één jaar geleden

Reactie op Petrichor

Wij gebruiken die met banaan. We zijn dit beginnen gebruiken omdat onze bab ...
Had hij ook moeite met drinken. Bedoel meer tijdens het drinken of alleen erna? En zagen jullie ookal gelijk een verschil of duurde dat ook?

één jaar geleden

Reactie op M.E.O

Had hij ook moeite met drinken. Bedoel meer tijdens het drinken of alleen e ...
Tijdens het drinken zelf had hij geen moeite. Het was echt erna. Erna hoorden we ook dat er voeding naar boven kwam en dat hij dit wegslikte. Erna begon het gekrijs van pijn doordat zijn slokdarm geïrriteerd was.

één jaar geleden

Vervolg: Na 2 dagen begonnen we al verschil te merken. De gaviscon legt een soort van laagje over zijn slokdarm waardoor deze steeds minder geïrriteerd werd. Het haalt natuurlijk de oorzaak van de reflux niet weg, maar zorgt voor meer rust en minder ongemak en pijn. Hou wel goed de bijwerkingen in het oog.

één jaar geleden

Reactie op Petrichor

Vervolg: Na 2 dagen begonnen we al verschil te merken. De gaviscon legt een ...
Bedankt voor het delen van je ervaring

één jaar geleden

Hoe is het nu nog met jou? Zijn jullie gaviscon beginnen gebruiken?

3 maanden geleden

Reactie op M.E.O

Had hij nog andere klachten dan pijn van reflux? Wij gebruiken geitenmelk e ...
Weet dat dit een ouder topic is, maar ons zoontje heeft precies hetzelfde. Heel erg onrustig tijdens fles en wil vaak niet meer dan 60-80 ml drinken terwijl hij al 200 zou mogen. Ik denk ook verborgen reflux omdat hij veel slikt, zuur ruikt en dus huilt tijdens voeden. Slapen nergens last van en ook platleggen gaat goed. Weten jullie wat het uiteindelijk eindelijk was bij jullie dochter?

2 maanden geleden

Reactie op elinemoom

Weet dat dit een ouder topic is, maar ons zoontje heeft precies hetzelfde. ...
Hoi, helaas hebben wij nooit echt geweten wat ze had/heeft. Ze krijgt op dit moment medische voeding met extra calorieën. Eten en drinken is nooit haar eerste prioriteit geweest. Ze vraagt zelf ook niet om eten of drinken. Als ze uren niks zou krijgen zal ze er geen last van hebben. Wij hebben heel veel dingen gebruikt. Medicatie was nog wel te doen. Ze huilde niet meer bij het drinken, maar meer drinken deed ze niet. Nu nog steeds drinkt en eet ze super weinig voor haar leeftijd. Wij hebben wel uiteindelijk een bloedonderzoek en een slikfoto laten doen. Wel helaas toen ze 11 maanden oud was na zo vaak gesmeekt te hebben. Ik weet niet hoe oud je zoontje is. Maar ik zou een slikfoto wel echt adviseren. Als hij echt last heeft van reflux kunnen ze dat met een slikfoto zien. Medicatie is niet al een beste oplossing , maar als t echt reflux is zou het gewoon moeten. Bij mijn zoontje had ik deze problemen ook. Bij hem waren we te laat met medicatie waardoor hij een aversie kreeg met eten en drinken. Ik heb echt 3/4 kinderartsen bezocht en uiteindelijk was er 1 die gewoon heel eerlijk was. Zij gaf aan dat heel veel artsen niet iets willen voorschrijven , omdat ze denken dat reflux van zelf overgaat. Maar sommige baby’s kunnen er zo erge last van hebben dat ze uiteindelijk de fles/voeding als iets slechts zien , want het doet pijn.

één maand geleden

Reactie op M.E.O

Jaa ik vind het zelf ook een beetje raar. Ik zou juist ook denken dat je bi ...
Hey hey, mijn zoontje (7w) heeft exact hetzelfde! Vreselijk last tijdens het drinken maar niet erna. Kan ook plat liggen zonder problemen. We moeten de flesjes er bijna inproppen maar hij eet erg weinig. Hebben jullie uiteindelijk een oplossing gevonden?

één maand geleden

Reactie op elinemoom

Weet dat dit een ouder topic is, maar ons zoontje heeft precies hetzelfde. ...
Hey, exact hetzelfde scenario hier. Onze zoon is erg onrustig en huilt tijdens het drinken. Hij drinkt daardoor erg weinig. Nadien weinig last en platliggen gaat ook. Hebben jullie uiteindelijk een oplossing gevonden voor jullie zoontje?