18 Reacties

één jaar geleden

Amai dat lijkt me wel veel...

één jaar geleden

Reactie op MamaAnnelies

Amai dat lijkt me wel veel...
Bij ons was het een 1500 euro denk ik. We hebben later wel zelf de volgende autostoel gekocht enzo. De meubeltjes, eetstoel stond er ook niet op.

één jaar geleden

Ik zou sowieso niet in de winkel iets laten adviseren... lekker via sites zoals marktplaats en vinted kopen. Of in de sale op allerlei websites!

één jaar geleden

Wij lenen veel van familie en vrienden. De meubels hebben we tweedehands gekocht. Is dat wellicht een optie voor een deel van de uitzet?

één jaar geleden

Reactie op Bellelellie

Ik zou sowieso niet in de winkel iets laten adviseren... lekker via sites z ...
Ze maken in belgie in de winkel een lijst. Als cadeautje van familie en vrienden kies je spullen van die lijst en zorgen de winkels dat ze klaar staan. Dus zo hoef je een heel deel van de uitzet niet zelf te kopen.

één jaar geleden

Uhh ja dat is veel. Ik ben niet uit België, maar het duurste was roch de kamer, de wagen en autostoel. Daarnaast heb ik denk echt geen 6000 euro meer uitgegeven. Denk dat het totaal van alles zo'n 3 a 4000 was

één jaar geleden

Ik ben van België maar ik snap niet dat je aan zo’n eindprijs komt… zeker niet als je al je kamer en kinderwagen hebt. Dat zijn de duurste stukken. Tenzij je je natuurlijk volledig hebt laten gaan 😁. Het is mijn 2de zwangerschap dus ik heb niet veel nodig buiten wat meer rose 😁. Ik zat rond de 3000€ bij mijn zoontje maar daar zat een slaapkamer en buggy (draagmand/maxi cosi en groeibuggy) in. Aan de andere kant hangt het af van wat de voorwaarden zijn in de winkel naar aankoopverplichtingen en hoeveel vrienden en familie je hebt die van je lijst zullen kopen. Als er geen aankoopverplichting is op de meeste stukken dan kan je het gewoon laten staan en zie je wel wat je zelf nog aankoopt.

één jaar geleden

Ik ken het niet, dus heb het zelf anders gedaan. Heb alles 2e hands gekocht. Was met alles erop en eraan hooguit 2000 kwijt. Het is ook maar net wat je wilt. Je kj 't het in principe zo duur maken als je zelf wilt. Ikzelf zou er echt nooit 6000 aan uitgeven. De helft vind ik al vrij veel. Nu heb ik zo'n beetje alles nog van m'n eerste kindje dus er hoeft niks groots bij te komen.

één jaar geleden

Die 6000 is dus exclusief de kamer en de kinderwagen? Als dat zo is, ja dan is 6000 euro wel heel veel. Ben oprecht benieuwd wat jullie dan allemaal op de lijst hebben staan. Wij hebben best dure meubels, kinderwagen en maxicosi en niks tweedehands en ons totaal komt denk ik uit rond de 6000. En dat is dan inclusief een muurschildering die we laten maken. En kan me haast niet voorstellen dat het tussen NL en BE zóveel scheelt..

één jaar geleden

Het is maar net hoe gek je het zelf maakt. Ik vind € 6.000,00 wel echt heel erg veel voor een baby uitzet. Zelf kom ik op een bedrag van ongeveer €3.000,00-3.500 uit (verwachting), combinatie van tweedehands, gekregen en nieuwe spullen kopen. Maar met €2.000 of wat minder zou je ook prima een baby uitzet kunnen aanschaffen.

één jaar geleden

Ik verwacht het meeste uit te geven aan de wasbare luiers. Maar zonder die kosten verwacht ik hooguit een paar honderd euro uit te geven. Ik ben een beetje de laatste in de omgeving die een kind krijgt, dus ik krijg alles tweedehands. Niemand wíl er ook wat voor terug. Een kind is al duur genoeg, dus enkele goedkopere spullen die echt mijn eigen smaak zijn zal ik zelf kopen.

één jaar geleden

Ik denk dat het veel is. We hebben wel wat dingen gekregen, maar ik denk dat tot nu toe de meubels het duurst zijn, en de gordijnen (moet de baby mee doen tot hij of zij 18 is 😂), en de kinderwagen inclusief autostoel (die was best budget eigenlijk). Denk dat we uit gaan komen op zo'n 2000 euro

één jaar geleden

Wow dat is best veel. Wij zitten aan 500,- Incl kinderwagen, maxicosi, isofix, cosleeper, ledikant commode, kast, box etc. Wij willen veel tweedehands / weggeefhoeken want er is al zoveel in omloop. ☺️

één jaar geleden

Hoi! Dat kan ongeveer wel kloppen hoor! Ik heb veel tweedehands gekocht maar ben alsnog best veel geld kwijt.

één jaar geleden

Ik kan gelukkig veel lenen/ overnemen van familie en hebben een vrij goede deal voor kinderwagen en maxicosi kunnen vinden maar 6000 klinkt wel als heel veel.. Ik denk dat wij in z’n geheel klaar zijn voor 1500 max 2000

één jaar geleden

Lijkt me niet zo abnormaal als je alles nieuw koopt. Zeker kijken of je alles echt kan gebruiken, het aankopen van de lijst gaat blijkbaar héél snel na de geboorte maar zou zonde zijn als je het niet gaat gebruiken. Dan wordt er beter een centje op de pamperrekening gestort :-)

één jaar geleden

Ik heb bewust de bonnetjes niet geteld 🙈 wij heb ook voor 95% alles nieuw gekocht. Het is uiteraard maar net hoe gek je t zelf maakt. Maar dit is ons eerste kindje en voor 99% zeker ook de laatste dus wij wilde wel echt kopen wat we wilde en daarbij niet constant op de centen moeten letten. Alsnog is 6000 wel erg veel. Denk zelf dat wij toch wel aan een 3000/4000 zitten

één jaar geleden

Ik denk dat €6000 aan de hoge kant is, maar als je ervoor kiest om alles nieuw te kopen zou het zo maar kunnen. Ik denk dat wij zo uit gaan komen op €3000 a €4000 (alles nieuw, geen tweedehands).