14 Reacties

3 jaar geleden

Nee mag je niet. Je kunt het beste de app Zwangerhap downloaden, daar kun je alles in opzoeken.

3 jaar geleden

Nee helaas. Sinds 2021 staat het ook op de “no go” lijst 😒 kunnen slechte stoffen in zitten. Kijk maar eens op ZwangerHap.

3 jaar geleden

Hi! Nee, garnalen worden afgeraden, ook al zijn ze verhit/gebakken. De Zwangerhap app vind ik heel handig om makkelijk op te zoeken of je iets mag eten of niet. Misschien een tip voor jou ook :)

3 jaar geleden

Oki! Dankjewel ☺️

3 jaar geleden

Oki! Dankjewel ☺️

3 jaar geleden

Van mijn gynaecoloog mag dat wel. Niet alles in de app Zwangerhap klopt

3 jaar geleden

Dit vind ik dus een hele moeilijke.. Mijn zoon is geboren in 2021 en toen mocht dit inderdaad dus wel.. dus ik vergeet het soms oprecht gewoon en soms doe ik het toch, want ja 'ik heb het vorige keer toch ook gedaan' Ook al weet ik dat het nu afgeraden wordt. Mentaal is het zo moeilijk als het vorige keer wel gewoon nog mocht

3 jaar geleden

Nee. Volgens de vk niet

3 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Dit vind ik dus een hele moeilijke.. Mijn zoon is geboren in 2021 en toen m ...
Mijn vorige zwangerschappen waren in 2016 en 2018, toen mocht het ook gewoon. Heb ik nog heerlijk van garnalen en kreeft genoten. Toch laat ik ze nu maar staan…. Helaas.

3 jaar geleden

Reactie op Ellybelly

Mijn vorige zwangerschappen waren in 2016 en 2018, toen mocht het ook gewoo ...
Zie je. Ben ik dus niet gek, bij m’n zoon 2016 mocht het wel want toen heb ik het ook gegeten. 😅 maar laat het nu gewoon maar staan.

3 jaar geleden

Wie kan me uitleggen hoe dat werkt, iets wat je vorig jaar nog wel mag eten en nu ineens niet meer?

3 jaar geleden

Wie kan me uitleggen hoe dat werkt, iets wat je vorig jaar nog wel mag eten ...
Onderzoeken staan niet stil. Vroeger mocht je roken en drinken in de zwangerschap en ze zijn daar ook achter gekomen dat het niet goed is. Met garnalen is het zo dat ze leven in een vervuilde zee.. zo zijn ze erachter gekomen dat er in garnalen verhoogde giftige/gevaarlijke stoffen zit.

3 jaar geleden

Wie kan me uitleggen hoe dat werkt, iets wat je vorig jaar nog wel mag eten ...
Inderdaad wat Nayra zegt.. Andersom geldt dat trouwens ook. Mijn vorige zwangerschap mocht parmezaanse kaas niet, ondertussen wordt dat wel als veilig aangeduid. (Een hele verbetering vind ik dat 😅) Dus ik probeer het wel echt niet te doen de scampi's en anders eens uitzonderlijk een keer. Maar mentaal blijf ik het moeilijk vinden doordat het nu anders is 😬

3 jaar geleden

Oeps Ik heb toch al een paar keer scampi's gegeten, volgens mijn gynecoloog mag het wel